TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hovedgærdet er hævet, både i seng og barnevogn.....

Hvordan mener du med fugtig stofble???

Nej jeg ammer ikke længere... så vi må ty til saltvandsspray.... Og det kan hun absolut IKKE lide!

ØV! :boo

Du kan prøve at give saltvandet i engangssprøjte i stedet? Det tror jeg er mere skånsomt :)

Hvis du laver saltvandet selv, skal du bare bruge kogt vand og en bitte smule salt (så det bliver lige så salt som tårer)

Vi bruger den metode, og den er mere effektiv og langt billigere (engangssprøjterne koster vist 5 kr stk., og kan genbruges, hvis det bare er saltvand)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt, Mie er først lige vågnet, men hun havde også 2 rigtig dumme ture i går hvor hun skreg, hostede, havde helt stoppet næse og så leverede hun samtidig en bonus ble! Lille pus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun en bamse eller lign. hun sover med? Ellers tænker jeg det måske kunne være en idé, specielt nu hvor hun ikk bruger sut. Lucas bruger godt nok sut, men han har også en bamse han ALTID sover med, og så snart han får den i hånden nusser han den, putter sig ind til den, og så ved han godt at han skal sove :)

De aftener hvor han har svært ved at finde ro uden brystet eller er ked, lægger jeg ham ind mod mig (lige som når jeg ammer ham), mens han har bamsen, og så falder han ofte til ro - og det virker faktisk også nogen gange når Jacob gør det. Jeg tror det er den tryghed ved at ligge med hovedet ind mod mor (eller far) der gør det.

Jeg ved ikk om du overhovedet kan bruge det her til noget :P Ellers har jeg vidst ikk rigtig nogen råd, men jeg håber virkelig for dig at det vil lykkes, så du kan komme ud :)

Jo Elin har faktisk en nussekanin som hun er rigtig glad for. Så det kunne faktisk godt være at vi bare skulle sætte noget mere ind på det - vi har prøvet, men nok lidt halvhjertet. Men det lyder som en go metode... tak for rådet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med, mest fordi Lia bare kun vil puttes af mig, og far er bandlyst, men det ville være rart vi begge kunne også fordi vi begge gerne vil.. Så jeg er desværre ikke den store hjælp.

Det er egentlig også rart nok at vide at man ikke er alene... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog en kold tyrker her mht putning. Hun var ked i starten, men jeg havde simpelthen brug for aflastning og efter et par gange lykkedes det også og i dag kan vi begge putte hende.

Okay - det er også lidt det jeg er bange for at vi blir nødt til - selvom det bliver hårdt... og det lyder jo faktisk som en succes historie med jer! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres gode råd herinde! Jeg vil prøve at vende det med manden og så ser vi hvad der sker... det blir nok ikke lige i denne week - nu skal vi nemlig lige have overstået 5 mdr vaccinen i dag...puha...

Kan I alle have en go week!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres gode råd herinde! Jeg vil prøve at vende det med manden og så ser vi hvad der sker... det blir nok ikke lige i denne week - nu skal vi nemlig lige have overstået 5 mdr vaccinen i dag...puha...

Kan I alle have en go week!!

Håber ikke Elin reagere for voldsomt.

God weekend også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber Marius er vågen når jeg skal hente ham senere idag. Kunne godt tænke mig at se hans reaktion når jeg kommer. Han spjætter og smiler hverdag når hans far kommer hjem. Det vil jeg også prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha jeg er bagud herinde

Tina kunne du ikke prøve at gå med Otto i 15 min mens Torben forsøger? Måske er det fordi Elin ved du er der og kan overtage! 15 min er jo ikke lang tid, og der min egen grænse går for hvor længe jeg kan holde ud at Mie er ked, så hvis hun er ked derefter kan du jo overtage. Nogle gange føles det jo som om gråden varer længere end den gør når man står i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres gode råd herinde! Jeg vil prøve at vende det med manden og så ser vi hvad der sker... det blir nok ikke lige i denne week - nu skal vi nemlig lige have overstået 5 mdr vaccinen i dag...puha...

Kan I alle have en go week!!

Håber Elin klarer det godt! Synes den var grum :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber Marius er vågen når jeg skal hente ham senere idag. Kunne godt tænke mig at se hans reaktion når jeg kommer. Han spjætter og smiler hverdag når hans far kommer hjem. Det vil jeg også prøve :)

Åhh det kunne være dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør man, når ens baby har forelsket sig i fjernbetjeningen og bliver HYSTERISK, over at han ikke må få den?

- Man giver ham en lommeregner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør vi, når man er på vej til Århus og SP mener vi skal få tjekket Ediths ører?

Skal vi bare vente til kl 16 og tage til vagtlægen? Vi kan vel ikke vente til mandag når vi kommer hjem igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør vi, når man er på vej til Århus og SP mener vi skal få tjekket Ediths ører?

Skal vi bare vente til kl 16 og tage til vagtlægen? Vi kan vel ikke vente til mandag når vi kommer hjem igen?

Jeg ville nok ringe til egen læge og høre om de mener, at det kan vente, og så ellers spørge dem, hvad I gør. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BANG! Så ramte skrukheden. Har ellers lige haft en lang periode, hvor jeg nærmest ikke tænkte på at skulle have flere børn. Synes jo heller ikke, at jeg har hverken tid eller overskud til et barn mere lige nu. Men tanken om at være gravid, om endnu engang at have en lillebittebitte nyfødt baby og om at Valdemar har en lillebror/søster er nu dejlig :kuller Selv tanken om at føde lokker mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør man, når ens baby har forelsket sig i fjernbetjeningen og bliver HYSTERISK, over at han ikke må få den?

- Man giver ham en lommeregner ;)

tak for tippet, har en pige der bliver rimelig negativ hvis ikke hun må få enten telefon eller fjernbetjening. Må i gemmerne efter en lommeregner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for tippet, har en pige der bliver rimelig negativ hvis ikke hun må få enten telefon eller fjernbetjening. Må i gemmerne efter en lommeregner

Haha selv tak :) Har også set at Legekæden har en meget virkelighedstro fjernbetjening til 150 kr, den tænker jeg måske, at vi skal have. Men indtil videre duer lommeregneren, den har jo også knapper og display :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok ringe til egen læge og høre om de mener, at det kan vente, og så ellers spørge dem, hvad I gør. :)

Ved min egen læge kan jeg kun få fat på en sekretær nu.. Lægerne har kun tid fra 8-9 om morgenen.. Og en sekretær kan jo ikke hjælpe mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BANG! Så ramte skrukheden. Har ellers lige haft en lang periode, hvor jeg nærmest ikke tænkte på at skulle have flere børn. Synes jo heller ikke, at jeg har hverken tid eller overskud til et barn mere lige nu. Men tanken om at være gravid, om endnu engang at have en lillebittebitte nyfødt baby og om at Valdemar har en lillebror/søster er nu dejlig :kuller Selv tanken om at føde lokker mig :D

Det helt vanvittigt, sådan har jeg det også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min egen læge kan jeg kun få fat på en sekretær nu.. Lægerne har kun tid fra 8-9 om morgenen.. Og en sekretær kan jo ikke hjælpe mig :(

Bum bum, kan sekretæren ikke spørge lægen til råds? Ellers ville jeg nok ringe til vagtlægen efter 16. Håber ikke, at der er noget med hendes ører :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det helt vanvittigt, sådan har jeg det også!

Det er fordi Fru-Nielsen snart skal føde. :P Ej, jeg ved det ikke. Men var lige forbi hendes graviditetstråd, og ligepludselig kunne jeg bare huske alt det fantastiske ved at være gravid (og glemme alt det trælse :P)

Kæææææææææft, hvor har jeg lyst til at få en baby mere :kuller Fileme godt, at jeg har spiral, så jeg ikke kan "komme til" at glemme p-piller :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum, kan sekretæren ikke spørge lægen til råds? Ellers ville jeg nok ringe til vagtlægen efter 16. Håber ikke, at der er noget med hendes ører :kram2

Det plejer de ikke at ville.. Siger bare at man kan ringe indenfor lægetiden eller få en tid..

Hun har jo lige været forkølet og igår var hun en anelse varm, kun 37,4, men jeg kunne mærke at hun var lidt varm.. Hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det plejer de ikke at ville.. Siger bare at man kan ringe indenfor lægetiden eller få en tid..

Hun har jo lige været forkølet og igår var hun en anelse varm, kun 37,4, men jeg kunne mærke at hun var lidt varm.. Hmm...

Jeg tror, jeg ville prøve alligevel og presse lidt på... Det er jo en baby, vi snakker om, og der er altså lidt lang tid til mandag kl. 8 :unsure Og du skal vel bare vide, om det kan vente til på mandag (og i så fald få en tid) eller om du skal hive fat i vagtlæge/anden læge i Aarhus. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi Fru-Nielsen snart skal føde. :P Ej, jeg ved det ikke. Men var lige forbi hendes graviditetstråd, og ligepludselig kunne jeg bare huske alt det fantastiske ved at være gravid (og glemme alt det trælse :P)

Kæææææææææft, hvor har jeg lyst til at få en baby mere :kuller Fileme godt, at jeg har spiral, så jeg ikke kan "komme til" at glemme p-piller :badgirl

En af mine veninder har lige født.. En har termin om 3-4 uger, og en til maj.... Må indrømme at jeg er voldsom skruk... Sidst ejg så min veninde, kunne jeg slet ikke få øjnene væk fra maven :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine veninder har lige født.. En har termin om 3-4 uger, og en til maj.... Må indrømme at jeg er voldsom skruk... Sidst ejg så min veninde, kunne jeg slet ikke få øjnene væk fra maven :wub

Åh jeg kender det :wub Min mands søster har termin i april. Skulle ikke undre mig, hvis jeg kommer til at plage ham som en sindssyg om at starte PB til den tid :D (Håber lidt, at han vil plage mig til den tid :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER