Zayra

Min søn er rigtig hidsig..

6 indlæg i dette emne

Hej alle :balloons

Dette er min første tråd her på siden :)

Nå, men sagen er den at min søn er 6½ måned, og inde i en rigtig pylret periode, for at sige det mildt. Han er sur og hidsig, og bliver ked af det når man går, og alderen passer med de ca. 29 uger, hvor baby opdager at man kan gå fra ham. Han er født 2 uger over tid, så korrigeret set er han 30 uger..

Han vil hverken spise grød eller sove, skiftes eller have tøj på, og han vil bide i alt, som i ALT, inklusive mine arme, ben, ansigt, etc. Han har så også lige fået sin 3. tand, så det er nok også en af grundene, og ikke en mildnende faktor for alt det andet bøvl vi oplever med ham for tiden.

Oveni alt dette har han lært at kravle, så småt, og det tror jeg er årsagen til at han kaster sig rundt i sengen og banker benene hårdt ned i madrassen hele natten lang. Det sidste gør han også om dagen, ved ikke hvorfor, men han har altid været en vildbasse.

Men samtidig med alle de her ting, så er det som om han bliver meget hidsig nogle gange, hvor han bider vildt hårdt sammen i munden og knytter næverne og spænder i hele kroppen og siger sådan en hidsig lyd. Hvis han sidder ned hopper han nogle gange helt, så voldsomt gør han det. :blink

Kan det være udviklingsspringet eller tænderne der får ham til dette?

Og har andre oplevet lignende med så lille et barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til babyklar

Jeg har faktisk ikke selv oplevet dette med min Leo.

Jeg håber, at der er nogle andre herinde, der kan komme med et godt råd til dig, der har oplevet det samme.

Men forhåbentlig er det kun en kort fase, han skal igennem, for det lyder ikke så sjovt for hverken dig eller ham.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pige er ikke så gammel endnu, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men vil da lige ønske dig velkommen og håber nogle af de andre kan hjælpe :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Jeg tror at der er mulighed for at hjerne ikke hænger sammen med den fysiske del af hans udvikling.

Enten er hjernen længere fremme og han bliver frustreret over at kroppen ikke vil det han vil, og omvendt.

Hvordan er hans sanser, det kunne være han er lidt sansesart og derfor basker med armen og ben om natten.

Hvad med at tage en snak med din sundhedsplejerske :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Jeg tror at der er mulighed for at hjerne ikke hænger sammen med den fysiske del af hans udvikling.

Enten er hjernen længere fremme og han bliver frustreret over at kroppen ikke vil det han vil, og omvendt.

Hvordan er hans sanser, det kunne være han er lidt sansesart og derfor basker med armen og ben om natten.

Hvad med at tage en snak med din sundhedsplejerske :balloons

Tak :)

Han er ret hurtig af sig, har været det helt fra start. F.eks. har han villet stå op når han var hos mig siden han var 1½ måned, selvom hans krop selvfølgelig ikke kunne det endnu. Så jeg tror måske godt det kunne være frustration over at kroppen ikke følger med.

Mht. søvnen, så er det vist ret normalt at de sover uroligt når de lærer at kravle og gå og den slags, så det bekymrer mig ikke, som sådan. Han har heller aldrig været den store fan af at sove, han vil hellere holde øje med verden. :zzz

Joh, man kan vel altid ringe til sundhedsplejersken, synes bare altid man får sådan en 'nej nej, det er bare fordi..., det gør ikke noget, han er bare en vildbasse, etc'.. Men det skader vel ikke at spørge.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER