Barbamama

Prævention

14 indlæg i dette emne

Ja, det kan da godt være at sex ikke LIGE et øverst på prioriteringslisten i denne gruppe endnu eftersom vi er enten RET højgravide eller har RET nyfødte små børn. ;) Men måske er der andre end mig (og min mand), der allerede har gjort sig overvejelser om prævention efter fødslen?

Før jeg blev gravid tog jeg p-piller. Men det har jeg faktisk ikke lyst til igen. :unsure Nåede jo ikke at være af dem i ret lang tid, inden jeg blev gravid, men jeg synes bare at jeg havde det bedre i kroppen uden dem... Og er heller ikke helt glad for at tage dem mens jeg ammer, selvom jeg har hørt en del gange, at det er ok... Vil faktisk helst ikke tage noget med hormoner, hvis jeg kan blive fri...

Kondomer fungerer ikke ret godt for os... Og jeg er lidt bange for at få en spiral :blush Og jeg tør IKKE bruge "Stå af i Roskilde"-metoden. :unsure

Men hvad er der så lige tilbage? :rolleyes Hvad tænker I andre? Og jer, der haft spiral, hvordan har det været? Jeg synes bare, at jeg har hørt om flere tilfælde, hvor den er røget ud eller har sat sig fast... (og jeg tænker bare av av av, sådan en fjeder-dims der sidder fast deroppe? EEEK! :blink :o )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået at vide af gyn at den rigtige løsning for mig er p-piller da det mindsker symptomerne på PCO. Sådan har jeg forstået det i hvert fald. Så det regner jeg med.

Kender ikke til andre præventioner, men håber I finder den rigtige løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til fødselsforberedelse fik vi af vide af jordmoderen at p-piller ikke var godt når man ammer.

Hos os fungere kondomer heller ikke så umiddelbart tænker jeg spiral.

Jeg vil på ingen måde på p-piller da det tog os 2 år at blive gravide og det var endda med hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh.. Ja, det har vi også talt om.

Har heller ikke lyst til p-piller/p-stav eller lignende.

Kondom er kedeligt :badgirl

Jeg tror det ender med en spiral.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke til flere p-piller. var begyndt at få migræne hver dag før mens-start, så det duer ikke. KOndom funker som sådan fint, det er bare en træls afbrydelse..

Så jeg tænker nok spiral...eller måske at se an, om der kunne tænkes at en lillesøater/-bror havde lyst til at komme ;) Det tog os næsten 4 år at nå frem til resultatet denne gang, og jeg er trods alt 37, så hvis vi vil have flere, skal vi måske ikke holde for lang en pause ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg - inden PB var jeg på p-ring!

Det er skidesmart og især for én som mig, som er møgdårlig til at huske p-piller hver dag/aften...

Ved ikk lige med hormonniveauet i dem, men kunne måske være en mulighed for nogen...?! (",)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er sex ikke så hammer aktuelt, så afholdenhed er min prævention!! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er alle de der p ting dømt ude mens man ammer, pånær mini pillen.

Jeg skal ha en ny kobber spiral så snart tilstandene er normaliseret dernede, regner med at få den til mit 8 ugers tjek. Indtil da er det jo kondom hvis vi skal noget, også for at beskytte mit underliv efter fødslen. "Stå af" metoden har fungeret fint for mig før, men jeg har ikke lyst til at løbe den midste risiko så tæt på fødslen. Så skal vi lige finde ud af om vi stopper med de 4 :blush jeg er ikke 110% sikker på vi ikke nupper en til om et par år :biglove Men når vi engang når til en endelig beslutning om det vil jeg gerne steriliseres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er sex ikke så hammer aktuelt, så afholdenhed er min prævention!! :balloons

:D Ved godt jeg måske træder i noget ved at grine af din kommentar, men synes altså den er fantastisk! :gp

Og det er da med garanti den allermest sikre metode! Håber dog ikke det skal være for al fremtid :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er sex ikke så hammer aktuelt, så afholdenhed er min prævention!! :balloons

Hehehehe, det er sikkert også effektivt ;)

Så vidt jeg ved er alle de der p ting dømt ude mens man ammer, pånær mini pillen.Jeg skal ha en ny kobber spiral så snart tilstandene er normaliseret dernede, regner med at få den til mit 8 ugers tjek. Indtil da er det jo kondom hvis vi skal noget, også for at beskytte mit underliv efter fødslen. "Stå af" metoden har fungeret fint for mig før, men jeg har ikke lyst til at løbe den midste risiko så tæt på fødslen. Så skal vi lige finde ud af om vi stopper med de 4 :blush jeg er ikke 110% sikker på vi ikke nupper en til om et par år :biglove Men når vi engang når til en endelig beslutning om det vil jeg gerne steriliseres.

Jeg har hørt både "ok" og "no-go" med p ting, men tror de er et personligt no-go for mig... Også fordi jeg bare ikke har lyst til at skulle på det igen, jeg får mega hovedpine, ligesom Turboline <_< Tror også at det ender med kobber spiral her... Måske :unsure

Og dejlig tanke om en til om et par år :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Ved godt jeg måske træder i noget ved at grine af din kommentar, men synes altså den er fantastisk! :gp

Og det er da med garanti den allermest sikre metode! Håber dog ikke det skal være for al fremtid :kram

Ej, bare rolig du træder altså ikke i noget :balloons

Haha, det er jo sandheden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med Mini-piller og amning? Har hørt at det er 'mere ok' end P-piller. Men er der nogen der ved om det er sandt?

Kondom er ikke så brugbart hos os nemlig :rolleyes

Men hold op det bliver godt at få gang i nogert seriøst nærkontakt igen! (skrevet af hende der pt sidder på puder...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt at mini piller er bedre end p piller ang. Hormon niveau ved amning.

Her bliver det kondom ind til 8 ugers undersøgelse. Har det normalt fint med p-piller, men satser på at jeg kan amme, så dur den metode ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et link til lidt Info om p piller mm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER