MforMor

Hvilken størrelse tøj?

30 indlæg i dette emne

Alle mine har målt 56 cm og vejet fra 3750-4100 og startede i str.56 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Marlon vejede 4250 gram og målte 53 cm, og han brugte str. 56 i et par uger, så måtte han i 62 :)

Charlie var 4170 gram og 53 cm, og han bruger str. 56 :) (det er dog ret stort til ham... Forstår ikke helt hvorfor, når nu Marlon kun lige kunne være i det :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cecilie vejede 3.450 g. og målte 52 cm. - Amalie vejede 3.480 g. og målte 51 cm. De kunne begge fint være i str. 50 i starten, men jeg brugte nu både 50 og 56, så lavede jeg bare et opsmøg på bukserne eller ærmerne :) Cecilie blev syg da hun var. ca. 3 uger, så hun brugte str. 50 og 56 i flere måneder fordi hun ikke tog på. Jeg vil tro Amalie kunne være i str. 50 i en måneds tid.

Katrine målte 57 cm. og vejede 4.030 g. ved fødslen - hun brugte 56 fra starten (dvs. bortset fra at jordemor havde skønnet hende til at være noget lille i det, så jeg havde købt "hjem fra sygehuset-tøj" til hende i str. 50, og det var altså nærmest knickers :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse var 4976 g og 57 cm - han passede kun str 56 i en uges tid. Han bruger str 62 nu - noget svømmer han dog i.

Du kan ikk rigtig regne med, at fordi du og din mand vejede omkring 3600 g, så gør jeres baby det også. Her vejede min mand og jeg omkring 3400 g, men vi fik en basse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke helt forklare, hvordan dælen det hænger sammen, men Valdemar bruger pt. str. 50 (nogle gange 56 - men det er mere fordi det er den størrelse, vi har mest sødt i og fordi hans store stofblemås kræver lidt ekstra plads, end det er fordi han ellers ikke kan være i 50-størrelserne) selvom han kom ud og var en basse på 4630 gram og 55 cm.

Når vi en dag skal have en lillebrøster, så køber jeg mere tøj i str. 50 end vi har gjort denne gang :)

Ps. mht. hvad man selv vejede, så var jeg et lille nips på 2900-something og Brian var ikke meget større, det var 3100-something. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER