Little Miss

Kan ikke finde ud af om jeg skal være bekymret

19 indlæg i dette emne

Jeg har i de sidste 4 dage igen ikke mærket det vilde liv fra Spunken. Jeg mærker ham men mest som lidt moslende eller den daglige hikke :-) Der er ingen spark.

Jeg var på fødemodtagelsen i pinsen pga for lidt liv hvor jeg fik af vide at Spunken har det fint men at jeg har mange plukveer.

I sidste uge var jeg oppe igen da jeg fik nogle mens agtige smerter. Igen var Spunkens hjertelyd fint men jeg havde mange plukveer. Men på grund af smerterne tjekkede de om min livmoderhals var forkortet eller om jeg var begyndt at åbne mig. Dog var der ingenting - heldigvis.

De sagde dog til mig at de gerne ville have jeg fik en tid på svangerafdelingen inden for en uge eller to. Jeg fortalte hende at jeg havde tid hos jordmoderen på mandag så altså om ca 2 uger. Det mente det var fint.

Men som sagt har jeg nu i 4 dage haft en spunkedreng der igen ikke har været så aktiv. Da jeg har en dopler herhjemme har jeg lyttet til hans hjerteslag igår og det var helt fint. Idag har han igen haft hikke og der har været en smule moslen i form af skæv mave og lidt nussen under maveskindet så ved han er i live og er dermed ikke helt så bekymret.

Så mit spørgsmål er... Skal jeg tage fat i fødemodtagelsen bare for en sikkerheds skyld for at sikre mig at han virkelig har det godt eller ville i vente til mandag når jeg alligevel skal til jordmoder? Jeg har jo læst mig frem til at bebser har stille perioder men...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som min jordemoder sagde til mig:

Hvis man er bekymret, så skal man ringe. :) Som regel er det ingenting, men en bekymret gravid, bliver VED at være bekymret...

Så hvis jeg var dig, ville jeg lige ringe og tale med en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er usikker så ville jeg ringe til fødegangen hvis jeg var dig ellers er der altså rigtig lang tid til mandag og alt den tid vil du bruge på og være i tvivl om bebs er ok så er det meget nemmere og tage til et hurtigt check på fødegangen og se at bebs er helt ok og så kan du få ro i sindet igen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved, at usikkerheden er rigtig ubehagelig - jeg har selv haft samme oplevelse, hvor jeg ikke har mærket spark eller lign. i går og nat, kun moslen og lidt rumsteren. Jeg skulle til jordemoder i dag, så derfor tænkte jeg i går, at jeg ville se tiden an - men hvis ikke jeg skulle have været afsted i dag, så havde jeg kontaktet dem. Da vi talte om det, sagde hun til mig, at det mindste jeg var i tvivl - eller jeg var bekymret, så var det med at ringe. Hvad siger din mavefornemmelse? Har du det okay med at vente? Eller vil du have det bedre med at blive tjekket? Din mavefornemmelse kan måske også give dig et prej :unsure

Umiddelbart synes jeg, at du skal kontakte dem - bare for en sikkerheds skyld :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg skrev er jeg ikke sååå bekymret. Men kan godt mærke at som tiden går rumsterer det mere og mere. Tror jeg ser natten an og mærker jeg ikke mere til ham i nat eller morgen tidligt ringer jeg til dem. Synes bare det er så åndssvags når der jo ikke er noget hver gang jeg er deroppe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh JEG kunne have skrevet det her indlæg... Jeg går også og er sådan lidt i tvivl om hvor lidt hun skal rumstere før jeg behøver ringe... Altså hun er der, der er hik og har fået et par enkelte los men fx var hun MEGA aktiv i går, og for 2 dage siden... Hvor lidt er FOR lidt??? Manden siger at jeg ikke behøver ringe, han har mærket hende og som han siger - de skal jo sove indimellem - men man skal ligesom vække hende før hun gør noget i dag... Jeg har ikke ondt og har egentlig ellers haft en god dag... hmmm... Måske jeg skulle finde den der køkkenrulle og få manden til at lytte til hendes hjerte... Ej jeg tror selv manden her ret - jeg er en hønemor!!! Men altså de siger jo selv at man hellere skal ringe en gang for meget end en gang for lidt... Men er det konsultations jordmoderen eller er det FG man ringer til???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring - det er ok at vaere bekymret og jeg ville ringe, om ikke andet for at faa ro icon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh JEG kunne have skrevet det her indlæg... Jeg går også og er sådan lidt i tvivl om hvor lidt hun skal rumstere før jeg behøver ringe... Altså hun er der, der er hik og har fået et par enkelte los men fx var hun MEGA aktiv i går, og for 2 dage siden... Hvor lidt er FOR lidt??? Manden siger at jeg ikke behøver ringe, han har mærket hende og som han siger - de skal jo sove indimellem - men man skal ligesom vække hende før hun gør noget i dag... Jeg har ikke ondt og har egentlig ellers haft en god dag... hmmm... Måske jeg skulle finde den der køkkenrulle og få manden til at lytte til hendes hjerte... Ej jeg tror selv manden her ret - jeg er en hønemor!!! Men altså de siger jo selv at man hellere skal ringe en gang for meget end en gang for lidt... Men er det konsultations jordmoderen eller er det FG man ringer til???

Det er fødemodtagelsen man skal kontakte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fødemodtagelsen man skal kontakte

Tak - årh vil bare så nødig være til besvær!!! ih dumme bekymring gå nu væk!!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - årh vil bare så nødig være til besvær!!! ih dumme bekymring gå nu væk!!! <_<

Ja utroligt hvor "lidt" der skal til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre har skrevet, ring hvis du er bekymret. Vil dog lige indskyde, at det er meget normalt bebs er ekstra sløv hvis det er varmt i vejret. Min jordemoder har i hvert fald fortalt, at de har ekstra mange bekymrede gravide inde når det er varmt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst i en af mine graviditetsbøger, at fra uge 30-31 begynder pladsen at blive trang, og babyen vil derfor ikke bevæge sig helt så meget, som dem plejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Better safe than sorry...

Ring og få en snak med dem (både Little Miss og Majs), de kan med garanti få jer ud af jeres bekymringer. Min JM sagde, at vi som gravide helt sikkert ville blive bekymret, når vi når denne fase i graviditeten hvor babyen ikke er så aktiv. Vi skulle nu aldrig nogensinde tænke, at de ikke vil høre på vores bekymringer/syns det er noget pjat vi ringer, for det er en del af deres job at tage sig af bekymrede gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede jeg og de ville gerne have mig ind, så nu har jeg prøvet at få kørt en strimmel. Den var hel fin og så snart jeg havde hørt hjertelyd kunne jeg mærke hende, hvor er det typisk. Men jordmoderen var bare rigtig sød og sagde det var helt normalt og at jeg bestemt bare skulle ringe igen, det hjælper ikke nogen at jeg er bekymret. Så nu er jeg total rolig, MEEN jeg har til gengæld fået hovedpine - mon der er en sammenhæng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så ringede jeg op og talte med dem. Som sædvanlig vil de gerne se mig så skal lige op forbi og have kørt en kurve.

Hader at jeg ikke bare kan lade være med at bekymre mig. Nå sådan er det. Jeg er og bliver en pylremås omkring min lille spunkedreng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede jeg og de ville gerne have mig ind, så nu har jeg prøvet at få kørt en strimmel. Den var hel fin og så snart jeg havde hørt hjertelyd kunne jeg mærke hende, hvor er det typisk. Men jordmoderen var bare rigtig sød og sagde det var helt normalt og at jeg bestemt bare skulle ringe igen, det hjælper ikke nogen at jeg er bekymret. Så nu er jeg total rolig, MEEN jeg har til gengæld fået hovedpine - mon der er en sammenhæng?

Dejligt at alt var fint. Jeg håber på samme resultat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns altså det er godt at I reagerer og får det undersøgt, bare for at blive tryg. Jeg kan slet ikke genkende det med mindre plads og mindre liv på det her punkt i graviditeten, ved ikke om jeg bare er "stor" fordi jeg er 4. gangs gravid :unsure og det svar kan I andre jo ikke bruge til så meget. I min sidste graviditet var jeg til jeg-mærker-mindre-liv-er-der-mon-noget-galt tjek 2 uger før termin, så det kan jo sagtens ske igen, jeg ville heller ikke undlade at ringe for ikke at være til besvær, hvis jeg var bekymret.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er nogen trøst så har jeg også været afsted 2gange i den her graviditet af samme bekymring. Tror bare man skal finde ro i at ringe og lade andre afgører hvad de tænker med deres faglighed og hvis de vil se en så fred værre med det, den ro man gå derfra med er bare skøn ovenpå bekymringen. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det hjælper, men min jordmoder fortalte at man bare skulle mærke liv en gang om dagen, og det har virkelig hjulpet mig.

Samtidig fortalte en kollega at når baby skulle bruge tid på at vokse kunne de ikke også mosle så meget rundt.

Om det passer ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER