Myliona

Tilskud økonomi

22 indlæg i dette emne

Sad og rodede rundt på kommunenens hjemmeside, og så man kunne søge nogle økonomiske tilskud.

Hvilke har I søgt?

Hvilke krav er der, til dem i har søgt?

Hvornår søger man disse tilskud?

Hvorhenne søger I tilskuddet?

Jeg tænker på ALLE tilskud, der står endda børnechecken skal søges (troede den kom automatisk..)

Men fortæl fortæl..

Også jer der er enlige, studerende osv :D Kom frisk, og fortæl om tilskud og hvor meget der er at hente :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I bor i lejebolig kan I søge boligsikring, det påvirker beregningen om der bor børn i husstanden så I vil nok kunne få mere end før.

Hvis man modtager SU findes der nogle regler om dobbelt SU i forbindelse med barsel, jeg kender ikke de nuværende regler men I kan enten spørge studievejleder eller slå op på SU hjemmeside. Hvis man modtager understøttelse fx revalideringsydelse, kontanthjælp eller pension findes der en højere sats for forsørgere end for ikke-forsørgere, som man kan få så snart barnet er født.

Børnechecken, den kvartalslige, kan I søge når barnet er født, hvis du føder før 1. juli kan du få den udbetalt første gang d. 20. juli, hvis du føder efter får du den første gang d. 20. oktober, så vidt jeg husker reglerne. Det går selvfølgelig lige op i sidste ende.

Hvis man er enlig kan man også søge ekstraordinært børnebidrag (kvartalsligt), samt bidrag fra barnets far hvis I ikke bor sammen og barnet bor hos dig. Det er jo så ikke aktuelt for jer.

Håber det var svar du kunne bruge.

:7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børnecheken kommer automatisk medmindre de har ændret reglerne i de sidste 10 måneder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børneydelsen fra staten kommer automatisk ind på moderens konto (juli, oktober, januar, april - dog skal barnet være født inden den 1. i den pågældende måned, efter før man først til næste kvartal)¨

Derudover har jeg, som enlig: børnebidrag fra faderen, ordinært og ekstra ordinært børnetilskud fra kommunen, men kun i kraft af at jeg er alene.

Da jeg boede med Isaac's far modtog jeg kun børneydelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Modtager boligstøtte/boligsikring og den steg med ca. 2.000 da vi fik Laura = dejlig overraskelse :D

Ellers kommer børnechecken automatisk ifølge min kommunes hjemmeside, da Laura opfylder betingelserne og jeg (hendes mor) skal have pengene udbetalt:

  • Den person, der har forældremyndigheden over barnet, skal være fuldt skattepligtig i Danmark.
  • Barnet skal have bopæl i Danmark.
  • Barnet må ikke have indgået ægteskab.
  • Barnet må ikke være forsørget af offentlige midler.
  • Kommunen må ikke have truffet afgørelse om manglende efterlevelse af forældrepålæg.

Jeg har også søgt børnetilskud til forældre under uddannelse, men den var svær at udfylde, da min mand bliver færdiguddannet denne måned og derefter ved vi ikke om han får et job eller ej. Men udfyldte efter "den forventede indkomst" som så er minimum dagpenge, men forhåbentligt et job *krydser fingre*

Hvis vores indkomst næste år ikke overstiger 485.500 kr., så vil jeg søge om fripladstilskud til vuggestuen.

Alle disse tilskud er søgt/udbetalt af staten/kommunen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har siddet og søgt på nettet efter tilskud til dagpleje. Kan det passe det kun er private dagplejer der gives tilskud til?? Nogen der ved noget om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi modtager boligsikring, og så skal vi have børnechecken når vores bebs kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige et spørgsmål til dem der modtager boligsikring.

Vi bor i en 86 m2 lejlighed, min kæreste er voksen lærling og jeg på barselsdagpenge - burde vi ikke kunne modtage boligsikring?? Har lige lavet en beregning på nettet, men der står vi er berettiget til 0 kr. :numse :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige et spørgsmål til dem der modtager boligsikring.

Vi bor i en 86 m2 lejlighed, min kæreste er voksen lærling og jeg på barselsdagpenge - burde vi ikke kunne modtage boligsikring?? Har lige lavet en beregning på nettet, men der står vi er berettiget til 0 kr. :numse :P

Man kan vist ikke altid regne med deres beregningsprogrammer. Jeg brugte kommunens til at tjekke børnetilskud og selv når jeg satte indkomsten til 0 kr, så sagde den 0 kr <_<

Sådan som jeg husker boligsikring, så skal man have eget køkken/afløb, men mht. om I burde få det så er jeg ikke sikker, da jeg ikke finde en maks indkomst. Men umiddelbart så tror jeg godt i kunne få noget tilskud.

Men ifølge min kommune så:

Boligsikring er et tilskud til huslejen. Du kan søge boligsikring, hvis du bor til leje i en bolig, der benyttes til helårsbeboelse med selvstændigt køkken med forsvarligt spildevandsafløb.

Udbetaling af boligsikring er afhængig af husstandens størrelse, boligens areal, huslejens størrelse uden varme samt husstandens indkomst og formue.

Men ring ind til kommunen og hør ad og husk at sige du venter et barn. Om ikke andet kan du jo altid ansøge og se om du får noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vist ikke altid regne med deres beregningsprogrammer. Jeg brugte kommunens til at tjekke børnetilskud og selv når jeg satte indkomsten til 0 kr, så sagde den 0 kr <_<

Sådan som jeg husker boligsikring, så skal man have eget køkken/afløb, men mht. om I burde få det så er jeg ikke sikker, da jeg ikke finde en maks indkomst. Men umiddelbart så tror jeg godt i kunne få noget tilskud.

Men ifølge min kommune så:

Boligsikring er et tilskud til huslejen. Du kan søge boligsikring, hvis du bor til leje i en bolig, der benyttes til helårsbeboelse med selvstændigt køkken med forsvarligt spildevandsafløb.

Udbetaling af boligsikring er afhængig af husstandens størrelse, boligens areal, huslejens størrelse uden varme samt husstandens indkomst og formue.

Men ring ind til kommunen og hør ad og husk at sige du venter et barn. Om ikke andet kan du jo altid ansøge og se om du får noget ;)

Tak for svar. Ja det nemmeste er vist at ringe derned. Lejligheden opfylder diverse krav, så det er ikke den der er problemet - men jeg må lige undersøge sagen nærmere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg kan som enlig ikke søge friplads, fordi jeg er bosat hos min mor og husstandens indkomst så er over 485.000 hvilket jeg tror den er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg kan som enlig ikke søge friplads, fordi jeg er bosat hos min mor og husstandens indkomst så er over 485.000 hvilket jeg tror den er?

Det tror jeg er helt korrekt. MEN, mener de i nogen tilfælde, hvis man har selvstændig økonomi, gør undtagelser.

Men så skal man "bevise" at man betaler husleje, mad osv selvstændigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo adresse her, og betaler husleje+madpenge hver måned. Hm, det er da lidt besværligt. Måske jeg skulle undersøge det, så jeg ved hvad jeg har at gå efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Ja det nemmeste er vist at ringe derned. Lejligheden opfylder diverse krav, så det er ikke den der er problemet - men jeg må lige undersøge sagen nærmere. :)

Hej, det afhænger af jeres husleje. Hvis lejligheden er meget dyr vil de fx ikke give tilskud til huslejen, da de så mener at man har sat sig for dyrt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, det afhænger af jeres husleje. Hvis lejligheden er meget dyr vil de fx ikke give tilskud til huslejen, da de så mener at man har sat sig for dyrt.

Man kan også kun få for et bestemt antal kvm.. Min veninde havde en gigant lejlighed, men kunne kun få en lillebitte boligsikring - men det er lidt det samme som med den store husleje; Hvis de mener man har en "for stor" lejlighed, får man kun tilskud til en bestemt "del"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde ud af, reglerne omkring friplads på trods af husstandens økonomi? Snakkede med min mor igår, og vi ligger på langt over 485.000 årligt - Men jeg betaler jo stadig husleje, og madpenge. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde ud af, reglerne omkring friplads på trods af husstandens økonomi? Snakkede med min mor igår, og vi ligger på langt over 485.000 årligt - Men jeg betaler jo stadig husleje, og madpenge. <_<

Prøv at ring til kommunen og forklar dem din situation, så kan de helt sikkert svare dig på om du er berettiget til friplads eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, det afhænger af jeres husleje. Hvis lejligheden er meget dyr vil de fx ikke give tilskud til huslejen, da de så mener at man har sat sig for dyrt.

Okay, tak.. Tror ikke vores er for dyr. Vi giver 4700 kr ca for 86 m2 og det er med det hele. Det må altså lige undersøges <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak.. Tror ikke vores er for dyr. Vi giver 4700 kr ca for 86 m2 og det er med det hele. Det må altså lige undersøges <_<

Bliver misundelig ;)

Vi har kun 57kvm og skal betale ca 5600 pr. måned... <_< Dumme hovedstadsregion...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde ud af, reglerne omkring friplads på trods af husstandens økonomi? Snakkede med min mor igår, og vi ligger på langt over 485.000 årligt - Men jeg betaler jo stadig husleje, og madpenge. <_<

Tror også du må ringe til kommunen..

Har ledt og ledt, og alle steder står der at det er husstandens indtægt der regnes efter :(

Hvilket faktisk også for os, er enormt "øv" da vi deler adresse med et par som tjener utrolig mange penge.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg må hellere lige få ringet. Ellers må jeg selvfølgelig bare selv betale. Jeg vil ikke flytte herfra endnu, da jeg elsker at bo på landet og ikke vil blive glad i en lejlighed <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver misundelig ;)

Vi har kun 57kvm og skal betale ca 5600 pr. måned... <_< Dumme hovedstadsregion...

Hold da op - ja så er det noget billigere at bo heroppe i det kolde nord ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER