Mommy

Jordbær og graviditet

23 indlæg i dette emne

Hvordan er det nu det er med jordbær når man er gravid? Så hut jeg visker siger "man" at det ikke er godt at spise for mange, men skal man helt lade være eller er der lavet nye "regler" om det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm...jeg spiser gerne en bakke hver week lige for tiden...og er stadig gravid ;-) Tror det er li som alt andet: spis med måde...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En hurtig søgning på Google siger at det er en skrøne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige plukket en kæmpe skålfuld i haven idag og havde glædet mig til en stooor portion friske jordbær med vanille creme :biglove Jeg må prøve at begrænse mig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige plukket en kæmpe skålfuld i haven idag og havde glædet mig til en stooor portion friske jordbær med vanille creme :biglove Jeg må prøve at begrænse mig :whistling

Jeg har bl.a. Fundet et ekspertsvar i en brevkasse, fra en jordemoder, der siger at der absolut intet er i vejen for at spise masser af jordbær under graviditeten, da de indeholder masser både jern og c-vitamin. Det er under amning man skal være varsom med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bl.a. Fundet et ekspertsvar i en brevkasse, fra en jordemoder, der siger at der absolut intet er i vejen for at spise masser af jordbær under graviditeten, da de indeholder masser både jern og c-vitamin. Det er under amning man skal være varsom med dem.

:ditto

Det er også hvad jeg har hørt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser en hel masse jordbær flere gange om ugen, og det må man gerne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg er da lykkelig for at høre at man bare kan spise jordbær. Blev lige lidt nervøs, da jeg har et projekt om at spise mig gennem alle jordbær i verden nu det er jordbærsæson. :loveshower Elsker jordbær! (ok måske bare huske at få nogle jordbær her i sæsonen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt enig i at der ikke er noget farligt ved jordbær :) DOG synes jeg der er en pointe i at de skal vaskes EKSTRA grundigt efter alle de der skandaler med jordbærplukkere, der ikke vasker hænder efter at have været på toilettet og sådan :puke Jordbær (og hindbær og brombær...) har jo en "riflet" overflade, hvor der let kan sætte sig bakterier i, og en infektion er jo aldrig sjov, og særligt ikke, når man er gravid da :unsure

Jeg har spist masser af jordbær, men de bliver gnubbet og skurret inden jeg tør :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det eneste problem med jordbær, er at de er fyldt med saft, og det gør, at hvis man spiser for mange, så render man efterfølgende på toilet hele tiden :)

men så bliver blæren også renset og tømt for gammelt urin, hvilket mindsker risikoen for UVI

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh spiser så mange jordbær og spiser dem næsten hver dag, netop fordi jeg ved at man skal være varsom når først den lille er født. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha blev helt bekymret for jeg har godt nok spist mange jordbær her på det sidste...

Hvad er dette jordbær og amning???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min JM sagde at det der var med jordbær var at baby muligvis kunne få ondt i maven når man ammer.

Men hvis baby er vant til at få jordbær inde i maven, så kan den bedre tåle det i modermælkrn, når den kommer ud. Så spis bare løs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med amning, der er vel heller ikke noget farligt i det? Selvfølgelig synd for baby, hvis den får ondt i maven, men så kan man jo holde op med at spise jordbærerne... Jeg har ikke hørt om at det kunne være skadeligt som sådan? (Og er det ikke det samme, "de" siger med chokolade og druer?)

Min mor var dybt forundret, da hun hørte at nogen frarådte jordbær. Hun spiste vist tonsvis af dem, da jeg var baby :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha blev helt bekymret for jeg har godt nok spist mange jordbær her på det sidste...

Hvad er dette jordbær og amning???

Det kan give uro i maven på nogle babyer..... Ligesom fx. chokolade, kål og krydderier.....

Men det er ret forskelligt fra barn til barn, så det handler nok lidt om at prøve sig frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh godt at det bare er en skrøne, for har da tænkt mig at spise en hulans masse jordbær her til sommer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også hørt den med amning og jordbær ikke var en god kombination under min første graviditet. Da der så blev serveret jordbær på patienthospitalet tænkte jeg, at det nok er som med så meget andet at det er ok at spise det med måde og være obs på babys reaktioner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som med alt andet alt med måde. Men det kan give av i maven for baby. Men som en anden skriver så er risikoen ikke så stor hvis man har spist dem inden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mest bange for jordbærene, med hensyn til hvor meget de bliver sprøjtet!? jeg tænker nemmerlig at der også kan gemme sig mange pesticider i furerne! -Men jeg kan heller ikke lade dem være så de bliver bare skrubbet som en gal! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee så er det jo helt fantastisk man kan gå ud i haven og plukke sig en ordentlig skålfuld lækre kæmpe jordbær :loveshower De er med garanti ikke sprøjtede :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee så er det jo helt fantastisk man kan gå ud i haven og plukke sig en ordentlig skålfuld lækre kæmpe jordbær :loveshower De er med garanti ikke sprøjtede :biglove

Jeg har også lige konsumeret årets første jordbær høst :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 2 er ikke helt så lidt heldige!! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kigger bare fordi, der er MASSER :badgirl :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER