Mommy

Løbecykel

7 indlæg i dette emne

Jeg har en meget aktiv 2 årig dreng, der meget gerne vil cykle på storebrors cykel, men den er altså bare alt for høj til ham og han kan ikke helt det med at træde rundt på pedalerne endnu.

Han har både plast scooter, wheely bug og diverse køretøjer med 3 eller 4 hjul og derudover har han en winther 3-hjulet. Den kan han godt cykle på med pedalerne også.

Men nu er tiden vist snart kommet til en løbecykel, men jeg er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Jeg har set BabySam har fået nogle nye mini modeller med ekstra brede hjul, men jeg tænker om de måske giver en falsk tryghed pga hjulenes tykkelse gør at den ikke så let vælter. Får de mon samme balance ved den?

Kom med jeres erfaringer, tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville tage en med samme tykkelse som en alm cykel pga balancen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en puky løbecykel, som begge drenge har brugt og været glade for (regner også med at vores pige skal bruge den). Det er tydeligt at den gør noget godt for balancen. Vores ældste dreng lærte at køre på 2-hjulet cykel samme dag som han fik den og det er jeg ret overbevist om skyldes, at han har kørt på løbecykel. Jeg tror at dækkene på en puky cykel er på samme tykkelse som på de små børnecykler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en puky løbecykel, som begge drenge har brugt og været glade for (regner også med at vores pige skal bruge den). Det er tydeligt at den gør noget godt for balancen. Vores ældste dreng lærte at køre på 2-hjulet cykel samme dag som han fik den og det er jeg ret overbevist om skyldes, at han har kørt på løbecykel. Jeg tror at dækkene på en puky cykel er på samme tykkelse som på de små børnecykler.

Ditto, udover jeg kun har to drenge :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den fra babysam til Silke og den er hun super glad for. Jeg tænker det er god træning at øve balancen på lidt bredere dæk før de tynde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Jeg vil lige undersøge markedet lidt og evt have lillemanden med ud og prøve.

Hvor gamle var jeres børn da de fik løbecykel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Jeg vil lige undersøge markedet lidt og evt have lillemanden med ud og prøve.

Hvor gamle var jeres børn da de fik løbecykel?

Silke har fået den midt i maj og hun fyldte 2 i januar. Men hun er ikke ret høj, så det har været en kamp at finde en der var lav nok og så fandt vi den fra babysam hurraaaa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER