Guest

Endnu en om søvn

7 indlæg i dette emne

Tobias på 12 dage vil ikke sove om aften og natten. Jeg gik 13 dage over med ham. Sidste nat var han mere eller mindre vågen fra kl 24 til kl 6. Havde sovet fra kl 22 hvor han havde fået mad. Kan det være et tigerspring? Han kan falde i søvn i vores arme men når vi så ligger ham fra os vågner han igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan godt lyder som 5 ugers springet. Du skal regne fra terminsdagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan nogle aftner/nætter har min Marcus på 15 dage også. Her er han også vågen i ca 6 timer hvor jeg bare skal amme amme amme og amme ellers bliver han utilfreds. Tror det er noget med at de skal øge mængden af mælk så vi har den mængde de skal bruge for at blive mætte. Men det er bare mit gæt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan nogle aftner/nætter har min Marcus på 15 dage også. Her er han også vågen i ca 6 timer hvor jeg bare skal amme amme amme og amme ellers bliver han utilfreds. Tror det er noget med at de skal øge mængden af mælk så vi har den mængde de skal bruge for at blive mætte. Men det er bare mit gæt...

Det lyder rigtigt hvis han gerne hele tiden vil lægges til :) Omk. 6 uger har de et appetitspring hvor de lige bruger et par dage til at øge produktionen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif på 19 dage har det på samme måde! Hun har dog præsteret at være vågen fra 21 aften til 4 om natten for derefter at sove 2 timer og starte forfra kl 6 om morgen... Vi har så de sidste par dage arbejdet meget med total ro... Sendt hundene på ferie, sagt fra over for folk der vil på besøg osv... Bare gået her hjemme og slappet af og brugt vores energi på hende, og det har hjulpet rigtig meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min pige var nyfødt gjorde vi helt fra starten klart at når der var nat, så var det sovetid. Dvs at hun lå i sin seng sammen med os- alt lyset var slukket og jeg skiftede kun ble (i sengen) hvis hun havde lavet og jeg gav hende ingen kontakt. Men jeg ammede de gange hun bad om det, hvilket var ofte i nogle perioder-

Kunne det måske hjælpe?

- Hvordan er jeres rutine om natten? Tænder du lys og løfter op og nusser?

Ellers kan jeg meget varmt anbefale bogen "sov igennem uden gråd" tror jeg gav 50kr. i føtex og der er virkelig mange blide og kærlige råd til hvordan man får barnet ind i en god rytme :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor "dejligt" at jeg ikke er den eneste med at barn der ikke gider sove... Laura blev bare værre og værre efter fødslen og var også vågen i 6 timer eller lidt mere nogen gange. Hun har dog haft nogle gode dage nu og håber det fortsætter *krydser fingre*

Men hun vågner også når man ligger hende medmindre hun er helt væk (hvilket ikke er ofte). Nogle gange døser hun så hen igen, men vågner af et spjæt og er så lysvågen og kigger rundt. Og hvis hun falder i søvn i barnevognen og man stiller den, så vågner hun ofte efter ca. 10 min <_<

Håber der er nogle af jer der har gode tips/råd! Vil i hvert fald lige følge med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER