Heidi0601

En grim oplevelse (hvorfor jeg ikke lige er så aktiv)

18 indlæg i dette emne

I torsdags (på min datters 2 års fødselsdag) begyndte jeg at bløde... Jeg er jo over 16 uger henne, så jeg gik total i panik og ringede til vagtlægen.

Han mente, at jeg skulle vente til min egen læge åbnede, og så tage det ed ham. Klokken 8 sharp ringede jeg og kom hurtigt igennem til lægen selv. Han ville se mig kl 10 og så sneglede tiden sig ellers afsted.

Jeg pletblødte (lægernes udtryk) 4 gange, og efter et tjek hos egen læge, blev jeg sendt til scanning på sygehuset, for at være sikker på, at lillepigen havde det ok derinde.

Med det samme at scannings damen satte scanneren på, sagde hun heldigvis, at der ingen problemer var, og at hun havde det så fint derinde. Hun bevægede sig også en smule og så var jeg ellers LETTET!

Hende der scannede fortalte mig, at det ikke var sikkert, at der på noget tidspunkt ville komme svar på, hvorfor jeg blødte, men at min moderkage lå meget tæt på fødekanalen, og at det kunne være én årsag.

Jeg blev beordret til at tage det med ro, som jeg så forsøger på nu (selv om det er svært med en weekend med masser af fejring af datteren), og så tager vi den ellers én dag af gangen.

Men nu er jeg næsten kronisk bekymret. Er hun nu virkelig ok derinde. Jeg mærker hende ikke bevidst endnu, så jeg (over)analyserer alle tegn der kommer/ er, og jeg er efterhånden træt og ked af det hele.

Jeg ser lige nu frem til tirsdag, hvor jeg har en jordemoder tid, og så håber jeg inderligt, at der er et fint hjerteslag der.

Beklager manglende smileys, men havde lige hurtigt brug for luft, og energien er der bare ikke lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sender dig et kram og varme tanker. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange kram til dig søde Heidi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Jeg håber virkelig at alt er i skønneste orden derinde og der ikke er grund til bekymring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej sikke en grim oplevelse

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg - men med opmuntring :kram2

Det er er ordentlig forskrækkelse man får sig, når man oplever en blødning som gravid- det burde forbydes!

Jeg oplevede første blødning da jeg var 9+5 og jeg fortsatte med at opleve blødningerne indtil jeg nåede uge 30 - først derefter har jeg ikke set noget til dem :glad De har aldrig kunne finde nogen forklaring på blødningerne.

Pas på dig selv - og søg læge hver gang blødningen foruroligere dig, hvis det sker igen. Det har jeg gjort, det har ikke været nødvendigt hver gang, det har været forskelligt hvor meget og hvordan blodet har været, men så snart jeg har været bekymret har jeg søgt læge/jordemoder.

Håber ikke du skal døje med det resten af graviditeten :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort :kram

Håber ikke du skal opleve det igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej Heidi, sikke dog en grim oplevelse at have :kram2 :kram2

Jeg kan så godt følge dine følelser..... Oplevede selv (kraftige styrt-) blødninger med Marlon efter de 12 uger, og man går totalt i panik :(

Mine stammede også fra en lavtliggende moderkage, og var heldigvis ikke farligt.... Men i starten efter var jeg også bare så nervøs, og have sådan brug for at høre hjertelyd ofte, for at blive beroliget.

Men alt var jo helt fint, og sådan er jeg sikker på det også er hos dig! :kram2 Det er ret normalt at bløde fra moderkagen når den ligger så lavt, men heldigvis flytter den sig opad i takt med livmoderen vokser, så problemet løser sig selv

(og så har jeg altså en doppler liggende herhjemme som jeg ikke får brug for foreløbigt..... Så hvis du kunne have lyst til at låne den et stykke tid så skal du sige til!! :kram2 )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 kan godt forstå dine tanker - godt du snart skal til jordemoder - men ellers kan en scanning hos en privat scannings klinik altså anbefales til at give ro! Men det koster selvfølgelig!

Håber ikke du oplever flere blødninger fra nu af :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusinde tak alle sammen.

Åh nej Heidi, sikke dog en grim oplevelse at have :kram2 :kram2

Jeg kan så godt følge dine følelser..... Oplevede selv (kraftige styrt-) blødninger med Marlon efter de 12 uger, og man går totalt i panik :(

Mine stammede også fra en lavtliggende moderkage, og var heldigvis ikke farligt.... Men i starten efter var jeg også bare så nervøs, og have sådan brug for at høre hjertelyd ofte, for at blive beroliget.

Men alt var jo helt fint, og sådan er jeg sikker på det også er hos dig! :kram2 Det er ret normalt at bløde fra moderkagen når den ligger så lavt, men heldigvis flytter den sig opad i takt med livmoderen vokser, så problemet løser sig selv

(og så har jeg altså en doppler liggende herhjemme som jeg ikke får brug for foreløbigt..... Så hvis du kunne have lyst til at låne den et stykke tid så skal du sige til!! :kram2 )

Tak skal du have. Jeg vender lige tilbage efter imorgen. Men hvis der er liv derinde imorgen så vil jeg nok gerne låne den hvis det er ok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 sikke en ubehagelig oplevelse :(

Jeg håber ikke det sker igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak alle sammen.

Tak skal du have. Jeg vender lige tilbage efter imorgen. Men hvis der er liv derinde imorgen så vil jeg nok gerne låne den hvis det er ok!

Selvfølgelig :kram2

Du siger bare til!

Og held og lykke i morgen, jeg er sikker på alt er fint :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER