Nitzen1987

Mødregruppe

12 indlæg i dette emne

Skal I i mødregruppe?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har takket ja til at deltage i mødregruppe. Tror det er sundt at komme ud under barslen og tale med andre ''ligesindede'' :) jeg starter i mødregruppe d. 1. August så er spændt på, hvad det er for en gruppe kvinder og babyer vi er sat sammen med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også takket ja tak til at deltage i mødregruppe. Jeg ved ikke helt om det er noget for mig, men det skal da prøves. Jeg skal dog allerede afsted på mandag - der er første møde. Det synes jeg er tidligt, men jeg er samtidigt også lidt spændt på at møde de andre mødre og deres guldklumper. Håber de er førstegangsfødende ligesom mig, ville blive temmelig ked af det, hvis det er flergangsfødende alle sammen. Sundhedsplejesken har dog fortalt, at de gør meget ud at sætte mødre sammen med andre ligesindede, så jeg håber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også meget skeptisk, men min kærete insisterede på at jeg skule give det en chance....( er nytilflyttet og kender hverken byen eller noget) Var afsted første gang i forgårs og blev meget positivt overrasket! Vil klart anbefale jer at give det en chance, er de andre mødre så for forskellige fra een selv kan man jo droppe det. Her i vores kommune mødes man første gang på neutral grund, så er det nemmere at slappe af og så kanman altid sige fra;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ska jeg, men der startes først noget op efter ferien og desuden vil de lige afvente om der blir født flere børn herude for der er ikk født så mange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også meget skeptisk, men min kærete insisterede på at jeg skule give det en chance....( er nytilflyttet og kender hverken byen eller noget) Var afsted første gang i forgårs og blev meget positivt overrasket! Vil klart anbefale jer at give det en chance, er de andre mødre så for forskellige fra een selv kan man jo droppe det. Her i vores kommune mødes man første gang på neutral grund, så er det nemmere at slappe af og så kanman altid sige fra;)

Den første gang her i Svendborg er også på neutral grund. så er det lidt lettere at hoppe fra, men jeg håber da jeg bliver positivt overrasket. Er der nogen der ved hvor mange man typisk er i gruppe ?

Min søster var i mødregruppe da hun fik begge sine drenge, og de holder stadig sammen, og det skal lige nævnes at hendes drenge er 8 og 12 år. De har simpelthen fået et rigtig godt forhold til hinanden og mødes stadig en gang i mellem. de har sågar en årlig sommertur for kun mødre.... ingen mænd eller børn, hvor de tager i sommerhus for en weekend og tøsehygger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal helt sikker t i mødregruppe - jeg har været så glad for det de to andre gange.

En af mine bedste veninder er faktisk en jeg mødt i mødregruppe til den mindste (næsten 10 år).

Det er super hyggeligt og dejligt at komme lidt ud når man går hjemme, så vil klart anbefalde det til andre.

Det er en super måde at møde andre mødre på og at lærer andre i området af ens bopæl at kende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til mit første møde i mødregruppen idag - og vi er ialt 6 nybagte mødre sat sammen. der er ialt 3 drenge og 3 piger i gruppen og alle mødre bor i nærheden af hinanden, så vi kan rent faktisk gå til hinanden når vi skal mødes. Vi mødtes første gang hos sundhedsplejen, og herefter var det op til os selv at planlægge næste besøg og selv varetage gruppen. det er så endt med at næste møde er hos mig - det glæder jeg mig til. :balloon

Vi er alle nybagte mødre, min Mikkel er den yngste, han er 2,5 uge, den ældste er 8 uger. Der er 4 flergangsfødende og 2 førstegangsfødende - mig og en mere.

jeg er i hvertfald hooked indtil videre, det skal nok blive hyggeligt. :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal helt sikkert være i mødregruppe.

Jeg er nok anden gangsmor så er jeg spændt på hvad de tilbyder. Min sundhedsplejeske sagde at de har opdelt venteliste i nogle aldersgrupper, så det er dejligt for så kommer jeg ikke i mødregruppe med nogle som er i starten af 20 erne som man ikke har noget til fælles. Så jeg glæder mig lidt til hvad de kan finde på at sætte mig i mødregruppe med;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til mit første møde i mødregruppen idag - og vi er ialt 6 nybagte mødre sat sammen. der er ialt 3 drenge og 3 piger i gruppen og alle mødre bor i nærheden af hinanden, så vi kan rent faktisk gå til hinanden når vi skal mødes. Vi mødtes første gang hos sundhedsplejen, og herefter var det op til os selv at planlægge næste besøg og selv varetage gruppen. det er så endt med at næste møde er hos mig - det glæder jeg mig til. :balloon

Vi er alle nybagte mødre, min Mikkel er den yngste, han er 2,5 uge, den ældste er 8 uger. Der er 4 flergangsfødende og 2 førstegangsfødende - mig og en mere.

jeg er i hvertfald hooked indtil videre, det skal nok blive hyggeligt. :yiepie

Det lyder som en god oplevelse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god oplevelse :loveshower

Det var en god oplevelse. Det var selvfølgelig begrænset hvor meget man når at snakke om, 2 timer går alligevel hurtigt, når man alle sammen sidder og pusler/holder øje/mader vores små guldklumper. Man skulle tro at 6 bebser kunne gejle hinanden op til den helt store koncert, men der var overraskende roligt ;)

Vi fik da præsenteret os selv hver især, og fik fortalt lidt om vores små. Vi fik snakket lidt om småproblemer, opskrivning til dagpleje/vuggestue, små fif til dagligdagen og i den dur, så det kan kun blive positivt.

Jeg glæder mig i hvertfald til næste møde, og håber for jer alle, at I kommer i nogle skønne mødregrupper :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har takket ja da jeg gerne vil lære nogle flere at kende her i Bording. Jeg er tilflytter og kender derfor stort set ingen <_< Så jeg glæder mig super meget til at det bliver stablet på benene :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER