Guest cmbk

Har jeg alt?

46 indlæg i dette emne

Haves:

Barnevogn - Emmaljunga Big star supreme

Regnslag

Badekar (Nyt købes senere, Flexibath)

Badestol

Højstol

Skråstol

Drømmepose

Tremmeseng

Stofbleer - 21

Aktivitetstæppe

Pusleplade

Hoppegynge

Bæresele

Rigeligt tøj

Sokker

Sutsko

Huer

Handsker

11 sutter(MAM, Avent, alm. runde)

Vådservietter

Diverse cremer(Zink, pudder, salve osv)

Newborn bleer + større

Rangle til barnevogn

8 savlesmæk

Legetøj

Fire bamser til tremmeseng

Blespand

Sutteflasker - 1 stor MAM, 1 lille AVENT

Autostol(Lånes af onkel og tante) Römer

Badelagen 3 stk

Håndklæder 4 stk

10 vaskeklude

1 dyne + hovedpude(Endnu et sæt købes)

Sengetøj 5 sæt

Sengerand

Myggenet til barnevogn

Savlekæde

Tisseunderlag 2x

D-dråber

Lamaze legetøj x2

3 stræklagener til barnevogn

1 stræklagen til seng

1 alm. lagen til tremmeseng

Babysvøb x2 (Fra mor)

Babytæppe

Barbapapa natlampe

Pusletaske

Hårbørste/kam

Mangler:

Sengehimmel HVID (Myggenet?)

Babyalarm

Alt-i-en saks

Næsedims

Baby kalenderen

Barnets bog

Brystcreme

Ammeindlæg

Har jeg alt på listen? HVAD mangler jeg? Kom med jeres idéer og forslag. For jeg vil gerne være sikker på at jeg er dækket nok ind, og hvis IKKE jeg er skal det jo selvfølgelig købes.

Hm, fik desuden mega krise igår, da jeg lagde alt tøjet sammen og ind i skabet. Synes lige pludselig ikke at jeg har nok???? Men det ved jeg jo at jeg har, og hvis jeg så mangler... Kan det jo købes. <_< :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det ser reeeet konmplet ud icone14.gif

Synes heller ikke, at vi har nok toej, men nu vil vi have ham ud og saa har manden min lovet, at jeg maa shoppe paa nettet og/eller at vi tager ud og koeber det, vi har brug for til ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også altid tage revanche mht. at shoppe, hvis jeg ikke mener at jeg har nok.... Tak for svar :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser ud til ud fra min egen liste at du har alt. Dog har du nogle ting jeg ikke selv ville anskaffe mig :-) Mest pga anbefalinger. Men super fedt du er så klar :-))))

Tror altid man vil stå med følelsen af ikke at have nok tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er hoppegyngen og bæreselen du tænker på, er det to gaver og ikke nødvendigvis noget jeg vil gøre brug af. Jo bæreselen, når jeg synes hun er gammel nok :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at det ser ud til at du har rigtig godt styr på alt hvad du/babyen får brug for.

Som du også selv skriver kan man købe det, som man får brug for hen af vejen.

Husker at min mand blev sendt afsted adskillige gange efter fødslen af vores første, efter alt muligt.

Måske har man som gravid lidt en tendens til at tro at når babyen kommer, så lukker alle butikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at det ser ud til at du har rigtig godt styr på alt hvad du/babyen får brug for.

Som du også selv skriver kan man købe det, som man får brug for hen af vejen.

Husker at min mand blev sendt afsted adskillige gange efter fødslen af vores første, efter alt muligt.

Måske har man som gravid lidt en tendens til at tro at når babyen kommer, så lukker alle butikker :)

Ja, det er måske lige præcis sådan jeg tænker... Alt er lukket, SKAL have alt klar :D :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er hoppegyngen og bæreselen du tænker på, er det to gaver og ikke nødvendigvis noget jeg vil gøre brug af. Jo bæreselen, når jeg synes hun er gammel nok :-)

Det var primært hoppegyngen jeg tænkte på da der er lavet undersøgelser der viser det ikke er sundt for babyers udvikling og ryg. Derudover var det skråstolen. At den ikke må bruges før de er ca tre måneder. Bare hvis du ikke vidste det. Nej bæresele synes jeg selv er et hit. Vil dog selv bruge vikle i starten :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var primært hoppegyngen jeg tænkte på da der er lavet undersøgelser der viser det ikke er sundt for babyers udvikling og ryg. Derudover var det skråstolen. At den ikke må bruges før de er ca tre måneder. Bare hvis du ikke vidste det. Nej bæresele synes jeg selv er et hit. Vil dog selv bruge vikle i starten :-)

Det kommer an på hvilken skråstol man har - vores kan ligges helt ned, og må bruges af nyfødte :) SÅ det kommer helt an på modellen ;)

Hoppegynge ønsker vi os - man kan få nogle der er rigtig gode i dag, og så længe man bruger dem med omtanke, så skader de ikke :)

Synes det ser ud til du har ret godt styr på det hele :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skråstolen er fra babybjørn, og må ikke tages i brug før hendes ryg er stærk nok. Det er jeg informeret om. :rolleyes

Hoppegyngen er lige så noget man bruger når de er ældre, igen er det noget jeg har fordi det er en gave. Og må godt bruges, f.eks. 15 min. af gangen - Det skader altså ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AmmeBH? Bare køb en uden bøjle (bilkas er ret gode) så du har en til at starte med, så kan du jo købe flere senere - men jeg var glad for at have en allerede på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har også ammebher i BILKA på tilbud engang i mellem til 100 kr - de er FANTASTISKE.. De har mange forskellige slags, og i alle størrelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster sørger for ammebh'er til mig. Fra Change... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om det er noget, du vil have, men det som jeg ikke lige kan finde på din liste, men som vi har, er:

Termometer

Hoved-halefad

Puslehynde (ved dog ikke om det er det du mener med pusleplade? :unsure)

Ammepude

Og btw, så må der være forskellige holdninger til den der hoppegynge. Jeg kender en, der fik ANBEFALET at købe en hoppegynge af sin SP, men har også hørt at de ikke må sidde for længe i den (dog mest et problem med drenge, såvidt jeg har forstået). :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene du er ret godt dækket ind med det du har :super

Ang. hoppegyngen, så kan den være helt fin som legetøj i kort tid ad gangen.... Det har Marlon elsket :loveshower Problemet kommer når man bruger den som "opbevaring" af baby...... Det brugte man mere førhen, og så er det ikke sundt for babys ryg og nakke.

(det samme kan siges om gåstole faktisk.... ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene du er ret godt dækket ind med det du har :super

Ang. hoppegyngen, så kan den være helt fin som legetøj i kort tid ad gangen.... Det har Marlon elsket :loveshower Problemet kommer når man bruger den som "opbevaring" af baby...... Det brugte man mere førhen, og så er det ikke sundt for babys ryg og nakke.

(det samme kan siges om gåstole faktisk.... ;) )

Og så findes der da i øvrigt meget få ting her i verden, der er mere fantastiske end synet og lyden at sådan en bette gut eller gutinde, der har total grineflip over hvor sjovt det er at hoppe i sådan en :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om det er noget, du vil have, men det som jeg ikke lige kan finde på din liste, men som vi har, er:

Termometer

Hoved-halefad

Puslehynde (ved dog ikke om det er det du mener med pusleplade? :unsure)

Ammepude

Og btw, så må der være forskellige holdninger til den der hoppegynge. Jeg kender en, der fik ANBEFALET at købe en hoppegynge af sin SP, men har også hørt at de ikke må sidde for længe i den (dog mest et problem med drenge, såvidt jeg har forstået). :unsure

Termometer har jeg glemt.. Hoved halefad... Hm. Min mor har aldrig brugt sådan noget, og jeg er egentligt også tilbøjelig til at synes at det er lidt klamt. Men det kan da godt være jeg køber et alligevel :) Puslehynden, er ja... Puslepladen(Haha) Ammepude er en af de ting jeg ikke kan se fidusen i. Men det er bare min holdning :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Termometer har jeg glemt.. Hoved halefad... Hm. Min mor har aldrig brugt sådan noget, og jeg er egentligt også tilbøjelig til at synes at det er lidt klamt. Men det kan da godt være jeg køber et alligevel :) Puslehynden, er ja... Puslepladen(Haha) Ammepude er en af de ting jeg ikke kan se fidusen i. Men det er bare min holdning :rolleyes

Hvorfor er det klamt? Hvad bruger man ellers??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Termometer har jeg glemt.. Hoved halefad... Hm. Min mor har aldrig brugt sådan noget, og jeg er egentligt også tilbøjelig til at synes at det er lidt klamt. Men det kan da godt være jeg køber et alligevel :) Puslehynden, er ja... Puslepladen(Haha) Ammepude er en af de ting jeg ikke kan se fidusen i. Men det er bare min holdning :rolleyes

Helt fair, det var også derfor jeg skrev, at jeg ikke var sikker på, hvor meget af det, du ville have :balloons

Ligesom Myliona forstår jeg ikke helt, hvorfor det er klamt med et hoved-halefad :unsure Herhjemme skal det altså bare bruges til at have vand i, som man kan dyppe engangsvaskeklude i :unsure Det synes jeg da er dejlig praktisk, når man - som jeg - ikke har pusleplads på badeværelset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det faktisk ikke? :) Jeg synes bare, at det lyder ulækkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det faktisk ikke? :) Jeg synes bare, at det lyder ulækkert

Haha..

Altså, jeg tænker jo at man dypper en klud i vand - tørrer måsen med kluden.. Skal man bruge mere end et dyb, dybber man jo ikke "Bæ-delen" ned i vand - man tager en ny klud, eller bruger en anden del af kluden.

Er der helt panik på, kan det da godt være "den smutter".. Men hvad er alternativet tænker jeg jo.. Altså, vådservietter er IKKE et alternativ for mig.. Så kan faktisk ikke se andre muligheder.. hehe..

Men har du pusleplads på badeværelset? Hvad gør du, hvis ikke du bruger hoved hale fad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha..Altså, jeg tænker jo at man dypper en klud i vand - tørrer måsen med kluden.. Skal man bruge mere end et dyb, dybber man jo ikke "Bæ-delen" ned i vand - man tager en ny klud, eller bruger en anden del af kluden. Er der helt panik på, kan det da godt være "den smutter".. Men hvad er alternativet tænker jeg jo.. Altså, vådservietter er IKKE et alternativ for mig.. Så kan faktisk ikke se andre muligheder.. hehe.. Men har du pusleplads på badeværelset? Hvad gør du, hvis ikke du bruger hoved hale fad?

What she said :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What she said :ditto

ditto.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, rolig nu girls. :balloons Jeg synes primært det er ulækkert pga navnet? Jeg har bare sådan en alm. lille fiks balje til formålet.... Næste problem er så, at jeg faktisk ikke synes der er plads på puslebordet.... Hm! Jeg må overveje og revurdere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, rolig nu girls. :balloons Jeg synes primært det er ulækkert pga navnet? Jeg har bare sådan en alm. lille fiks balje til formålet.... Næste problem er så, at jeg faktisk ikke synes der er plads på puslebordet.... Hm! Jeg må overveje og revurdere ;)

Haha, jeg får lyst til at række tunge af dig og synge "Duuuuu har et hoved-hale-fad, naaa-na-na-naaaaaaa-naaaaaaa" :P Men balje eller hoved-hale-fad, kartoffel/kartoffel ;)

Men pladsen, hmm... Det er jo en udfordring :unsure Har du en hylde tæt på puslepladsen eller noget der kan undværes på pladsen? (Måske er det faktisk smart ikke at have fadet alt for tæt på puslehynden - det er vel bare et spørgsmål om tid før bebs hamrer foden ned i det og splatter vand udover det hele :balloon )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER