Guest

hvornår kan man gå i biografen efter fødslen?

11 indlæg i dette emne

Jeg har fundet en film som jeg VILDT gerne vil se, den går allerede i september og jeg har termin 7 august og som førstegangsfødende går jeg nok over tid. Men altså det tager MAX 15 min at køre til biografen, finde en p-plads og stå i biografen, herfra, man skal være der 30 min før, men en anden kan jo hente billeterne - så jeg bare kan komme 10 min før film start - derefter er det vel omkring en time sådan en film tager - ville i være trygge ved det? Altså farmanden er jo sammen med hende så længe - problemet er mest hvis jeg skal amme hende/hun er sulten mens jeg er væk - KAN man det??? Ingen siger jeg skal se den lige med det samme den kommer i biografen, men jeg vil bare rigtig gerne se den I biografen. Gider ikke i babybio, for det første er det ikke sikkert den bliver stemt ind som en film de viser, for det andet er det bare ikke HELT det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her følger jeg lige med også, for det kunne jeg også godt tænke mig at høre svaret på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt turde det. Hvis hun er godt fodret af inden du tager afsted, skulle hun ikke blive sulten indenfor den tid som du beskriver. Ellers er hun jo i trygge hænder hos far, som helt sikker vil finde en måde at aflede hende på, hvis det skulle blive nødvendigt, indtil du kom hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

køb en brystpumpe og pump lidt mælk ud til hende i en flaske, skulle hun blive sulten mens du er væk, kan farmand gi hende lidt at spise..... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var væk fra min søn i 3 timer, da han var 3 uger gammel (som din bebs jo ca. vil være).

Der havde jeg malket ud og så gav farmand ham MM af flaske. Det var intet problem. MEN det er jo ikke alle babyer, der vil tage flaske, så det må du jo se på til den tid.

Desuden var min dreng en baby, der absolut ville lægges til brystet en gang i timen, så han ville ikke have kunnet undvære et måltid.

Du må se tiden og din baby an, men jeg håber for dig at det vil lykkes. Det er rart at komme lidt ud :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været i babybio 2 gange med Lise og det har bare været en kæmpe succes. Synes det var super hyggeligt og kunne sagtens nyde filmen. Så det ville jeg altså overveje hvis jeg var dig.

Ellers har vi ogå været i drive-in bio med hende, det er også nemt med baby, og var også en stor succes for os.

Om du kan efterlade hende hjemme, mens du tager i bio alene skal jeg ikke kunne svare på. Det kommer meget an på hvilken baby du får, hvordan du selv har det med at være væk fra hende og om du ammer eller giver flaske.

Personligt ville jeg ikke selv have gjort det, men sådan er vi så forskellige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal du se din baby lidt an og lære rutiner osv. At kende, før du beslutter dig... Men når det så er sagt, synes jeg også man skal passe på med at tage sorgerne på forskud i forhold til pasningsstrategier mv.

Jeg blev passet ude fra jeg var 3 uger gammel, og jeg har tænkt mig at gøre det samme, såfremt det kan lade sig gøre i forhold til amning/flaske mv.

Se det også som en mulighed for at far/baby eller bedste/baby kan få noget relationstid sammen, mens du tager et par timer i byen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg godt nok 3 børn, så måske jeg ser anderledes på det af den grund :) Men, jeg havde sagtens kunnet finde på at tage afsted når vores børn har været et par uger gamle - altså, bare sådan et par timer eller 3 - i hvert fald så længe det var min mand, der var hjemme sammen med dem.

Mon ikke du kan få det til at passe med at dit barn sover mens du er væk og ellers kan din mand jo give barnet noget mælk enten af en sutteflaske eller med en te-ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig været i babybio, så ved faktisk ikke hvor stor forskel der er?? Regnede egentlig med det var nogenlunde det samme, bare med større forståelse for at man ammede og "larmede" lidt, også var der måske lidt mere lys.. Men ved det faktisk ikke.. Det var bestemt min plan at jeg ville prøve det i hvert fald :)

MEN.. Jeg ville nok også sagtens kunne finde på at tage i biografen og se en film måske når baby var en måned måske to..

Tænker man jo kan amme lige inden man tager afsted - og evt. blive hentet af far og baby, også amme "så snart filmen er færdig".. Men det kræver jo at baby har et mønster, og ikke er i en periode hvor de vil ammes "hele tiden".. Så tror man skal stå i det, før man kan vurdere det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig været i babybio, så ved faktisk ikke hvor stor forskel der er?? Regnede egentlig med det var nogenlunde det samme, bare med større forståelse for at man ammede og "larmede" lidt, også var der måske lidt mere lys.. Men ved det faktisk ikke.. Det var bestemt min plan at jeg ville prøve det i hvert fald :)

MEN.. Jeg ville nok også sagtens kunne finde på at tage i biografen og se en film måske når baby var en måned måske to..

Tænker man jo kan amme lige inden man tager afsted - og evt. blive hentet af far og baby, også amme "så snart filmen er færdig".. Men det kræver jo at baby har et mønster, og ikke er i en periode hvor de vil ammes "hele tiden".. Så tror man skal stå i det, før man kan vurdere det :)

Det er stort set det samme som alm. bio, men der er en anelse mere lys, så man kan se hvad man laver og så er lyden på filmen en anelse dæmpet (har jeg fået at vide, men jeg kunne ikke selv høre forskel - synes den var rigeligt høj). Og så er der jo så kun kvinder og par med babyer derinde. De gange jeg har været der har der ikke været frygtelig mange, måske 5-7 babyer. Selvfølgelig er der nogen der græder engang imellem, men jeg har ikke synes det har været slemt.

Og så kan man sidde og ammer som man lyster, eller baby kan sove i barnevognen ude i siden af salen.

Jeg har også haft set mange der har legetøj og aktivitetstæppe med derinde, som babyen så kan ligge på imens og hygge sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke var at man da vel sagtens kan vente til filmen kommer på dvd ;) MEN jeg er heller ikke en af den der går i bio ( hader det faktisk ) men da jeg fik nr 2 havde vi lige købt hundehvalp der jo skulle til træning der var træningen så 1,5 time og jeg havde 20 min hver vej og jeg tog af sted første gang da baby var 9 dage gammel ;) jeg havde malket lidt ud som far havde hvis bebs vågnede men det blev aldrig nødvendigt jeg ammede godt af inden jeg tog af sted også fik det fint ;) så det kan sagtens lade sig gøre og tage fra baby et par timer så længe man er klar til at springe hjem hvis mobilen ringer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER