tazdiginez

Amy-sagen

52 indlæg i dette emne

Hvor mange af jer herinde kender til Amy-sagen?

Jeg har lige læst op på den og er mildest talt pisse vred på vores kommunale system!

http://politiken.dk/poltv/nyheder/indland/ECE1644165/se-kommunens-voldsomme-tvangsflytning-af-11-aarig/

Nogle kommuner læser simpelthen sager igennem uden at tænke over at der er mennesker bag og det er virkeligt bare slet ikke sundt!

Amy ville ikke væk fra sin plejefamilie. Hun havde det godt og alligevel vælger Næstved kommune at hun har "bedst" af at komme på en institution - hvorfor? Ud fra hvad? Amy samt hendes bisidder har hele tiden sagt at hun havde det godt hvor hun var.

I kan læse mere om sagen på hendes støtteside på facebook.

https://www.facebook.com/AmySagenHjaelpOgStotteGruppe?ref=ts

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg meget sjældent ryger op i det røde felt. Men i lige netop denne sag gør jeg.

Næstved kommune, har simpelthen været nogle ignorante fjolser i den her sag. Netop på grund, af at hun er adoptivbarn, er det så VIGTIGT at det er de rigtige personer som bliver sat ind i sagen, for at beslutte hvad der er bedst for pigen. I Danmark er vi så heldige, at de findes PAS psykologer = Post Adoption Service, og de er ikke engang blevet inddraget i sagen.

Det er virkelig en OMMER Næstved.

Hilsen Ulla, som selv er adoptivmor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme, at jeg meget sjældent ryger op i det røde felt. Men i lige netop denne sag gør jeg.

Næstved kommune, har simpelthen været nogle ignorante fjolser i den her sag. Netop på grund, af at hun er adoptivbarn, er det så VIGTIGT at det er de rigtige personer som bliver sat ind i sagen, for at beslutte hvad der er bedst for pigen. I Danmark er vi så heldige, at de findes PAS psykologer = Post Adoption Service, og de er ikke engang blevet inddraget i sagen.

Det er virkelig en OMMER Næstved.

Hilsen Ulla, som selv er adoptivmor

Jeg kan slet ikke finde ord for noget af det...

Jeg vil bare så gerne hjælpe på en eller anden måde og det eneste jeg kan pt. er at skabe viden omkring sagen selvom den allerede har været i tv.

Jeg synes det er direkte ulækkert at vi har så mange huller i systemet og at det kan være tilladt at spille ping-pong med et barn på den måde.

De havde skam en psykolog ude ved dem ved.

http://www.sn.dk/TV-Nerverkrig-om-Amy/TV/artikel/185801?video=6571

Selv tror plejefamilien er det er adoptivforældrene der ikke ønsker Amy i en plejefamilie, men på institution i stedet og det er derfor kommunen reagerede, da adoptiv forældrene har forældremyndigheden...

Noget som Amy bestemt ikke er glad for, da hendes adoptiv forældre har banket hende - derfor hun kom i plejefamilie...

Denne sag er bare så... ja, den viser vores system sande og grimme ansigt.

Ofte bliver der bare ikke vist hensyn til barnet selvom det er gammelt nok til at ha' sin egen stemme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om hun skal være i plejefamilie eller på en institution er ikke noget jeg vil vurdere på - det KAN være hun rent faktisk ville få det bedre af at blive flyttet fra plejeforældrene - Det må nogle professionelle vurdere..

Det som skærer mig i hjertet, er når man hører hun råber de tager ved hende så det gør ondt - man kan se hun kæmper i mod.. Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke TALER med barnet.. Hun Sidder jo ganske stille i starten - TAL dog med barnet.. Forklar hvad der skal ske, hvem de er og så videre.. :( Ved selvfølgelig ikke om alt dette er sket inden; Men jeg kan virkelig ikke se det "nødvendige" i at fjerne et barn med vold på den måde...

Så må man have plejeforældrene ind over, og få dem til at tale med barnet - evt aftale at en plejeforælder kunne tage med, så hun var tryg i starten.. Ih kan bare ikke se hvordan det kan være en løsning, at give en pige, med traumer i forvejen sådan en voldsom oplevelse :boo Synes det er SÅ forkert... IH hvor ser det bare voldsomt ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om hun skal være i plejefamilie eller på en institution er ikke noget jeg vil vurdere på - det KAN være hun rent faktisk ville få det bedre af at blive flyttet fra plejeforældrene - Det må nogle professionelle vurdere..

Det som skærer mig i hjertet, er når man hører hun råber de tager ved hende så det gør ondt - man kan se hun kæmper i mod.. Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke TALER med barnet.. Hun Sidder jo ganske stille i starten - TAL dog med barnet.. Forklar hvad der skal ske, hvem de er og så videre.. :( Ved selvfølgelig ikke om alt dette er sket inden; Men jeg kan virkelig ikke se det "nødvendige" i at fjerne et barn med vold på den måde...

Så må man have plejeforældrene ind over, og få dem til at tale med barnet - evt aftale at en plejeforælder kunne tage med, så hun var tryg i starten.. Ih kan bare ikke se hvordan det kan være en løsning, at give en pige, med traumer i forvejen sådan en voldsom oplevelse :boo Synes det er SÅ forkert... IH hvor ser det bare voldsomt ud :(

Amy har flere gange udtalt sig at hun har det godt, hvor hun er.

Plejefamilien er også rigtigt glade for hende og så helst ikke en fjernelse og alligevel sker det fordi kommunen har vurderet at det er det bedste for Amy.. :blink

De mener virkeligt at hun skal på et opholdssted, hvor hun absolut ikke kender nogen og hvor hun ingen tryghed finder.

Pædagogerne på hendes opholdssted har også udtalt sig om at hun ikke trives der og at hun bare ønsker at komme hjem til plejefamilien, så den vurdering de så kloge hoveder har lavet er jo forkert og alligevel står de ved at det er det rigtige for Amy - selvom Amy gentagende gange har sagt og stadig siger at det ikke er!

Lyt til mennesket, ikke til papiret siger jeg bare...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. Det lyder måske hårdt, men forældre elsker deres børn . også selvom man er plejeforælder.. Og Amy HAR nogle traumer, så det kan jo være der skal noget professionelt ja.. Overvågning til..

De fleste børn, vil jo også hjem til dem de elsker, men hvis man har det svært - så er det bare ikke altid den bedste løsning.. Så den side af historien, synes jeg er svær at forholde sig til - De fleste tvangsfjernede børn, vil jo også hjem til deres forældre og deres forældre vil gerne have dem hjem - men det er bare ikke altid den bedste løsning... Men ligemeget hvad, så MÅ der være en anden løsning, når pigen tager det sådan - om ikke andet så en form for ja, "åben" indlæggelse, hvor hun kun er på institutionen i dagstimerne fx..

Det jeg kan forestille mig, er måske at Amy er en "umulig" pige - som måske kan ende i noget kriminelt, og t det er det man mener plejeforældrene ikke har resourcerne til at tackle.. Og det kan jo være rigtigt!

Men man kan sgu ikke bare pludselig fjerne et barn på den måde, og nægte hende at se de mennesker hun elsker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst eller hørt meget om sagen, da jeg i øjeblikket er fokuseret på mine eksamer på 6. semester på socialrådgiveruddannelsen, så derfor er det eneste jeg vil sige er at man skal huske at hendes flytning bygger på en faglig vurdering og at den (forhåbentlig) er vurderet til at det vil være til hendes bedste - fremover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt klar over at de har vurderet at det vil være det bedste for hende - fremover...

Men derfor trives hun ikke NU, det gjorde hun FØR og hvis det er fordi kommunen mener at plejefamilien ville være ude af stand til at styrer Amy på et senere tidspunkt, så synes jeg da at man skulle ha' samarbejdet med at finde en holdbar løsning - som evt. en hjælp på senere tidspunkt når det var RELEVANT - eller hun var på opholsstedet i skoleugen og havde weekenderne eller hver 2. weekend hjemme ved plejefamilien.

Jeg kan så heller ikke se, hvordan det skal gavne Amy at man cutter alt kontakt og tryghed for hende udefra.

Hun må jo ikke snakke med andre udefra og hun er TVUNGET til at samværd med adoptivforældrene, selvom hun ikke ønsker det.

Det er da ikke at tænke på barnet? Når hun direkte ikke ØNSKER de ting de gør for hende, så er det ikke at tænke på hende og hendes fremtid?

Amy er jo villig til at samarbejde, hvis hun bare får lov til at være ved plejefamilien og plejefamilien er også villige til at samarbejde, hvis de med sikkerhed VED at Amy bliver ved dem...

Der er jo ingen hold i det de har fortalt omkring Amys fjernelse..

Det eneste de har sagt er at Amy ville ha' godt af at komme et sted hen med proff. "voksne" og pædagoger som kan distancerer sig følelsesmæssigt :blink

- hvor godt har en pige med SÅ mange ar på sjælen, af det?

Ja, hun vil med stor sansyglighed blive et problembarn i fremtiden, men hvorfor gør det værre ved at svigte hende mere NU, når der kunne findes andre og bedre løsninger, end at lege med hende på den måde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. Det lyder måske hårdt, men forældre elsker deres børn . også selvom man er plejeforælder.. Og Amy HAR nogle traumer, så det kan jo være der skal noget professionelt ja.. Overvågning til..

De fleste børn, vil jo også hjem til dem de elsker, men hvis man har det svært - så er det bare ikke altid den bedste løsning.. Så den side af historien, synes jeg er svær at forholde sig til - De fleste tvangsfjernede børn, vil jo også hjem til deres forældre og deres forældre vil gerne have dem hjem - men det er bare ikke altid den bedste løsning... Men ligemeget hvad, så MÅ der være en anden løsning, når pigen tager det sådan - om ikke andet så en form for ja, "åben" indlæggelse, hvor hun kun er på institutionen i dagstimerne fx..

Det jeg kan forestille mig, er måske at Amy er en "umulig" pige - som måske kan ende i noget kriminelt, og t det er det man mener plejeforældrene ikke har resourcerne til at tackle.. Og det kan jo være rigtigt!

Men man kan sgu ikke bare pludselig fjerne et barn på den måde, og nægte hende at se de mennesker hun elsker.

Jeg er meget enig her..

Ærlig talt så, så jeg kun 45 sekunder af den video der florerer på Facebook, så vrælede jeg som et lille barn.. Det var frygteligt at kigge på :( Men efter jeg havde sundet mig lidt og tænkt på den sag igen og igen, kom jeg frem til at det må have været lige så frygteligt som de mennesker der skulle hente hende..

Jeg vælger at tro Næstved kommune gør alt hvad de kan for, at pigen skal komme på rette kurs igen og forhåbentlig vokse op med nogle ressourcer der gør hun ikke ender i kriminalitet eller andet modbydeligt..

Jeg følger sagen og læser meget med, for jeg synes det er spændende og jeg ville gerne snart se nogle flere udtagelser fra kommunen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men derfor trives hun ikke NU, det gjorde hun FØR og hvis det er fordi kommunen mener at plejefamilien ville være ude af stand til at styrer Amy på et senere tidspunkt, så synes jeg da at man skulle ha' samarbejdet med at finde en holdbar løsning - som evt. en hjælp på senere tidspunkt når det var RELEVANT - eller hun var på opholsstedet i skoleugen og havde weekenderne eller hver 2. weekend hjemme ved plejefamilien.

Det ville også umildbart være det jeg ville foreslå, men jeg er ikke faglig kyndig på det område, men det lyder mest logisk i mine øre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg må henvise denne sag til det jeg gik igennem.

Kommunen mente jo også at den hjalp de gav mig, var den rigtige for mig/os som familie, selvom både J og jeg gang på gang fortalte dem at den ikke var og det gav mange dybe og store ar på sjælen og det er bare ikke sjovt, at man står og prøver at få sin mening igennem, men at der ikke bliver lyttet!

På den måde kan jeg sagtens forstå denne sag fordi der ikke bliver lyttet til mennesket, men derimod kun læst i sagsmappen...

Det er så skide synd altså!

Det er en meget svag sammenligning, det ved jeg godt, men omend ikke andet, så kan jeg godt forstå familiens syn på denne sag.

Lige som plejefamilien, så var vi også villige til at samarbejde og vi kom også selv med foreslag, men der blev bare ikke lyttet!

Nøjagtigt som her... Plejefamilien kommer med alternativer og der bliver ikke lyttet, så de må jo gå ud af samarbejdet og gemme Amy for den HORD af mennesker der kommer for at hente hende... (7 mennesker).

7 mennesker til en lille 12 årig pige! Armen altså!!

Det er jo så unødvendigt, hvis de bare satte sig ned og LYTTEDE til de mennesker i stedet for, så ville de jo se at der var en god grobund for et samarbejde der ville fungerer... det andet er SÅ unødvendigt...

Som jeg skrev tidligere...

Uanset hvor dygtige folk der har været på sagen, så mener jeg som plejefamilien, at der her er begået en STOR brøler og at det er en OMMER!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men VI kan bare heller ikke sige at DE(kommunen) tager fejl jo - den del ved vi INTET om.. Vi ved ikke hvordan plejefamilien står, og hvad de har muligheder for.. Det er enormt krævende at have en pige, med traumer og det er ikke sikkert man var klar over Amys situation, da man placerede hende - måske har hun netop udviklet sgi forkert, fordi hun kom i en plejefamilie som ikke kunne styre hende.

Om man samarbejder med kommunen eller ej, kan jo diskuteres. Min holdning er ÆRLIGT, at man som plejeforælder IKKE samarbejder med kommunen, hvis man ikke støtter sit plejebarn.. Og jeg tænker faktisk at plejeforældrene her GEJLER Amy op; Havde de villet hendes bedste, havde de TALT hende ned..Så havde de i stedet for at råbe "Er det okay" og alle de ting råbt: Amy, slap af - vi skal nok kæmpe for du kommer hjem skat! Vi elsker dig, tænker på dig, og vi skal nok sørge for tingene bliver gode igen!

Det ville være pisse svært, men jeg synes faktisk plejeforældrene behandler Amy lige så dårligt i dette klip, som dem der tvangsfjerner hende gør - For INGEN mennesker i de klip, giver den pige nogen støtte eller tryghed. Det eneste plejeforældrene gør, er at støtte hende i at hun skal flippe ud og at det er onde mennesker der tager hende.

Og BESTEMT; Den opførsel er IKKE okay. Men - havde forældrene nu talt stille og roligt, og forsøgt at fortælle at de nok skulle sørge for tingene blev gode igen og at de ville kæmpe, så havde det måske ikke været SÅ slemt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg må henvise denne sag til det jeg gik igennem.

Kommunen mente jo også at den hjalp de gav mig, var den rigtige for mig/os som familie, selvom både J og jeg gang på gang fortalte dem at den ikke var og det gav mange dybe og store ar på sjælen og det er bare ikke sjovt, at man står og prøver at få sin mening igennem, men at der ikke bliver lyttet!

På den måde kan jeg sagtens forstå denne sag fordi der ikke bliver lyttet til mennesket, men derimod kun læst i sagsmappen...

Det er så skide synd altså!

Det er en meget svag sammenligning, det ved jeg godt, men omend ikke andet, så kan jeg godt forstå familiens syn på denne sag.

Lige som plejefamilien, så var vi også villige til at samarbejde og vi kom også selv med foreslag, men der blev bare ikke lyttet!

Nøjagtigt som her... Plejefamilien kommer med alternativer og der bliver ikke lyttet, så de må jo gå ud af samarbejdet og gemme Amy for den HORD af mennesker der kommer for at hente hende... (7 mennesker).

7 mennesker til en lille 12 årig pige! Armen altså!!

Det er jo så unødvendigt, hvis de bare satte sig ned og LYTTEDE til de mennesker i stedet for, så ville de jo se at der var en god grobund for et samarbejde der ville fungerer... det andet er SÅ unødvendigt...

Som jeg skrev tidligere...

Uanset hvor dygtige folk der har været på sagen, så mener jeg som plejefamilien, at der her er begået en STOR brøler og at det er en OMMER!

Nu synes jeg på ingen måde at man kan sammenligner sagerne eller andre sager om anbringelse. Kommunerne følger faglige skøn og lovgivningen - kommunen SKAL have hjemmel for at gøre som de gør!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men VI kan bare heller ikke sige at DE(kommunen) tager fejl jo - den del ved vi INTET om.. Vi ved ikke hvordan plejefamilien står, og hvad de har muligheder for.. Det er enormt krævende at have en pige, med traumer og det er ikke sikkert man var klar over Amys situation, da man placerede hende - måske har hun netop udviklet sgi forkert, fordi hun kom i en plejefamilie som ikke kunne styre hende.

Om man samarbejder med kommunen eller ej, kan jo diskuteres. Min holdning er ÆRLIGT, at man som plejeforælder IKKE samarbejder med kommunen, hvis man ikke støtter sit plejebarn.. Og jeg tænker faktisk at plejeforældrene her GEJLER Amy op; Havde de villet hendes bedste, havde de TALT hende ned..Så havde de i stedet for at råbe "Er det okay" og alle de ting råbt: Amy, slap af - vi skal nok kæmpe for du kommer hjem skat! Vi elsker dig, tænker på dig, og vi skal nok sørge for tingene bliver gode igen!

Det ville være pisse svært, men jeg synes faktisk plejeforældrene behandler Amy lige så dårligt i dette klip, som dem der tvangsfjerner hende gør - For INGEN mennesker i de klip, giver den pige nogen støtte eller tryghed. Det eneste plejeforældrene gør, er at støtte hende i at hun skal flippe ud og at det er onde mennesker der tager hende.

Og BESTEMT; Den opførsel er IKKE okay. Men - havde forældrene nu talt stille og roligt, og forsøgt at fortælle at de nok skulle sørge for tingene blev gode igen og at de ville kæmpe, så havde det måske ikke været SÅ slemt....

Det ender med at jeg bliver nød til at læse og se om dennne sag - det må dog vente til jeg har skrevet min case i jura..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men VI kan bare heller ikke sige at DE(kommunen) tager fejl jo - den del ved vi INTET om.. Vi ved ikke hvordan plejefamilien står, og hvad de har muligheder for.. Det er enormt krævende at have en pige, med traumer og det er ikke sikkert man var klar over Amys situation, da man placerede hende - måske har hun netop udviklet sgi forkert, fordi hun kom i en plejefamilie som ikke kunne styre hende.

Om man samarbejder med kommunen eller ej, kan jo diskuteres. Min holdning er ÆRLIGT, at man som plejeforælder IKKE samarbejder med kommunen, hvis man ikke støtter sit plejebarn.. Og jeg tænker faktisk at plejeforældrene her GEJLER Amy op; Havde de villet hendes bedste, havde de TALT hende ned..Så havde de i stedet for at råbe "Er det okay" og alle de ting råbt: Amy, slap af - vi skal nok kæmpe for du kommer hjem skat! Vi elsker dig, tænker på dig, og vi skal nok sørge for tingene bliver gode igen!

Det ville være pisse svært, men jeg synes faktisk plejeforældrene behandler Amy lige så dårligt i dette klip, som dem der tvangsfjerner hende gør - For INGEN mennesker i de klip, giver den pige nogen støtte eller tryghed. Det eneste plejeforældrene gør, er at støtte hende i at hun skal flippe ud og at det er onde mennesker der tager hende.

Og BESTEMT; Den opførsel er IKKE okay. Men - havde forældrene nu talt stille og roligt, og forsøgt at fortælle at de nok skulle sørge for tingene blev gode igen og at de ville kæmpe, så havde det måske ikke været SÅ slemt....

Hvis du så din kæreste blive uretfærdigt behandlet - f.eks. under en eksamen og blive ført væk bagefter, ville du så ikke også gøre dit?

Det eneste familien kunne gøre der, var at bruge ord for at berolige Amy - de MÅTTE ikke røre hende så snart kommunens folk havde hende i hænde for så ville politiet gribe ind.

Manden i videoen hun griber fat i, er vist nok hendes plejebror? Er ikke sikker, men uanset hvad, så ville jeg altså heller ikke være herre over mine følelser i sådan en situation, specielt ikke hvis jeg følte at hun blev uretfærdigt behandlet (som hun jo gør).

Man kan debattere længe om hvorvidt det er den rigtige reaktion de har i forhold til Amys historie, om ikke andet så er den reaktion de har MENNESKELIG.

Familien gik vel lige så meget i panik som Amy over den måde det blev håndteret på.

Jeg er enig med dig langt af vejen, men for mig at se, så synes jeg stadig at denne sag kunne ha' været undgået, hvis der bare var blevet lyttet fra starten.

Plejefamilien har også samarbejdet langt hen ad vejen, men da de kunne se at det ikke hjalp en drøjt og at der ikke blev lyttet, så må man jo stoppe samarbejdet og tænke kreativt, for der er ingen tvivl om at de kun har ville det bedste for Amy langt hen ad vejen, ellers havde de ikke gjort sig så meget besvær for at beholde hende...

Jeg kan godt gå så langt at sige at måske kan det være det bedste for Amy fremover at være på opholdssted og at der MÅSKE er taget de rette beslutninger og vurderinger. Jeg er ikke ekspert eller faglig kompetent til at vurderer dette, men når jeg direkte kan SE, og læse alle steder at hun ikke trives med de beslutninger der er lavet, så bliver jeg sku harm, for så er det ikke for hendes skyld de gør det jo. Så er det fordi de "spærre" et potentielt problembarn inde, så de kan observere hende og undgå "hovsa" situationer... Hvilket bare ikke er i orden i min verden, når pigen endeligt var begyndt at få en stabil og tryg hverdag, et sted hvor hun gerne ville være...

Det eneste jeg siger at de mennesker der tog den beslutning for Amy, burde sidde og skamme sig, for hvordan i al verden kan det være for AMYS skyld, når hun skal TVINGES til det? :blink

Det er det der undre mig og det er det der gør mig sur..

At man siger at det er for hendes bedste, når det er så stik modsat det HUN gerne vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu synes jeg på ingen måde at man kan sammenligner sagerne eller andre sager om anbringelse. Kommunerne følger faglige skøn og lovgivningen - kommunen SKAL have hjemmel for at gøre som de gør!

Jeg skriver også at det er en meget svag sammenligning.

Jeg sammenligner det følelsesmæssige det, at jeg sagtens kan forstå plejefamilien.

At ud fra det jeg kan læse omkring sagen samt det jeg kender fra min egen sag, med at der ikke er blevet lyttet - at det kender jeg...

Ja kommunerne følger faglige skøn og lovgivningen, men der er også forskellige måder at fortolke disse og for nogle må det åbenlyst gerne misforståes, hvor for andre er det bandlyst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne vide hvor det er du mener at der bliver råbt de ting som du beskriver, for når jeg ser videoen igennem kan jeg INTET høre af det du skriver...

Jeg kan høre i starten at søsteren eller bisidderen siger at Amy skal gå stille med eller samarbejde eller noget i den stil, hvorefter den store mand griber fat og siger noget med at; nu kan de ikke vente længere eller lign.

Der bliver broderen tydeligt opstemt og sur og så skriger Amy tydeligt at de skal slippe og at det gør ondt.

Broderen kommenterer en del på hændelsen, men jeg kan ikke høre plejeforældrene kommenterer andet end at Amy skal tage det roligt.

Da Amy kommer i favnen på plejemoderen beder plejemoderen Amy om at slappe af og tage det rolig eller noget i den stil og så er det at de kommer ud i gangen, hvorpå en betjent beder broderen om at slippe Amy hvorpå han siger at det er Amy der har fat i ham og betjenten godtager - herefter kommentere broderen på dette og siger at Amy bare skal holde fast.

Alle komme ud i gården til bilen og manden der holder Amy fast, tager hendes hånd fra broderens trøje og han rammer broderen i ansigtet , hvilket broderen kommentere på og spørger derefter betjenten om det er lovligt at de gør det - hvorefter betjenten svarer nej og broderen siger "det vil jeg da gøre noget ved så".

Amy skriger stadigt og der bliver forsøgt at få hende i bilen, hvorpå hunden hyler og gøer og plejefamilien står og kan intet gøre..

Amy skriger og rækker ud efter sin bror, hvorefter han siger "der er intet jeg kan gøre" eller noget lignende og derefter bliver der.

Der bliver klippet til andet kamera og igen ser man hændelsen fra anden vinkel.

Inden døren til bilen lukkes får broderen råbt at Amy skal sparke og vise hvor stærk hun er og i det bliver hun kørt væk.

Der bliver løbet efter bilen med kommentarer og snak, men på intet tidspunkt har jeg hørt at Amy er blevet gejlet op af hendes plejeFORÆLDRE.

Deres søn der filmede, har en naturlig reaktion på hændelsen, men han er heller til hjælp med at få Amy til at falde til ro.

Jeg vil dog påpege at dette er hvad JEG har hørt udfra optagelsen og nu har jeg set den igennem og lyttet den igennem og jeg syntes på intet tidspunkt at høre plejeforældrene gejle Amy op.

Hende bror med det håndholdte kamera gør måske ud fra hans kommentarer od udtalelser, men jeg vil mene at den reaktion han har, er helt naturlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste lige at Amy's bisidder er blevet fyret fordi hun ikke støtter kommunens beslutning, men støtter Amy i at hun skal blive hos plejefamilien :blink

Altså bisidderen er jo ansat af kommunen, men hun er vel barnets talerør og skal vel agere som dette og ikke blot være kommunens forlængede arm ???

Forstår slet ikke hvorfor de må fyre hende på det grundlag. Hun har jo gjort sit job og talt barnets sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke hvem som råber hvad; Jeg kan bare høre der kommer en masse tilråb, som i hvert fald IKKE er med til at få hende ned på jorden; Ligemeget hvem der råber er det i hvert fald ikke med til at gøre situationen bedre.. Om det er bror eller mor eller far eller hvem det er.

Men jeg tror i bund og grund at vi er enige: Ligemeget hvad, så er sagen under INGEN omstændigheder blevet behandlet som den BURDE! Og den fjernelse af en så ung pige, er på INGEN måde OKAY.

Om ikke andet, så burde man have bedt plejeforældrene køre hende til opholdsstedet, og man burde lade hende beholde kontaktet til dem, og man burde ja - en masse ting!!

Som sagt, så er der altid flere sager - og vi VED virkelig ikke hvad der er bedst for hende, og hvor det er bedst hun opholder sig. MEN ligemeget hvad, burde de plejeforældre have lov til at se hende! Hun stoler på dem, elsker dem og de elsker hende - hun har brug for de mennesker i sit liv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes denne sag er rigtig grim, og ja der skal øjne på for at forandre. Meeeeen jeg må sige, at køre det hele på facebook osv, ja det tror jeg bare ikke gavner hverken sagen, pigen eller andre adoptanter.

Jeg synes ikke at det er i pigens interesse at hele hendes historie bliver bragt i medierne, jeg tænker, om det er i hendes tarv???

Og ja Næstved kommune fejler, og de fejler stort. Hvorfor pokker har de ikke PAS med inde over, og hvorfor kan den stakkels pige ikke være hos den plejefamilie, hvor hun følte sig tryg??? Jeg mener som mindatter, at alt dette er en ommer, og i stedet for at sparre alle de penge, som kommunerne gør, fordi både rød og blå regering vil have skattelettelser, så burde man bruge flere penge og så virkelig hjælpe dem, som har behovet, hvilket denne stakkels pige har behov for, og få de rette instanser ind, som nogle der har forstand på adoption og de problematikker, som kan følge med der.

Jeg er rystet over, at man kan lave sådan fatale fejl, og så er jeg rystet over, at man vælger at skrive så deltajeret omkring pigen og hendes forhistorie, som vi adoptanter fra start er vigtig, at man holder for sig selv (indenfor husets 4 vægge) til barnet er gammel og moden nok til at bestemme, hvem der må vide, hvad, hvorfor og hvordan barnet er adopteret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden døren til bilen lukkes får broderen råbt at Amy skal sparke og vise hvor stærk hun er og i det bliver hun kørt væk.

Jeg høre det altså som om at broderen siger det til ham manden der tvinger hende ind i bilen

Men bliver da i tvivl om hvem han siger det til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set sagen og ønsker det faktisk heller ikke, for som Vanni skriver så er det ikke i barnets tarv at hele DK bliver blandet ind i det.

- og så skal I tænke på at modsat familien så har kommunen, de professionelle osv tavshedspligt så vi KAN kun få den ene side at sagen. (men en SÅ voldsom fjernelse er ikke ok på nogen måde - men måske det ikke er første gang at barnet er forsøgt hentet, og at man derfor har vurderet at hvis man nogensinde skulle få hende med så er det der de bliver nød til - MEN jeg tror nu ikke på det er den rette løsning)

Syntes ærlig talt at ud fra det i skriver så er broderen en idiot!!! At miste sin besindelse på den måde og opildne pigen er simpelthen for pinligt (menneskelig eller ej, så burde han vide bedre) - at filme situationen er også mærkelig, og med de 2 ting lagt sammen så lyder det som en der søger en sensations historie - og med det "in mente" så lyder det altså som om det ER det bedste for pigen at blive fjernet.

Og mht bisideren så kan det jo være at hun er blevet fyret fordi hun vidste det blev filmet??? Det ville være en god fyrings grund...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aftenshowet tager sagen op i aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aftenshowet tager sagen op i aften

Kanal og kl ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanal og kl ???

Fundet det hedder ski aftenshowet ;-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER