Hilde

Hvorfor ingen hormonbehandling ved fryse-æg???

13 indlæg i dette emne

Jeg har snakket med en sygeplejerske omkring oplægningen af fryse-æg. Vi har jo 6 af dem, og når vi går igang igen, skal jeg have lagt 2 æg op. Sygeplejersken forklarede mig hele proceduren. Da jeg fik lagt et frisk æg op, skulle jeg bruge Crinone skedecreme ca 14 dage (eller var det mindre?) før oplægningen for at gøre livmoderslimhinden mere modtagelig for ægget. Ved oplægningen af fryse-æggene skal jeg ikke i hormon-behandling (højst en enkelt indsprøjtning), og jeg skal heller ikke bruge Crinone... Er der nogen der ved, hvorfor livmoderslimhinden ikke skal hjælpes lidt "igang" ved fryseæggene??? Jeg går og undrer mig... Og har ikke tålmodighed nok, til at vente med at spørge, til vi går igang med pb2... :whistling :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm altså normalt får man jo crinone (progesteron) - pga de hormoner mv. den behandling du har været igennem - har kunne tæret på dit naturlige progesteron.. og da det er med til at hjælpe på at holde på ægget år man det derfor tilført ekstra bagefter..

Meeeen jeg mindedes nu også jeg fik crinone efter vores fryseforsøg.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man får lagt fryseæg op, kan det enten foregå i en naturlig cyklus (hvis man har regelmæssig cyklus) eller en hormonpåvirket cyklus.

Jeg har ikke regelmæssig cyklus, så når jeg skal have fryseæg op, skal jeg tage nogle hormonpiller fra første mens dag. Det tror jeg er nok påvirkning, til at jeg så også skal tage crinone efterfølgende (selvom jeg ikke ved det 100%). Men måske man ikke behøver crinone hvis det hele har været naturligt?

Ved IVF mindes jeg kun at jeg tog crinone fra 2 dage efter ÆU og frem - altså ved normal oplægning af æg på 2.dag så var det først fra ÆO jeg tog crinone.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm altså normalt får man jo crinone (progesteron) - pga de hormoner mv. den behandling du har været igennem - har kunne tæret på dit naturlige progesteron.. og da det er med til at hjælpe på at holde på ægget år man det derfor tilført ekstra bagefter..

Meeeen jeg mindedes nu også jeg fik crinone efter vores fryseforsøg.... :rolleyes

Det er selvfølgelig en forklaring... jeg havde overhovedet ikke tænkt på nedreguleringen :whistling

Jeg har en del Crinone liggende, så måske skulle jeg spørge, om det er en idé at bruge det, når nu vi har det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man får lagt fryseæg op, kan det enten foregå i en naturlig cyklus (hvis man har regelmæssig cyklus) eller en hormonpåvirket cyklus.

Jeg har ikke regelmæssig cyklus, så når jeg skal have fryseæg op, skal jeg tage nogle hormonpiller fra første mens dag. Det tror jeg er nok påvirkning, til at jeg så også skal tage crinone efterfølgende (selvom jeg ikke ved det 100%). Men måske man ikke behøver crinone hvis det hele har været naturligt?

Ved IVF mindes jeg kun at jeg tog crinone fra 2 dage efter ÆU og frem - altså ved normal oplægning af æg på 2.dag så var det først fra ÆO jeg tog crinone.

Sygeplejersken snakkede om, at det skulle foregå i en naturlig cyklus... Men jeg tænker jo bare, at hvis brugen af Crinone kunne øge chancerne for, at æggene bliver hængende, så vil jeg gerne bruge det :blush

Du har ret... jeg har kigget i min "fertilitets-behandlings-mappe"... jeg startede også først med Crinone efter ægudtagningen. Jeg skulle fortsætte til graviditetstesten (ingen blodprøve pga ferie), så jeg tog det ca tre uger, da jeg ved positiv test skulle fortsætte, indtil klinikken havde åben igen efter ferien, og jeg havde snakket med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg fik lagt fryseæg op i naturlig cyklus og ingen crinone efterfølgende, men blev gravid. Så det kan sagtens lade sig gøre :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg fik lagt fryseæg op i naturlig cyklus og ingen crinone efterfølgende, men blev gravid. Så det kan sagtens lade sig gøre :glad

Tak :kram2

Dejligt at høre om positive erfaringer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår går I i gang Hilde? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår går I i gang Hilde? :)

Vi ved det ikke helt endnu. Jeg skal først have taget blodprøver og celleskrab ved min egen læge... Når resultaterne af det er kommet til Skive, får vi en tid der. Der går nok lidt tid endnu :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Jeg glæder mig til at følge din vej til endnu en bebs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Jeg glæder mig til at følge din vej til endnu en bebs :)

Uhhh får helt sommerfugle i maven, når du skriver sådan noget :loveshower :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh får helt sommerfugle i maven, når du skriver sådan noget :loveshower :kuller

Undskyld :blush ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld :blush ;)

Ha ha :whistling

Du skal da ikke undskylde :balloons :7himmel Glæææææder mig bare sådan til at komme igang igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER