Forunderligt

Dåbskjolen

10 indlæg i dette emne

Vores augustbaby skal døbes når hun er ca 2 mdr (afhængig af hvilken fødselsdag hun lige vælger).

I min familie fandtes engang en smuk gammel dåbskjole, men den var pludselig borte da min førstfødte sku døbes for 17 år siden. Jeg valgte dengang at sy en dåbs dragt (buksedragt), som han og hans søster er døbt i med forskelligt bånd. Yngstebarnet er døbt i en kjole fra hendes fars familie, jeg fik lov at låne. Men til oktober står valget mellem:

1. Buksedragten jeg selv har lavet - men den er ret sikkert for stor, min søn var 5 mdr da han blev døbt.

2. En dåbskjole min brors datter blev døbt i sidste år - bare slet ikke min stil. Cremefarvet satin, både barnet og jeg (gudmor) svedte vildt pga det tætte stof.

3. Noget helt andet - hvad?

Forslag modtages gerne. Umiddelbart syns jeg en simpel lang hvid bomulds kjole er det smukkeste, evt med lidt broderi anglaise. Og den skal jo ikke være så stor. Overvejer både brugt eller sy selv (er ikke helt sej til det men har en ret sej mor) eller div butikker - kender I nogle som jeg burde kigge på? Prisen skal ikke være for voldsom, da vi ikke ved om/hvem der evt skal bruge den udover vores lille skat.

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også spændt - Når vores skal døbes, er hun 6 uger..

Hun skal døbes i den min kæreste blev døbt i.. Han vejede næsten 5 kg, da han blev født og blev døbt da han var 6 måneder ;) Så er spændt på hvor meget hun skal svømme i den kjole!!! MEN - Det er den vi vælger :)

Jeg ville helt sikkert vælge buksedragten :) Evt, kan du måske sy den lidt ind? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke ligge nogle billeder ind? Så er det lidt lettere at tage stilling til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke ligge nogle billeder ind? Så er det lidt lettere at tage stilling til :)

Øh mine store børn er jo døbt før hele den digitale billedtradition startede, så det kræver lige noget med en scanner og en hjælpsom kæreste. Skal se om jeg kan finde ud af det. Det er en sød (syns jeg) og meget enkel dragt i hvid bomuld med en smal blonde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ok det tog jo faktisk ikke lang tid, her et par gamle fotos *nostalgi-smiley* :kuller

Min søn er døbt i 1995 og min store pige i 1997. Farven på hendes billed er lidt off, sløjferne er faktisk vinrøde. Jeg har kysen og skoene endnu.

:wub hvor er det nogle kære unger du har :loveshower

Jeg syntes da det er en VILDT sød dragt - den kan du sagtens vælge at bruge igen - men hvis den er for stor tror jeg da din mor vil blive ekstremt stolt hvis du spørger om hun vil sy en kjole efter jeres eget design!

Min svigermor er gået helt i selvsving fordi jeg har spurgt om ikke hun kunne tænke sig at hækle båndende til dåbskjolen samt et lille pandebånd til (ja herhjemme er vi ikke så traditionelle :whistling ) hun blærer sig til højre og venstre med at hun er blevet spurgt om det :rolleyes havde faktisk selv tænkt mig at forsøge, men med en svigermor der er gået amok i strikketøj og hæklerier og som gerne vil så er det jo en oplagt mulighed for at uddelegere opgaverne lidt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk en rigtig fin dragt de to store har haft :) Havde slet ikke tænkt i andet end kjole ;)

Vi min mor og jeg, skal i gang med at kreere en kjole når vi når dertil. egner med halvlang, hvid bomuld, med indsatte kniplinger som min oldemor havde lavet til min mors dåbskjole :)

Jeg har valgt, at vi skal have en helt ny, da jeg ikke ønsker at bruge en fra svigerfamilien, og ved så at lade være at bruge min egen families, så burde ingen føle sig trådt over tæerne...men det gør de nok alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var da en fin dragt dine store børn havde på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :blush tak. Jeg blir da også lidt mere lun på ideen om at bruge den dragt igen nu jeg har genset det gamle billeder. Men kredser stadig lidt om en helt ny hjemmelavet eller købt kjole. Mht min mor så kan jeg nok kun regne med at bruge hende som sy-konsulent, da hun er lidt begrænset af slidgigt i hænderne. Overvejer stadig, tak for jeres inputs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes dragten er rigtig fin :loveshower :loveshower

Hvis du vil købe en kjole, kunne den her måske være en ide. Simpel bomuld med broderi anglaise :7himmel

Link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER