Guest cmbk

Hvor meget bebsetøj til hospitalet?

32 indlæg i dette emne

Ja, jeg må jo nok snart pakke taskerne.

Og lige den med babytøjet til hospitalet er svær. Jeg kan jo ikke tage det hele med? <_<

Så hvad vælger I? Det er jo lidt svært at vide hvilken basse man får(Lille, stor) Så i hvilke str og HVAD i hvilke str? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager noget med i 50 og 56, så må vi se om ikke noget af det passer. Det fylder heldigvis ikke ret meget tøj i den størrelse. Går det helt galt må manden hjem efter noget :D

Hvad ved jeg ikke endnu. I hvert fald 2 natdragter i hver str. Og så skal jeg ned til min søster på lørdag og se hvad hun har i str 50, så må vi se hvad det bliver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg sige dig - og ved ikke, om det er overkill... Altsaa:

Str. 56 et saet med lange aermer til hjemturen(har ogsaa en kortaermet til...)

Str. 56 et saet med lange aermer til at give ham paa som det foerste, men kan godt vaere det bliver en af sparkedragterne...

3 bodyer, 2 med korte og en med lange aermer, alle str. 50 - to er fra Name It, som jeg har ladet mig fortaelle er godt lange i det. Kan godt vaere jeg lige putter en body i 56 i ogsaa.

3 sparkedragter, 2 heraf med foedder med foedder, alle i str. 50-56

3 par stroemper og 3-4 huer(for det skal jo passe sammen og en vil jeg give ham paa med det samme) og et par kradsevanter.

Ja, det er hvad jeg altsammen har pakket ned. De siger hernede, at de skal have lange aermer paa de foerste dage, saa det er primaert med lange aermer og saa de to bodyer med korte, jeg kan give ham paa med taeppe eller bukser, hvis det er... Det er ikke nemt at vide, hvor varm han er, men hellere lidt for meget i tasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde pakket 4 sæt tøj: 2 sæt i 50 og 2 sæt i 56.

Så havde jeg pakket 4 natdragter : 1 i 50 og 2 i 56.

Derudover et par huer, en køredragt og et tæppe.

Vi brugte det ene sæt tøj i 56 og tæppet. resten var overflødigt, men vi kom jo også hjem få timer efter fødslen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ahr pakket lidt bodyer og lidt bukser.. Ikke det vilde :) Måske 2-3 sæt, men alt i 56 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi ender med et par bodyer i 50 og 56, 2 huer og et sæt eller 2. Men det kan godt være, det slet ikke er nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var indlagt 2 dage på Rigshospitalet havde Theo hospitalstøj på. Det var først da vi tog hjem at han fik sit eget tøj på.

Så vi behøvede i hvert fald kun 1 sæt tøj. Men ved jo selvfølgelig ikke hvordan det foregår på jeres hospitaler.

Camillat det lyder i hvert fald af meget :D Men hellere for meget end for lidt ik? ;)

Edit: Vil forresten lige tilføje at Theo vejede 3750 og var 52 lang. Han brugte str. 50 de første uger. Det sæt jeg havde med i str. 56 var alt for stort :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her faar man jo ikke hospitalstoej til hverken sig selv eller baby, og jeg har saa svaert ved at vurdere hvor varmt han skal klaedes paa unsure.gif

Vi skal vare der ca. 2 doegn, men man ved jo ikke, om lidt mere eller lidt mindre. Tiltror heller ikke daddy at finde rundt i det herhjemme endnu, men kunne selvf. laegge noget af det klar, ligesom mine efterfoedselsbind og ammeindlaeg goer det, just in case laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke pakket, men tager nok kun to sæt tøj med i str. 50, da jeg regner med at vi er hjemme omkring 3 timer efter fødslen ligesom sidst. Ellers må manden hjem efter noget mere.

Regner med at str. 50 passer, da hun nu er vurderet til 2900g i uge 37, så endnu en middelstørrelse her, som hendes to brødre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her faar man jo ikke hospitalstoej til hverken sig selv eller baby, og jeg har saa svaert ved at vurdere hvor varmt han skal klaedes paa unsure.gif

Vi skal vare der ca. 2 doegn, men man ved jo ikke, om lidt mere eller lidt mindre. Tiltror heller ikke daddy at finde rundt i det herhjemme endnu, men kunne selvf. laegge noget af det klar, ligesom mine efterfoedselsbind og ammeindlaeg goer det, just in case laugh.gif

Nej så er det nok ikke for meget. Det er jo ikke til at vide hvor meget Noah gylper :7himmel

Ha ha... Ja det er altid bedst at give mændene klar besked ;)

Min kæreste rendte rundt og købte bind, brystvortecreme osv. til mig da jeg havde født :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke pakket endnu... Og synes faktisk, at det er en kende for tidligt. :whistling Men..... Jeg kunne da godt bare finde tøjet frem, i hvert fald :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde egentlig kun regnet med at tage det sæt med som vi har købt til at tage ham hjem i, men nu bliver jeg da i tvivl om man skulle have et sæt mere med??? :blink vi satser på at tage hjem så snart vi har overstået de der obligatoriske timer :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej så er det nok ikke for meget. Det er jo ikke til at vide hvor meget Noah gylper :7himmel

Ha ha... Ja det er altid bedst at give mændene klar besked ;)

Min kæreste rendte rundt og købte bind, brystvortecreme osv. til mig da jeg havde født :D

Det er jo ogsaa lige det! Og jeg kan faktisk ikke finde nogle hagesmaekker - har en enkelt i mikrostoerrelse! Har man brug for mange? Maa paa nettet shopping.gif

Stakkels mand laugh.gif Min mand er ekspert i at glemme mindst en af alle det ing, jeg beder om, saa har ogsaa seddel og pen i tasken, og saa de ekstra bind osv altsammen samlet et sted. Saa kan han umuligt glippe de ting, i hvert fald. Og jeg sender ham et af to helt bestemte steder hen, hvis det er toej, hvor de helt sikkert kan give ham noget rigtigt i str. og goerelse, selvom han nu er dygtig til at vaelge rent stilmaessigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ogsaa lige det! Og jeg kan faktisk ikke finde nogle hagesmaekker - har en enkelt i mikrostoerrelse! Har man brug for mange? Maa paa nettet shopping.gif

Stakkels mand laugh.gif Min mand er ekspert i at glemme mindst en af alle det ing, jeg beder om, saa har ogsaa seddel og pen i tasken, og saa de ekstra bind osv altsammen samlet et sted. Saa kan han umuligt glippe de ting, i hvert fald. Og jeg sender ham et af to helt bestemte steder hen, hvis det er toej, hvor de helt sikkert kan give ham noget rigtigt i str. og goerelse, selvom han nu er dygtig til at vaelge rent stilmaessigt.

Vi brugte faktisk rigtig mange savlesmækker, fordi han gylpede så ofte. På den måde slap vi for at skifte hans tøj hele tiden.

Savlesmækkerne bruger vi stadig for nu savler han helt enormt pga. tænder. Så det er ikke en dårlig investering :)

På hospitalet havde vi nu ingen savlesmækker med. Han begyndte først at gylpe, da min mælk var løbet godt til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte faktisk rigtig mange savlesmækker, fordi han gylpede så ofte. På den måde slap vi for at skifte hans tøj hele tiden.

Savlesmækkerne bruger vi stadig for nu savler han helt enormt pga. tænder. Så det er ikke en dårlig investering :)

På hospitalet havde vi nu ingen savlesmækker med. Han begyndte først at gylpe, da min mælk var løbet godt til :)

tak.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg tænkte også et sæt til at starte med.

Jeg er førstegangsfødende, så jeg ved ikke hvor lang tid jeg bliver - Og jeg ved jo heller ikke om der er nogen komplikationer.

Regner dog med at pakke følgende:

3 bodyer (langærmede??)

3 heldragte med fødder

Gylpeklude

Huer

Evt. en køredragt + en varm trøje(Bare i tilfælde af...)

Lyder det totalt dumt?

Ved heller ikke om man skal have sine egne bleer med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa i italiensk hede har jeg en langaermet og to kortaermede bodyer med + stroemper og hue, ja, og heldragterne, jo, og de to saetlaugh.gif Men som foer naevnt har vi ikke hospitalstoej til raadighed... De foerste dage skal de have langaermet paa. Saa gaar de over til at have det ligesom os selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, nu har jeg lige siddet og prøvet sammen med manden at finde ud af, hvad vi skal have med (og fundet ud af at vi faktisk ikke havde SÅ meget i 50 og 56, som jeg troede :unsure)

Jeg regner med/håber på, at vi kun er på hospitalet et par timer og så afsted mod patienthotellet, hvor jeg tænker, at vi kommer til at være 2-3 dage (jeg synes det var dét vi fik at vide, at man gjorde, da vi var på rundvisning. Kan også godt være, at det kun var 2 dage. Kan også godt være, at det var op til 5 - men i så fald kan manden hente mere tøj)

Vi har fisket frem:

I str 50:

1 "tag hjem sæt" (langærmet body + sparkedragt med fødder)

1 sommerdragt med hue

1 natdragt med fødder

2 kortærmede bodyer

I str. 56:

1 "tag hjem sæt" (body, bluse, bukser og bøllehat)

1 sæt med langærmet body og sparkedragt med fødder

1 natdragt

1 2-delt natsæt

1 langærmet body

2 kortærmede bodyer

1 par bukser

I str 62:

1 fleecetrøje med hætte til hvis det er koldt, når vi skal hjemU/på patienthotel

Derudover:

1 savlesmæk

1 kyse

1 hue

4 par strømper

1 velourplaid

Synes det virker af vanvittig meget, men når jeg prøver at tage noget fra, så tænker jeg alligevel "Ej, hvad så hvis han ikke kan passe den større/mindre størrelse" eller "Ej, tænk hvis han gylper helt vildt og vi render tør for tøj med det samme" :rolleyes :unsure

Men omvendt, så fylder det ikke ret meget sådan noget babytøj...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg tænkte også et sæt til at starte med.

Jeg er førstegangsfødende, så jeg ved ikke hvor lang tid jeg bliver - Og jeg ved jo heller ikke om der er nogen komplikationer.

Regner dog med at pakke følgende:

3 bodyer (langærmede??)

3 heldragte med fødder

Gylpeklude

Huer

Evt. en køredragt + en varm trøje(Bare i tilfælde af...)

Lyder det totalt dumt?

Ved heller ikke om man skal have sine egne bleer med...

Hmm, det er jo en anden sammensætning end vi umiddelbart pakker, men jeg synes ikke det virker tosset. Evt. strømper og bukser med til at have på sammen med bodyerne? Og tager du alt med i én størrelse eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey, Listelady(Ja dig Barba....) :rolleyes Jeg går efter din liste. Det har lige gjort det så meget nemmere ;) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey, Listelady(Ja dig Barba....) :rolleyes Jeg går efter din liste. Det har lige gjort det så meget nemmere ;) :balloons

Haha, jamen godt at jeg kunne hjælpe :P

Listen er nu ikke lavet ud fra at vi sad og tænkte "Hvad er smart at have med", men ud fra at vi tog hele hans garderobe ud af skabet og prøvede at bygge tøj-tårn indtil vi synes det føltes passende :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesus!! Er lige på besøg fra oktober.. Hold da op hvor planlægger i at tage meget tøj med!

Satser slet ikke på at tage så meget med til min tid. Baby er jo pakket i tæppe og dyne meget af tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på besøg fra august.

Jeg har pakket

1 langærmet body

3 kortærmede

4 par bukser

En masse strømper

2 huer

Pusle taske med indhold

3 slags sutter

Jeg syntes hospitals tøjet er grimt så vil helst have vores eget med. Og så regner jeg med at vi nok får et sæt eller 2 derinde af familien. Så hvis det ikke rækker går det jo nok alt sammen :)

EDIT: alt i str 56

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på besøg fra august.

Jeg har pakket

1 langærmet body

3 kortærmede

4 par bukser

En masse strømper

2 huer

Pusle taske med indhold

3 slags sutter

Jeg syntes hospitals tøjet er grimt så vil helst have vores eget med. Og så regner jeg med at vi nok får et sæt eller 2 derinde af familien. Så hvis det ikke rækker går det jo nok alt sammen :)

EDIT: alt i str 56

Det er jeg ogsaa overbevist om rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på besøg fra august.

Jeg har pakket

1 langærmet body

3 kortærmede

4 par bukser

En masse strømper

2 huer

Pusle taske med indhold

3 slags sutter

Jeg syntes hospitals tøjet er grimt så vil helst have vores eget med. Og så regner jeg med at vi nok får et sæt eller 2 derinde af familien. Så hvis det ikke rækker går det jo nok alt sammen :)

EDIT: alt i str 56

:ditto

Jeg vil så helst undgå at bruge barselsgavetøj med det samme, for vil godt have det vasket først :unsure Men ja, det går da altid, hvis tøjet ikke rækker, jeg har aldrig hørt om nogen, der tog en nøgen baby med hjem fra sygehuset, fordi de var løbet tør for tøj :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER