GrønFrø

Tidlig scanning

28 indlæg i dette emne

Jeg kan næsten ikke vente med at se baby, så vi overvejer at betale for en tidlig scanning.

Skal I have lavet sådan en? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg får nok en tidlig scanning, da jeg har aborteret før og er meget nervøs for at det skal ske igen... Så lægen lød som om de ville scanne mig tidligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg var gravid blev jeg ikke scannet før nf. scanningen.. men denne gang er jeg allerede blevet scannet for at se hvor langt jeg var i forløbet.. men forstår godt der er mange der betaler for tidlig scanning, for at være sikke på det hele er som det skal være.. Men må indrømme at jeg først vil betale for sktra scanning senere.. der kan man nemlig rigtig se hvordan en lille baby ser ud :biglove Og så kommer vi nok også til at tag en kønsscanning, da jeg ikke kan vente med at vide om der er en lille prins eller prinsesse jeg gemmer på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige ringet og bestilt tid til en tidlig scanning. Det koster godt nok 600 kr., men så får vi at se om der er liv, og om baby er det rigtige sted i livmoderen.

Nu kan jeg næsten ikke vente til den 27 :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun snakket om at købe os til en scanning senere i graviditeten da jeg i forvejen har 2 drenge som vi gerne vil vise den kommende lillesøster/bror.

Men da jeg ved at jeg skal følges tæt hele vejen igennem, så ved jeg ikke om jeg bliver scannet før NF scanningen... Men jeg må vente og se hvad der sker... Vi glæder os også meget til at se vores lille spire, og jeg tror at det er først der det for alvor går op for mig at jeg skal være mor igen. Min dejlige kæreste har aldrig været til en scanning før, så han er også meget spændt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber lidt, at jeg kan få en tidlig scanning (inden jeg blev gravid med min datter mistede jeg 4 gange, hvor den ene var en GUL), men ved skutte om det er sandsynligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været afsted i dag i 7. Uge og skal afsted igen om 14 dage. Jeg fik en henvisning fra min læge til min gynækolog fordi jeg har aborteret 4 gange tidligere.

Hvis jeg ikke havde fået en henvisning havde jeg selv betalt. Det gjorde jeg sidst jeg var gravid hvor jeg desværre mistede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været afsted i dag i 7. Uge og skal afsted igen om 14 dage. Jeg fik en henvisning fra min læge til min gynækolog fordi jeg har aborteret 4 gange tidligere.

Hvis jeg ikke havde fået en henvisning havde jeg selv betalt. Det gjorde jeg sidst jeg var gravid hvor jeg desværre mistede.

Jeg betalte mig også fra en scanning da jeg var gravid udenfor livmoderen - heldigvis! Denne gang er det bare rigtig svært at finde pengene til det, da jeg er arbejdsløs :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betalte mig også fra en scanning da jeg var gravid udenfor livmoderen - heldigvis! Denne gang er det bare rigtig svært at finde pengene til det, da jeg er arbejdsløs :unsure

Ja det er desværre helt vildt dyrt. Hos min gynækolog koster 1000 kr, men hvis jeg kører 20 min og kommer til tyskland koster det kun 250 kr. Det er vildt der er sådan en forskel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er desværre helt vildt dyrt. Hos min gynækolog koster 1000 kr, men hvis jeg kører 20 min og kommer til tyskland koster det kun 250 kr. Det er vildt der er sådan en forskel!

Hold da op en forskel :o Kan alle blive scannet i Tyskland - måske et dumt spørgsmål :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en forskel :o Kan alle blive scannet i Tyskland - måske et dumt spørgsmål :blush

Jep :-) det er bare en tysk klinik som har fundet en god fidus. De taler dansk osv :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep :-) det er bare en tysk klinik som har fundet en god fidus. De taler dansk osv :-)

Så er det jo pludselig ikke så dyrt :whistling Hvad hedder klinikken? :) Og fantastisk at de taler dansk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det jo pludselig ikke så dyrt :whistling Hvad hedder klinikken? :) Og fantastisk at de taler dansk :)

Jeg skal nok lige prøve at finde et link til deres hjemmeside.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal nok lige prøve at finde et link til deres hjemmeside.

Tak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg overvejer også en tidlig scanning, men vil også mægtig gerne have kønsscanning og 3D scanning og det render jo op det hele.... :whistling

Til de af jer, der synes der er for langt til Tyskland, så er der kommet scannings klinik i Kolding storcenter og de er noget billigere end andre steder. Det er uddannede scannings jordemødre og scannings sygeplejersker der arbejder der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer også en tidlig scanning, men vil også mægtig gerne have kønsscanning og 3D scanning og det render jo op det hele.... :whistling

Til de af jer, der synes der er for langt til Tyskland, så er der kommet scannings klinik i Kolding storcenter og de er noget billigere end andre steder. Det er uddannede scannings jordemødre og scannings sygeplejersker der arbejder der

Hvad koster det der og har du et link? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.graviditetsscanning.dk/

Priserne står derinde, men jeg kan lige nævne:

Tidlig tryghedsscanning: 400kr

2D kønsscanning: 400kr

3D scanning: 1400kr

De har dog sådan en tryghedspakke med 4 scanninger (tidlig trygheds scanning, tidlig gennemscanning, 3D scanning samt sen gennemscanning) Denne pakke koster 2800kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.graviditetsscanning.dk/

Priserne står derinde, men jeg kan lige nævne:

Tidlig tryghedsscanning: 400kr

2D kønsscanning: 400kr

3D scanning: 1400kr

De har dog sådan en tryghedspakke med 4 scanninger (tidlig trygheds scanning, tidlig gennemscanning, 3D scanning samt sen gennemscanning) Denne pakke koster 2800kr

Tak :)

Håber at jeg på en eller anden måde, kan finde pengene til en tidlig scanning :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øvøv at man ikke kan blive scannet om lørdagen i tyskland <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en tid til torsdag kl 9.45

glæder os til vi skal se om alt er uorden hvilket vi regner med :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en tid til torsdag kl 9.45

glæder os til vi skal se om alt er uorden hvilket vi regner med :loveshower

Bare det var mig. Vi skal vente helt til onsdag i næste uge... Jeg kan næsten ikke vente, jeg er så spændt på at se, at der forhåbentlig er et lille hjerte, der slår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge mener ikke der er grund til tidlig skanning eller andet før på trods af at jeg har mistet før <_<

Så jeg må bare vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge mener ikke der er grund til tidlig skanning eller andet før på trods af at jeg har mistet før <_<

Så jeg må bare vente.

Jeg ved ikke hvad min læge vil sige til det endnu, men har besluttet selv at betale, hvis lægen ikke vil give mig en henvisning, synes det er mange penge, men jeg trænger til ro i sindet - er lidt af en kontrolfreak på nogle områder :whistling

Men måske i skulle prøve at presse lidt på? Det lyder underligt at h*n ikke finder grund til tidlig scanning, når i tidligere har mistet.. Men ak ja, der er stor forsel på læger her i landet..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER