rusternille

Hvordan har i det med plukkeveer?

15 indlæg i dette emne

Aaaaaltså, jeg har oplevet en, en nat jeg skulle op og tisse, hvor maven bare var stenhård!! Men det er snart en måned siden og jeg har ikke ellers oplevet det.. :unsure

Men skulle man ikke have flere på nuværende tidspunkt? Synes jeg har læst at det er livmoderen der træner til fødslen, -men hvorfor træner min livmoder så slet ikke????

Jeg er blevet lidt bekymret! Så hvad med jer andre? Hvor meget mærker I? Er der andre ligesom mig? eller måske nogen der slet ikke har mærket noget endnu?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplever dagligt at have plukveer! MEN det er ikke alle der oplever det, du skal ikke være bekymret :)

http://moderliv.dk/leksikon/plukkeveer

Så jo din livmoder træner også, du mærker det bare ikke - foruden den ene gang :) Det kan jo også være jo længere du kommer hen, at du kommer til at mærke dem!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en rigtig slem plukve..... og 2 stk. i mindre grad, så 3 stk. i alt.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har mange plukkeveer, går piller til at dæmpe dem.. jeg synes det spænder og er ømt.. men jeg lægger mig når de starter og så går det over igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede ingen plukveer med min datter og har endnu ikke mærket nogle, så jeg tror det er meget forskelligt hvor meget eller hvor lidt man mærker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også plukveer, sådan at jeg blev lidt bekymret for nogle uger siden. Synes bare at det spændte og var ubehageligt og liiiige før det gjorde ondt. Min mor var indlagt med plukveer med både min søster og jeg, så jeg havde egentlig forventet, at jeg ville døje rigtigt meget med det efter de dukkede op. Men det har faktisk ikke været så galt. Det sker indimellem, at min mave bliver rigtigt hård og spænder meget, men jeg har ikke oplevet det så slemt som for de dér uger siden.

Såååh...hvad vil jeg sige?! At jeg tror det går op og ned. Måske er du blevet bedre til at tage den lidt med ro, måske har det noget med fordøjelsessystemet at gøre, måske har dine sener og muskler givet sig mere...who knows. Så længe du kan mærke din lille skat, så ville jeg i hvert fald ikke være bekymret. Vi skal nok få vores del af plukveer sommeren over, tror jeg:) Og som Majken siger, alle har dem jo, nogen mærker dem bare mere end andre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overhovedet ikke mærket noget til det. Min mave er hård ind imellem, men ikke sådan at det gør ondt eller noget. Men har da sikkert nogle, uden at jeg ved det.. men mon ikke de tidsnok skal komme og gøre lidt ondt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke mærket dem, men aner heller ikke hvad jeg skal mærke efter? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, -det er jo åbenbart meget individuelt.. Og så vil jeg da i den grad glæde mig over at det ikke er noget jeg mærker endnu.. :loveshower

Det giver da mening at det hænger sammen med hvad man laver, -jeg studerer jo, så det foregår jo riiiimelig meget i mit behagelige tempo :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overhovedet ikke mærket noget til det. Min mave er hård ind imellem, men ikke sådan at det gør ondt eller noget. Men har da sikkert nogle, uden at jeg ved det.. men mon ikke de tidsnok skal komme og gøre lidt ondt?

Der står i Majkenhalls link at de ikke behøver at gøre ondt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står i Majkenhalls link at de ikke behøver at gøre ondt :glad

De må faktisk ikke gøre ondt :) Jeg fik at vide af min jordemoder, da jeg begyndte at få dem først, hvordan jeg skulle forholde mig til dem. Man må ikke have for mange om dagen og hvor mange er for mange, 20 er fint men 40+ er for mange og de må ikke gøre, plus at de ikke skal komme som perler på en snor :)

Mine spænder i maven og det er en underlig følelse - men de gør ikke ondt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første jeg havde, var tæt på at sende mig på sygehuset, den gjorde vandvittig ondt og jeg anede ikke hvad det var..... min mave var øm bagefter.... De andre to vil jeg kun betegne som spændinger og det at maven bliver helt hård samtidig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har dagligt plukveer, men ikke noget jeg tænker videre over.... jeg registrerer at de er der, men det er det eneste!

Nogen gange er jeg faktisk i tvivl om det er en plukve eller om det er Luna der triller rundt og ligger med ryggen ud mod min mave???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede ikke, jeg havde plukkeveer, men har så været v/læge i dag, og fundet ud af (og det havde jeg egentlig også kunne læse mig frem til) at når jeg synes, det spænder i maven, så er det plukkeveer.

Så de gør egentlig ikke ondt på mig - min mave spænder bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få dem meget især om aften.. Så spænder maven og det trækker omme i lænden..

Ikke videre behageligt.. Men det blir jo kun værre :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER