Barbamama

Man ved, man er klar til at holde op med at være gravid når...

39 indlæg i dette emne

Graviditet er hyggeligt. Og skønt. Og rosenrødt. Men nogle gange ville man (eller i hvert fald JEG) altså også ønske at børn kunne fås med posten ;) Og selvom jeg HELT sikkert kommer til at savne de små spark, at gå og være rund og at have bebs hos mig ALTID, så kan jeg også nogle gange mærke, at nu må han faktisk godt komme ud. Og ikke KUN fordi jeg glæder mig til at se ham, men også fordi det begynder at være... Lad os bare sige "mindre rosenrødt"... at være gravid ;) Så ligesom vi har en "Man ved, man er gravid når..." så synes jeg også at vi skal have en "man ved, man er klar til at holde op med at være gravid når..." :) Kom frisk!

Jeg starter! Man ved, man er klar til at holde op med at være gravid...

- Når man ikke kan være i noget tøj - ikke engang ventebukserne og de t-shirts, som man svømmede i før man blev gravid

- Når man begynder at planlægge, hvordan man skal forholde sig til juniors teenageliv

- Når tanken om bristninger, blod, lavement og sugekop faktisk virker helt ok

- Når man kan joke med manden om at graviditet på en måde godt kan betragtes som seksuelt overført sygdom

- Når man tæller dagene - og ikke til termin, men til 37+0

- Når folk har sagt "Det er vist lige oppe over!" ca. tusind gange

- Når baby har haft hikke for 10. gange på en dag

- Når man næsten kan smage det røde kød/øllen/smøgen/colaen (hvad man nu har undværet)

- Når man er holdt op med tænke over, om man slår en ordentlig en, mens kæresten sidder ved siden af

Hvad med jer? Er I snart klar? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:lolhit

Jeg kan nikke genkendende til alle dem du nævner (bortset fra den med prutten.... Det er jeg vist for blufærdig til :blush)

Kan jeg tilføje noget selv......

- når man et kort sekund overvejer om det nu også er så farligt hvis kravlebarnet kommer forbi og spiser den opvasketabs man netop har tabt på gulvet. Inden man besinder sig, og iværksætter operation "saml noget op fra gulvet".

- når man bliver forpustet af at snakke i telefon

- når alle panik-tanker omkring fødsel og hverdagen med en nyfødt, bliver erstattet og overruled af tanken om en kold Sommersby på terrassen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-Når man siger "jeg finder bare en bænk hvis.det bliver formeget", når man egentlig hellere vil ståoppe foran scenen med en kold fadøl og hoppe i takt.

- når man altid har ondt i ryggen på en eller anden måde

Er helt med på, at det er fantastisk at være gravid! Men nogle gange ville man bare gerne kunne sige "din tur" til manden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå man pludselig synes at jogging-bukser og tanktop da sagtens kan gå for "uformelt tøJ" til en familiefest.. :rolleyes

Når krummer og pletter på tøjet bare er helt naturligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når ens negle river i sokkerne, og man spørger ens kæreste hvor lange ens tå-negle egentlig er, for dem har man da egentlig ikke klippet i lang tid (Ude af øje, ude af sind!!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er helt igennem i orden at sidde som den værste havnearbejder til diverse finere fester - som regel med et glas placeret på maven så man ikke skal rejser sig for at få noget at drikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit

Jeg kan nikke genkendende til alle dem du nævner (bortset fra den med prutten.... Det er jeg vist for blufærdig til :blush)

Kan jeg tilføje noget selv......

- når man et kort sekund overvejer om det nu også er så farligt hvis kravlebarnet kommer forbi og spiser den opvasketabs man netop har tabt på gulvet. Inden man besinder sig, og iværksætter operation "saml noget op fra gulvet".

- når man bliver forpustet af at snakke i telefon

- når alle panik-tanker omkring fødsel og hverdagen med en nyfødt, bliver erstattet og overruled af tanken om en kold Sommersby på terrassen.

Det er altså heller ikke fordi jeg decideret prøver at få lyd på :blush Men helt ærligt, hvis jeg ligger i sofaen, og der er en på vej, så orker jeg IKKE at flytte mig for at camouflere det... Og at holde på den er UDELUKKET - der er ikke plads til mere i min mave :blush (Min søde mand ignorerer det iøvrigt fuldstændigt, og er solidarisk begyndt at prutte i mit nærvær også. Men vi taler ikke om det og lader fuldstændig som ingenting :P Og jeg håber at vi kan vende tilbage til at være lidt mere charmerende på et tidspunkt efter fødslen)

Og ellers er jeg med på alle dine også, med den undtagelse at vi jo ikke har et kravlebarn (og så kan sådan en opvasketabs ligge længe inden man bliver træt af at glo på den)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man ikke kan samle benene når man sidder ret op og ned fordi der er en mave i vejen

Når man holder vejret når man bukker sig ned for at tage sko på - simpelthen for at undgå at det man lige har drukket/spist kommer retur

Når en havnearbejder vil blive rød i kinderne over de bøvser man slår (prutter er ikke et problem her, men det er nok fordi "trykket" bliver lettet inden.

Når man stiller snørreskoene ind i skabet og hiver alle de sko ud man lige kan sætte tæerne i uden at bøje sig ned ud i stedet, ligegyldig hvor grimme de er!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når ens ribben gør ondt uanset hvad man foretager sig

- Når ens fødder til forveksling ligner elefant fødder

- Når man vågner 4. gang i løbet af en nat med galoperende halsbrand men ikke orker at gøre noget ved det

- Når man vågner 2. gang i løbet af natten med krampe i læggen

- Når man savner noget godt gammeldags "jeg rykker dig rundt skat!"- sex!... Åhhh suuuuk!

- I det hele taget at sex var "nemt og ligetil" - sådan synes det i hvert fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når det første man kigger efter, når man kommer et nyt sted er, hvor kan man sidde og hvor wc´et er.

- Når man holdes vågen af plukveer.

- Når man har haft kvalme i 7 måneder non stop, jeg vil have mine normale sanser tilbage :boo

- Når man tuder over alt og intet.

- Når man bliver irriteret på omgivelserne over småting.

- Når man er blevet så stor at man på ingen måde kan forestille sig at man nogensinde kommer tilbage til normal størrelse igen.

- Når man er så fysisk hæmmet, at bevægelser skal overvejes inden de foretages.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når ens negle river i sokkerne, og man spørger ens kæreste hvor lange ens tå-negle egentlig er, for dem har man da egentlig ikke klippet i lang tid (Ude af øje, ude af sind!!!)

Haha, den var god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når man efter frokost tænker: SUCCES - Jeg har ikke plettet på min mave/trøje.. Og man rent faktisk føler sig helt stolt :rolleyes (det har jeg lige gjort - Er jeg ikke gooo... :loveshower )

- Når man begynder at gå på toilettet hver gang man går forbi - fordi så kan det jo være man ikke behøver rejse sig, "bare" for at gå på toilettet senere :whistling

- Når man tænker.. "Budding.. Jo.. Det er vel også en slags frokost.." :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når man begynder at gå på toilettet hver gang man går forbi - fordi så kan det jo være man ikke behøver rejse sig, "bare" for at gå på toilettet senere :whistling

Den kender jeg alt for godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når man efter frokost tænker: SUCCES - Jeg har ikke plettet på min mave/trøje.. Og man rent faktisk føler sig helt stolt :rolleyes (det har jeg lige gjort - Er jeg ikke gooo... :loveshower )

- Når man begynder at gå på toilettet hver gang man går forbi - fordi så kan det jo være man ikke behøver rejse sig, "bare" for at gå på toilettet senere :whistling

- Når man tænker.. "Budding.. Jo.. Det er vel også en slags frokost.." :mam

Du er såååå go ;-)

Og ja det med toilettet kender jeg alt for godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når manden siger "jeg skal nok give dig et skub" når man stønner i sofaen bare ved tanken om at rejse sig.

Når man syntes ens dyne er en større udfordring man skal pasere før man kan komme ud af sengen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man fraråder sin søster at købe en Red Bull og indtage den foran én(mig) Jeg fik faktisk tårer i øjnene, da hun sagde at hun ville have en redbull.... Det endte med at hun tog en icetea. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over mange af de nævnte:

- Når man har så meget vand i kroppen/hænder, at man ikke kan køre bil,holde på bestik mv.

- Når man ikke længere selv kan tage bukser, strømper og sko på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det klør abnormt meget under ens fødder, i håndflader og på mave <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det klør abnormt meget under ens fødder, i håndflader og på mave <_<

Uhhh ikke for at skræmme men hold lige øje med den kløe. Kløe der primært er i håndflader og under fødderne kan (med tryk på kan) være tegn på graviditetsbetinget kløe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh ikke for at skræmme men hold lige øje med den kløe. Kløe der primært er i håndflader og under fødderne kan (med tryk på kan) være tegn på graviditetsbetinget kløe...

det har jeg godt læst lidt om - jeg skal til JM tirsdag, så tager jeg lige en snak med hende der :)

Nu klør det så også over hele resten af kroppen også, dog hovedsageligt under fødderne og i håndfladerne <_< Rigtig træls når man skal prøve at sove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naar ens mand ganske automatisk er begyndt at raekke en sin arm som hejs, naar man goer det mindste anlaeg til at rejse sig fra sofaen.

Naar ens mand automatisk begynder at fylde vandglasset, for det beder man jo alligevel om foer eller siden.

Naar man endda mister lysten til at shoppe babytoej paa nettet, fordi man egentlig gerne bare vil foede ...

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man ikke kan sidde ordenligt bag rattet i bilen.

Når man sidder sidelæns ved spisebordet for at kunne nå.

Når man stadig tager klip klapper på når det pis regner.

Når man er nød til at holde pause på sengekanten inden man rejser sig helt op.

Uhh er så træt af at være gravid, men ved jeg kommer til at savne det helt vildt. Specielt fordi den her er den sidste for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man ikke kan sidde ordenligt bag rattet i bilen.

Når man sidder sidelæns ved spisebordet for at kunne nå.

Når man stadig tager klip klapper på når det pis regner.

Når man er nød til at holde pause på sengekanten inden man rejser sig helt op.

Uhh er så træt af at være gravid, men ved jeg kommer til at savne det helt vildt. Specielt fordi den her er den sidste for mig.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når man får svære og svære ved at vende sig i sengen, uden at det gør ulideligt ondt i bækkenet og skambenet fordi den bette er ved a skrue sig fast...

når nattesøvn de fleste nætter er en by i rusland fordi man er oppe og tisse hver eller hver anden time..

når man har opgivet at få strømper på selvom man fryser fødderne, simpelthen fordi man ikke gider tage kampen op ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når en veninde pludselig udbryder: "Ej Maja hvor er det sjovt, det er som om alting går i slowmotion med dig" og man VED hun har ret <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER