Lotte

skal hun have ble på igen?

6 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg skriver herinde selvom Josefine ikke helt er 3 år endnu.. hun har været blefri siden januar, det kom af sig selv at hun ikke ville have ble på mere og det er bare gået rigtig rigtig godt med meget få uheld (hun bruger dog ble om natten)

Nu er lillebror kommet til og hun er begyndt at have uheld, ikke i dagplejen men kun herhjemme. flere gange kan hun have uheld efter hun er kommet hjem fra DP, idag tog jeg hende i at hun er meget bevidst om uheldet og skældte hende lidt ud og fortalte hende at det er ulækkert og hun skal tisse på toilettet.

mit dilemma er, skal vi give hende ble på igen? vil det være et nederlag for hende? eller er det måske bare det der skal til.. og så frygter jeg jo at hun måske bare vænner sig til bleen og bliver afhængig af den igen..

håber nogen kan hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg tænker at det er lidt en process i forbindelse med at være blevet storesøster, at man regrediere (er det sådan det hedder, når man går et skridt tilbage i udviklingen) jeg tænker at jeg ville spørge hende, om hun ville have det bedre med at få ble på en tid, eftersom hun selv meldte ud, at ble ikke var nødvendigt, da i stoppede.

Jeg ved ikke om det svar jeg giver er et godt bud, eller om det kunne hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke give hende den på igen.

Det er ganske normalt at børn reagerer på den måde når der kommer små søskende.

Jeg ville simpelthen ignorere det. Altså, jeg ville selvfølgelig sige: "Nå, er du kommet til at tisse i bukserne? Kom her, du skal lige have noget rent tøj på", men ellers ville jeg bare lade som ingenting,

Jeg ville i hvert fald ikke begynde at skælde hende ud og sige at det er ulækkert og den slags. Når hun gør det bevidst, så er det for at få en reaktion, og det får hun jo netop hvis du gør en masse ud af det når det sker. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke gå tilbage til bleen. Det må have noget at gøre med, at hun søger en form for ekstra opmærksomhed nu hvor hun er blevet storesøster.

Kunne I ikke prøve at tage hende ud på toilettet jævnligt og så måske sidde og bruge 10 minutter på at læse en bog eller snakke sammen - uden at lillebror er med?

Så oplever hun en form for "belønning" ved at tisse/bummelumme på toilettet. Og så koster det måske lidt på tidskontoen i en periode, men hellere det fremfor at gå et stort skridt tilbage, som jeg synes det vil være, hvis hun skal have ble på igen.

Held og lykke med det.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update:

det er blevet super godt iigen, hun er bare så dygtig og har igen ingen uheld.. nu er hun faktisk blevet så selvstændig at vi ikke engang skal med hende ud at tisse mere.. hun hopper selv op, tisser, tører sig, skyller ud og vasker hænder :loveshower

så slet ingen grund til frustrationen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det var vel nok dejligt at læse, det er en stor lettelse, når den del bare fungerer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER