Guest Majkat

Farven på navnet

7 indlæg i dette emne

Min ældste datter er døbt i min mands familiedåbskjole. På den er der broderet 17 navne i blå/lyserøde farver hele vejen ned på den.

Da vi fik nummer 2 var den for mør til at få broderet flere navne på og derfor fik vi syet min brudekjole om til dåbskjole og hun blev døbt i den.

Der skal selvfølgelig også broderes navn i min kjole, men hvilken farve? Jeg har overvejet om det bare skal være hvid eller sølv? I dag bruger man jo ikke nødvendigvis lyseblå eller lyserød til en dåb. Det har vi i hvert fald ikke gjort.

Hvad synes i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er klart mest til sølv broderi, måske guld. Eller sølv til drenge, guld til piger eller omvendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvid, hvis kjolen også er hvid. Men ja sølv eller guld ku bestemt også være flot.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det kunne være SÅ fint med hvid på hvid. Den vi har i min familie er ret fin, men synes det, at der står navne i alle mulige farver, mere eller mindre skævt rundt omkring tager en del af charmen.

Kunne helt klart godt finde på at skrive det med en tynd hvid snor, så man kan se det og det er der, men at det ikke "stikker i øjnene", og ikke er voldsomt tydeligt på billeder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På den dåbskjole som Lise skal døbes i står navnene i den farve som sløjfen var de havde på. Lise skal have en helt rød sløjfe på, derfor skal navnet også skrives i rødt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Vi har selvfølgelig lidt tid til at beslutte os endnu, men jeg tror at det ender med hvid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi broderer navnet i den farve som båndet var i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER