Maybe

Krampe i læggen

8 indlæg i dette emne

her den anden nat /morgen vågnet jeg med begyndende krampe i læggen, og jeg giver mig til at lave vene pumpe øvelser som jeg plejer og det plejer at hjælpe.

DET GJORE DET BARE IKKE DENNE GANG :(

det tog bare til og jeg har aldrig prøvet noget lignende, jeg fik vækket manden, som sprang op og troede jeg var ved at gå i fødsel, da jeg lå og vred mig i smerte.

han prøver så at hjælpe mig med at massere læggen, men det blev bare ved og ved. Efter ca. 5 min. begynder det dog at letter og han får da til sidst styr på det, jeg ved virkelig ikke hvad jeg havde gjort, hvis han ikke havde været der :o

men nu 2 dage efter er jeg stadigvæk vildt øm og små stiv i læggen, selvom jeg har lavet vene pumpe øvelser og strukket ud.

har nogen af jer prøvet det?

p.s. jeg ved godt at lægkramper er normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplever det også af og til, men plejer at tage det i opløbet ved at springe ud af sengen og strække læggen og benet godt ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever altid de vildeste lægkramper om natten, når jeg er i 3. trimester.

Og nogle af dem kan være så slemme, så de mærkes et par dage efter.

Det eneste der forholdsvis hjælper, for mit vedkommende. Det er, når jeg har en krampe, så prøver jeg alt hvad jeg kan at bevæge foden så meget som muligt under krampen. Det er svært, meget svært... men hjælper en bette i den anden ende, så krampen hurtigere er overstået.

Du kan da prøve og se om det skulle hjælpe på dig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også oplevet et par gange, ikke at kunne afhjælpe krampen væk på det sidste. Så ligger man bare og vrider sig, det er virkelig ikke sjovt.

Jeg prøver så vidt muligt at afhjælpe med at bevæge mine fødder så meget som muligt, selv om det er mega svært! Eller gnubbe på læggen har også tit hjulpet.

Bag efter er det bare om at få benet bevæget en masse og så få det masseret, så det ikke er så ømt. :)

Har oplevet, at hvis ikke man får gang i det igen, kan man gå i krampe lynhurtigt igen. Omvendt skal man heller ikke være for hård lige bag efter, det kan også starte en ny krampe.

Hvis nogen kender en mirakelkur, så ville jeg blive meget glad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banan!!! Der var en herinde der anbefalede bananer - ved ikke om det virker, men noget med de vitaminer eller mineraler der er i banan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det vil jeg prøve :) , men forsøgt nu også at bevæge den, men det gjore bare SÅ ONDT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har hørt magnesium skulle være godt, sportsfolk skulle bruge det mod kramper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har hørt magnesium skulle være godt, sportsfolk skulle bruge det mod kramper

Jeg tror det er det der er i bananer!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER