Guest

Gode råd søges

9 indlæg i dette emne

Hej i skønne BK piger.

Jeg søger gode råd til at få Tobias på 6 uger til at falde i søvn selv. Han har fra starten ikke ville falde i søvn selv, kun når vi sidder med ham og vugger ham i søvn. Når han er faldet i søvn, kan vi sagtens ligge ham i liften og så sover han fint.

Håber der er nogle af jer der kan hjælpe os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her i en uro over sengen ? Vi havde samme problem med Zoey, men fik en uro fra Tiny love med musik og den falder hun i søvn til. I starten lå vi ved siden afså hun følte sig tryg, nu Lan vi ligge hende og tænde den og gå ud af rummet igen. Ofte skal vi ind og give sutten endel gange, men hun falder i søvn selv :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen selv endnu, må lige vente ca 3 mdr..

Men har i prøvet at ligge ham i liften/sengen og bliver sidende ved siden af? evt med en hånd på maven eller som han kan holde i, så han føler sig tryg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en kat der spiller godnatsang, som vi har brugt fra starten af.

Nu har vi så også fået en uro der spiller ligesom Gittepit foreslår og det er et hit; specielt kombineret med sut :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er lige lovligt tidligt at kræve at en 6 uger gammel baby kan det, min søn er 7 mdr., og han kan ikke engang :rolleyes

Nogle børn kan altså bare ikke det der. Min søn er ret tryghedssøgende, og hvis jeg har prøvet at få ham til det har han bare taget sig en enorm skrigetur, og så falder han jo slet ikke i søvn.

Jeg synes I skal se tiden an. Prøv med en uro, men hvis ikke det går, så vent. Husk at en baby på seks uger næsten intet forstår af verden endnu, barnet er først lige begyndt at kunne opfatte sort-hvide mønstre, så lille er han altså. Det skal nok komme, ingen grund til panik.

Kan stadig huske det, de første mange uger er baby på armen og det er jo også det tryggeste sted, og babyer har brug for masser af tryghed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuuhhh... Min datter er en djævel på det punkt!! :rolleyes

- Det er faktisk først nu, hvor hun er knapt 6 mdr at det tager os under 10 min at putte hende.. Før foregik det i skrig og skrål, og jeg har aldrig kendt mage... Først havde hun mavekneb (0-3 mdr) så var hun hamrende sulten fordi min mælkeproduktion er dårlig (3-4 mdr), så begyndte vi på grød og det tog sulten og maveknebet var væk- men nu kunne hun KUN sove hvis vi vuggede hende eller gyngede hende i slyngevuggen.

Vi har taget nogle rigtig hårde ture- men nu er det ligesom om hun har fundet ud af at det faktisk er OK at ligge selv og lukke øjnene. Hun bliver stadig gynget i vuggen, men meget meget mindre end før. Heldigvis!.. Nogle nætter fik jeg 2+1+2 timers søvn.. Dét var så jeg sad og hylede til sidst :rolleyes

Nå men!

Bogen: Fald i søvn uden gråd, købte jeg for 50kr. i føtex, og den er faktisk ret god :) Meget kærlig og omsorgsfuld og handler egentlig bare om at man skaber nogle genkendelige rutiner for barnet helt fra start.

Hvis jeg var dig- med den viden jeg har i dag om min datter... Så ville jeg ligge baby ved siden af mig og blive der. Tysse og nusse, men ikke vugge :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for alle svarene. Tobias er begyndt nogen gange at falde i søvn når han ligger i liften, mens vi har en hånd på ham, så det bliver bedre med søvnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt :) det handler jo om at give dem den tryghed de har brug for, og det er jo forskelligt fra barn til barn hvad de har brug for :) Men man kan som forældre også præe dem ret meget. Det handler om din holdning og indgang til tingene. Og hvis du virker usikker opfanger de små det jo med det samme. Endnu en gang held og lykke. Glææææder mig til at jeg skal putte min trolde org <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER