JaMa

Må jeg være med?

7 indlæg i dette emne

Hej! Jeg har lige testet positiv i dag, og er simpelthen så glad :loveshower Er et sted mellem 3+6 og 4+2, så det er jo meget tidligt i forløbet og meget kan ske. Men jeg er helt vildt glad og gør mig nogle tanker :rolleyes

Med hensyn til vitaminpiller, tager i så almindelig multivitamin eller nogle til gravide? Tager jo folsyre nu, men for at være sikker på at være dækket ind er det måske en god ide med en multivitamin også? Det er vores tredje barn, men der er ændrede anbefalinger har jeg læst mig til, og har ærligt talt glemt meget om hvad jeg gjorde sidste gang :whistling

Hvornår tog i til egen læge? Skal man derind så de kan bekræfte testen, eller skal man først have en tid til første lægebesøg og blodprøve?

Glæder mig til at tage del i forumet herinde :loveshower god dag til jer alle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu en gang tillykke, og velkommen her :D

Jeg tager ikke de gængse vitaminer, da jeg er lidt alternativ, jeg tager fedtsyrer (EPA-GLA) omnimin(som er et multivitamin) Så tager jeg et hømopatisk jerntilskud samt et tilskud af calcium, magnesium og C-vitamin!

Lægerne og jordmoderen er dog en del imod min metode, og synes at det er meget vigtigt at tage "deres" tilskud, så som gravitamin -man kan bare spørge efter dem på apoteket, så skulle apotekermutteren finde de bedste og billigste!

Lægen opfordrer til folsyre indtil uge 12, jerntilskud fra uge 10 mener jeg - men jeg havde brug for jern inden uge 10, jeg blev nemt svimmel! Så hold øje med din krops-tilstand!! :D

Min læge, og vist også de fleste andres, vil først se en til 1.graviditetsundersøgelse! Man skal dog have taget blodprøver omkring uge 8!

-Det er i hvertfald de erfaringer jeg har gjort mig!

Held og lykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med de 2 streger :loveshower

Du skal da have meldt dig ind i terminsgruppen også (hvis du ikke allerede er det?).

Af vitaminer tager jeg: kalk (da jeg ikke drikker ret meget mælk), en gravitamin og fiskeolie. Jern er vist nok fra uge 10, så det skal jeg også igang med om lidt.

Jeg har været hos lægen og få målt mit hcg fordi jeg har haft nogle kraftige mavesmerter. Det blev målt af to gange med en uges mellemrum og det var stigende som det skulle. Jeg har så i mandags været til akut scanning også fordi jeg havde haft smerter igen og det vidste sig at der havde været to små spirer derinde, men at den ene desværre var gået til :( Den anden har det heldigvis godt og jeg skal så holde mig i ro nogle uger da der er en risiko for den lille der er der nu også kan gå til.

På tirsdag er jeg fulde 9 uger henne og der skal jeg have lavet vandre journal og taget blodprøver til double testen. De ka tidligst tages når man er fulde 9 uger henne, så derfor laver de fleste læger først vandre journalen den dag også. Så er man fri for at skulle til læge to gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager gravitamin, et halvt kalk tilskud, jern når jeg husker der :rolleyes og fiskeolie.

Du skal være opmærksom på ikke at få for meget a vitamin, der er mindre af det i gravitamin end i almindelige vitamin piller.

Og så folsyre som du allerede tager, men det er der også i gravitamin.

Lægen vil sikkert sige at du ikke skal ind og have det bekræftet da de tests man køber i hånd køb er det samme som deres tests. Derfor skal du først derind omkring 8-10 uge lige inden scanningen. Men ring ind og få en tid, hos min læge vil de gerne at man bestiller tid hurtigst muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke og velkommen til! :balloons

Jeg tager gravitamin, kalk, jern (men først fra uge 10) og så tog jeg også fiskeolie, men det er jeg stoppet med her op til fødslen :) (Tager også b-vitamin, men det er ikke graviditetsrelateret)

Min læge ville se mig med det samme og have bekræftet graviditeten og der fik jeg så samtidig tid til min første egentlige konsultation, hvor der også blev lavet vandrejournal. Jeg tror det er forskelligt, om lægen vil se en med det samme eller først deromkring uge 8, men jeg ville i hvert fald ringe med det samme og høre ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten :loveshower

Jeg tog Gravitamin, jern fra 10. uge og fiskeolie, hvis jeg husker rigtigt... Nåå ja og kalk, da jeg ikke fik nok mælkeprodukter.

Jeg var kun til første lægebesøg, hvor der blev lavet vandrejournal og taget blodprøver. Men vi fik så bekræftet graviditeten på fertilitetsklinikken inden...

Held og lykke med graviditeten!!! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar :)

Fik kontaktet lægen i dag, og de vil først se mig i 8.uge, så det var helt fint. Så kan vi lige nå at vænne os til tanken inden det bliver "virkeligt" med blodprøver, vandrejournal og den slags :D

Har købt Gravitamin i dag, så ved jeg at jeg er dækket ind og skal ikke huske folsyren længere. Skal lige have undersøgt det med fiskeolie, hvilken slags bruger i? Mine børn får EyeQ, så det kan jeg vel også tage.

Har skrevet i marts-gruppen i dag, som den første, men der kommer jo nok snart nogle andre jeg kan dele ventetidens tanker lidt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER