TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Camille kunne ikke komme ud i dette snevejr, for at sove.. Så skulle have hende til at sove inde (Det har hun ikke gjorti maaaange måneder, hvor det er mig de rhar puttet til lur)..

Så jeg tog hende med ind til snegen, gav en flaske.. og nu er vi begge så lige vågnet, 1 time senere :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha det lyder ikke rart! :o Jeg ville altså ringe og spørge lægen, vil tro hun skal have noget pencillin el. lign.

Normalt ville jeg sige man skal sidde med tæerne i sæbevand, men det er jo ikke nemt med sådan en størrelse! God bedring til hende :kram

Det virker ikke til at påvirke hende overhovedet, har trykket lidt på det og hun reagerer slet ikke så er ikke så nervøs mere. Jeg må bare være obs og presse betændelsen ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde havde tøj - og sokker - med til Camille i dag.

Så nu har Camille 83 par sokker :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en fin dag med den lille prut.. Tør ikke håbe på en bedre nat, men det kunne være rart..

Edith er nu begyndt at få mad på begge bryster hver gang og det hjælper umiddelbart på hendes humør og min produktion.. Lækkede i hvert fald gennem amme indlæg og alle trøje idag for første gang i 1,5-2 uger :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en fin dag med den lille prut.. Tør ikke håbe på en bedre nat, men det kunne være rart..

Edith er nu begyndt at få mad på begge bryster hver gang og det hjælper umiddelbart på hendes humør og min produktion.. Lækkede i hvert fald gennem amme indlæg og alle trøje idag for første gang i 1,5-2 uger :yay

Jeg lækker aldrig om dagen - hvis det måske kan give dig en ide om at du må have rigeligt mælk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde havde tøj - og sokker - med til Camille i dag.

Så nu har Camille 83 par sokker :rolleyes

83 (!) alligevel? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde havde tøj - og sokker - med til Camille i dag.

Så nu har Camille 83 par sokker :rolleyes

Så kommer hun da vidst ikke til af mangle foreløbig - også selvom vaskemaskinen skulle stå af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lækker aldrig om dagen - hvis det måske kan give dig en ide om at du må have rigeligt mælk :)

Gør jeg også meget sjældent! :) Men dejligt du føler hun bliver mæt og er tilpas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist jinxet det hele ved at tænke højt... Er altså træt af aften og nat amningen.... Hun har spist hver 2. time siden i eftermiddags og det ser ud til at fortsætte hele natten også!

Og så er jeg bare SÅ træt af manden og hans ulidelige latterlige pis.. Ja, du er træt, men det er jeg sgu også - og tak for hjælpen.. Det gavner mig mega meget, at du bare går ind på sofaen og sover, mens jeg stadig er oppe med et barn der nægter at sove.. Han sov endda en time med Edith i dag, fordi han var sååååå træt, og så lavede jeg aftensmad og bagefter ordnede det sidste til dåbs invitationerne... Så bliver han ved med at sige at jeg skal slappe af, men hvordan f***** skal jeg kunne det, når jeg står for lejligheden, Edith, dåb, julegaverne (er dog selvvalgt), og også nattetjansen mere eller mindre hver nat (også i denne weekend, fordi han var træt og sur!)...

Det kan sgu da ikke passe! Øv, jeg synes han er en røv lige nu, men jeg er også bare pisse træt og har hovedpine og så sover han bare dejligt på sofaen..

Har næsten lyst til at stoppe med at amme, bare for vi kan dele det her nat fis lidt mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist jinxet det hele ved at tænke højt... Er altså træt af aften og nat amningen.... Hun har spist hver 2. time siden i eftermiddags og det ser ud til at fortsætte hele natten også!

Og så er jeg bare SÅ træt af manden og hans ulidelige latterlige pis.. Ja, du er træt, men det er jeg sgu også - og tak for hjælpen.. Det gavner mig mega meget, at du bare går ind på sofaen og sover, mens jeg stadig er oppe med et barn der nægter at sove.. Han sov endda en time med Edith i dag, fordi han var sååååå træt, og så lavede jeg aftensmad og bagefter ordnede det sidste til dåbs invitationerne... Så bliver han ved med at sige at jeg skal slappe af, men hvordan f***** skal jeg kunne det, når jeg står for lejligheden, Edith, dåb, julegaverne (er dog selvvalgt), og også nattetjansen mere eller mindre hver nat (også i denne weekend, fordi han var træt og sur!)...

Det kan sgu da ikke passe! Øv, jeg synes han er en røv lige nu, men jeg er også bare pisse træt og har hovedpine og så sover han bare dejligt på sofaen..

Har næsten lyst til at stoppe med at amme, bare for vi kan dele det her nat fis lidt mere..

Øv! Sender dig mange kram! Kan godt forstå du råber røv. Der er aldrig ro på! Jeg ved, at havde det været mig, så havde jeg stoppet med st amme..... Men sådan er det jo bare for mig. Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jo nærmest ikke betale sig at prøve det der sovning, når ingen vågner hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay har sovet til nu! Godt havde vi en lille kamp kl 5.45 men det var pga prutter der sad på tværs. Ellers spiste hun ca kl 2 og vågnede kort kl 3 - bedste morgen i 14 dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist jinxet det hele ved at tænke højt... Er altså træt af aften og nat amningen.... Hun har spist hver 2. time siden i eftermiddags og det ser ud til at fortsætte hele natten også!

Og så er jeg bare SÅ træt af manden og hans ulidelige latterlige pis.. Ja, du er træt, men det er jeg sgu også - og tak for hjælpen.. Det gavner mig mega meget, at du bare går ind på sofaen og sover, mens jeg stadig er oppe med et barn der nægter at sove.. Han sov endda en time med Edith i dag, fordi han var sååååå træt, og så lavede jeg aftensmad og bagefter ordnede det sidste til dåbs invitationerne... Så bliver han ved med at sige at jeg skal slappe af, men hvordan f***** skal jeg kunne det, når jeg står for lejligheden, Edith, dåb, julegaverne (er dog selvvalgt), og også nattetjansen mere eller mindre hver nat (også i denne weekend, fordi han var træt og sur!)...

Det kan sgu da ikke passe! Øv, jeg synes han er en røv lige nu, men jeg er også bare pisse træt og har hovedpine og så sover han bare dejligt på sofaen..

Har næsten lyst til at stoppe med at amme, bare for vi kan dele det her nat fis lidt mere..

Jeg kan virkelig godt forstå dig :kram

Jeg havde godt nok Christian hjemme de første 6 uger, men sagde også som det var, at jeg ikke kunne overskue andet end at tage mig af Sophia og mig selv. Det var mine eneste opgaver den første tid. Synes også nætterne var SÅ meget lort på et tidspunkt, at jeg overvejede at droppe amningen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist jinxet det hele ved at tænke højt... Er altså træt af aften og nat amningen.... Hun har spist hver 2. time siden i eftermiddags og det ser ud til at fortsætte hele natten også!

Og så er jeg bare SÅ træt af manden og hans ulidelige latterlige pis.. Ja, du er træt, men det er jeg sgu også - og tak for hjælpen.. Det gavner mig mega meget, at du bare går ind på sofaen og sover, mens jeg stadig er oppe med et barn der nægter at sove.. Han sov endda en time med Edith i dag, fordi han var sååååå træt, og så lavede jeg aftensmad og bagefter ordnede det sidste til dåbs invitationerne... Så bliver han ved med at sige at jeg skal slappe af, men hvordan f***** skal jeg kunne det, når jeg står for lejligheden, Edith, dåb, julegaverne (er dog selvvalgt), og også nattetjansen mere eller mindre hver nat (også i denne weekend, fordi han var træt og sur!)...

Det kan sgu da ikke passe! Øv, jeg synes han er en røv lige nu, men jeg er også bare pisse træt og har hovedpine og så sover han bare dejligt på sofaen..

Har næsten lyst til at stoppe med at amme, bare for vi kan dele det her nat fis lidt mere..

:kram :kram

Sådan er det også her. Min mand synes at vores dreng skulle "på flaske" så han kunne tage ham.. Men det er ikke sket endnu :( og det er ca 3 uger siden vi startede med det.

Så nu føler jeg at jeg er verdens dårligste mor at have taget valget om at lillemanden skulle på flaske. Han blev fuldammet til han var knap 4 mdr. Og det blev han hver 1.5-2. Time. Så jeg håbede og troede at kunne blive aflastet lidt. Og gerne en enkelt nat engang imellem.

Så vores forventningsafstemning, holdte desværre ikke stik.

Jeg håber du klarer det, for det er p... Hårdt at stå alene med det, samtidig med at man er så udmattet. Sender lidt energi på din vej.

Når det så er sagt kan det jo sagtens være at han er træt. Han er bare ikke afhængig af at skulle give mad. Jeg ved at min mand ER træt, men det er en længere historie, men det gør det lettere for mig at acceptere at han ikke deltager så meget.

Men jeg skal da være ærlig at sige at jeg ville ønske han gav en hånd med herhjemme. Vi har 3 børn :) på den anden side så har jeg faktisk lært at slappe lidt mere af, for hvis jeg ikke når det hele, så er det bare ærgerligt. (og det har tagetmig maaaaange år at nå dertil, men det er en befrielse)

Og min mand har endnu ikke holdt barsel... Det gør han så her mellem jul og nytår. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay har sovet til nu! Godt havde vi en lille kamp kl 5.45 men det var pga prutter der sad på tværs. Ellers spiste hun ca kl 2 og vågnede kort kl 3 - bedste morgen i 14 dage...

GODMORGEN :)

:yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi glæder os til det varme vand i Skive badeland med den kulde der er ude :) Og Marius sov til 7.45, efter han kom over mellem os kl 4 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C havde en ide om at hun skulle ligge og pludre på puslebordet klokken 3 i nat - og det foresatte lystig da hun kom tilbage i vuggen. Faktisk pludrede hun så meget at det vækkede manden.

Vi synes begge det var helt vild sødt :kuller - bare ikke optimalt klokken 3 :D

Hun faldt da heldigvis hen til sidst. Det startede så igen klokken 6, da hun stadigvæk var vågen klokken 7.30 tog jeg hende op.

Nu kæmper jeg så lidt med at få hende til at sove mere end 30 min hertil formiddag, da vi skal i mødregruppe senere. Desværre har hun fået sådan en vane med ikke at kunne gå fra et søvnstadie til det næste om formiddagen. Så man kan næsten stille uret efter hvornår hun vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist jinxet det hele ved at tænke højt... Er altså træt af aften og nat amningen.... Hun har spist hver 2. time siden i eftermiddags og det ser ud til at fortsætte hele natten også!

Og så er jeg bare SÅ træt af manden og hans ulidelige latterlige pis.. Ja, du er træt, men det er jeg sgu også - og tak for hjælpen.. Det gavner mig mega meget, at du bare går ind på sofaen og sover, mens jeg stadig er oppe med et barn der nægter at sove.. Han sov endda en time med Edith i dag, fordi han var sååååå træt, og så lavede jeg aftensmad og bagefter ordnede det sidste til dåbs invitationerne... Så bliver han ved med at sige at jeg skal slappe af, men hvordan f***** skal jeg kunne det, når jeg står for lejligheden, Edith, dåb, julegaverne (er dog selvvalgt), og også nattetjansen mere eller mindre hver nat (også i denne weekend, fordi han var træt og sur!)...

Det kan sgu da ikke passe! Øv, jeg synes han er en røv lige nu, men jeg er også bare pisse træt og har hovedpine og så sover han bare dejligt på sofaen..

Har næsten lyst til at stoppe med at amme, bare for vi kan dele det her nat fis lidt mere..

Kender det alt for godt - altså det med at være træt af manden :unsure Jeg har i hvert fald dage, hvor jeg tænker, at jeg faktisk fuldt ud forstår de par, som går fra hinanden indenfor de første år af et barns liv! Men for pokker - det er hååååårdt med en lille bebs, samtidig med at det der ganske fantastisk!

Vi har haft flere snakke herhjemme, men det går altså nemt i hårdknude og der er bare ingen forståelse at hente! Melissa bliver 5 mdr. i næste uge, jeg knuselsker den lille bandit og jeg elsker rollen som mor - men jeg synes stadig der er hårdt! Og benægter det ikke - også mangler jeg hjælp fra manden! Jeg står også for hele hverdagen med Melissa, julegaver, husholdning, indkøb osv. - også bliver jeg nogle dage mødt af beskeden: Sikke et fantastisk humør du er i i dag!! Kommentaren kan komme, hvis jeg lige får vrisset lidt eller sådan, men når den er sendt afsted, så ser jeg da første sur ud!! Tror bare ikke, at de forstår det, altså mændene.

Du får masser af :kram og tanker herfra - håber snart der faldet lidt ro på, så du kan få noget søvn :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C havde en ide om at hun skulle ligge og pludre på puslebordet klokken 3 i nat - og det foresatte lystig da hun kom tilbage i vuggen. Faktisk pludrede hun så meget at det vækkede manden.

Vi synes begge det var helt vild sødt :kuller - bare ikke optimalt klokken 3 :D

Hun faldt da heldigvis hen til sidst. Det startede så igen klokken 6, da hun stadigvæk var vågen klokken 7.30 tog jeg hende op.

Nu kæmper jeg så lidt med at få hende til at sove mere end 30 min hertil formiddag, da vi skal i mødregruppe senere. Desværre har hun fået sådan en vane med ikke at kunne gå fra et søvnstadie til det næste om formiddagen. Så man kan næsten stille uret efter hvornår hun vågner.

Kender jeg alt for godt. Herhjemme er lurerne om dagen ALDRIG på mere end 30 min. Og kan vitterlig stille mit ur efter ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fedt er det at der bliver ringet på døren kl 7.30 :gal Skorstensfejeren mente da vi havde en aftale mellem kl 7-8 :wacko Øh han var der så i fredags mellem kl 11-12. Godt lillemanden allerede var vågen for havde han vækket ham fra sin nattesøvn var jeg godt nok blevet stiktosset....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram2

Jeg VED godt at S også er træt, men derfor synes jeg bare ikke det er helt fair at han mener han skal sove når han kommer hjem, når jeg ikke har haft mulighed for det hele dagen og altså trods alt ER mere oppe end ham..

Men vi er begge trætte pg sådan er det jo! Han tog hende igen i nat og det tog ham en times tid, for at få hende til at falde i søvn, men så fik jeg lov at sove fra kl 2-6 og 7-8.15 (da SP kom) og han sov fra 23-1.45, 2.30- 6 hvor han lige afleverede Edith til mig og så sov han videre til kl 7.30.. Så synes egentligt ikke han skal klage ;)

Glæder mig til juleferien, hvor vi kan deles om det uden jeg får dårlig samvittighed over at han hjælper om natten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram2

Jeg VED godt at S også er træt, men derfor synes jeg bare ikke det er helt fair at han mener han skal sove når han kommer hjem, når jeg ikke har haft mulighed for det hele dagen og altså trods alt ER mere oppe end ham..

Men vi er begge trætte pg sådan er det jo! Han tog hende igen i nat og det tog ham en times tid, for at få hende til at falde i søvn, men så fik jeg lov at sove fra kl 2-6 og 7-8.15 (da SP kom) og han sov fra 23-1.45, 2.30- 6 hvor han lige afleverede Edith til mig og så sov han videre til kl 7.30.. Så synes egentligt ikke han skal klage ;)

Glæder mig til juleferien, hvor vi kan deles om det uden jeg får dårlig samvittighed over at han hjælper om natten...

Åh, de mænd! <_<

Jeg synes det er fair nok, at det som udgangspunkt er mor der tager nætterne, så mændende kan komme på arbejde, men så skal de IKKE være dem der sover på sofaen når de kommer hjem! Så skal DE tage baby så mor kan få en lur! Og så er det altså ikke også dig der skal stå med indkøb og madlavning hver dag - det kan man altså ikke og det synes jeg godt du kan sige til ham. Hvordan ville du have det med at sige han får nætter 'fri' til hverdag (i weekenden skal han selvfølgelig hjælpe!), men at han så skal være på og hjælpe når han kommer hjem? Lave mad/støvsuge/handle eller tage Edith, så du kan sove lidt. I er begge to trætte og hvorfor er det hans ret at være den der skal sove?! Tror han oprigtigt, at du feder den hele dagen og kan sove flere timer? :unsure

Det er så ubeskriveligt hårdt, at være så træt hele tiden uden at kunne se en ende på det! Kæmpe :kram2 og masser af tanker til Østerbro :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taget sit livs første 'barnets første sygedag'. Er hjemme med en MEGET slatten og snottet Anna. Håber sådan hun får det bedre inden hun har fødselsdag i weekenden :( Og så håber jeg godt nok at vejrudsigten arter sig, for ellers kommer hverken mormor eller farmor og farfar og det ville da bare være så ubeskriveligt trist! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, nu er feberen nede men mangler bare snot og forkølelse skal gå væk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taget sit livs første 'barnets første sygedag'. Er hjemme med en MEGET slatten og snottet Anna. Håber sådan hun får det bedre inden hun har fødselsdag i weekenden :( Og så håber jeg godt nok at vejrudsigten arter sig, for ellers kommer hverken mormor eller farmor og farfar og det ville da bare være så ubeskriveligt trist! :(

Hun bliver så stor..!

Og jeg krydser fingre for vejret er fint resten af december :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER