Dinafanø

1. lægebesøg

10 indlæg i dette emne

Så blev det endelig tid til første lægebesøg.

Har vist termin d 16 jan så det passer nok fint :-) :balloons

Men -dem af jer som har været til første besøg - blev I heller ikke mærket på?? Jeg blev hverken mærket indvendigt eller udvendigt???

Synes det er lidt mærkeligt at de sætter hele maskineriet igang men rent faktisk ikke aner om jeg ER gravid??!!

Så nu føler jeg at jeg bliver 'nødt' til at købe en scan så jeg kan se hjerteblink og vide at der faktisk sker noget derinde. Vil så gerne vide alt er ok og at min datter kan få lov til at sige hun skal være storesøster ... :loveshower

Er spændt på hvordan jeres lægebesøg - jeg mener bestemt min læge mærkede udenpå maven og kunne mærke hvor livmoderen sluttede, men måske jeg husker forkert <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg lige på besøg fra decembergruppen, men jeg blev ikke mærket på nogen steder til lægebesøget. Jeg var oppe et par uger før hos en sygeplejeske, hvor jeg gav en urinprøve, som ganske som forventet viste at jeg var gravid. Men lægen mærkede ikke nogen steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer også lige fra lægen af idag og hun mærkede heller ikke på mig. De fik en urinprøve og bekræftede at jeg var gravid og derefter fik jeg en bog om graviditet.. Hun sagde at jeg først skal have taget blodprøver og laves vandre journal om nogle uger når man er lidt længere henne.

Jeg havde håbet på at hun ville sende mig til tryghedsscanning da jeg havde en SA i uge 11 sidste år, men det ville hun desværre ikke. Så jeg overvejer også meget oom jeg selv skal betale en så jeg ligesom har noget hjertelyd at forholde mig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Allers første lægebesøg, hvor vi fandt ud af, at jeg er gravid, mærkede hun på maven - men det var mest fordi jeg var kommet ind pga. smerter og ik pga. graviditet :whistling

Ved det første "officielle" læge besøg fik jeg både taget blodprøver, lavet vandrejournal og blev mærket på både indvendig og udvendig..!

Men det er garanteret forskelligt, hvad der er rutine hos de forskellige læger. Stol på, at de ved, hvad de laver. Måske din læge stadig mener, at det er for tidligt at mærke noget?

Ved mig vidste vi ikke præcis hvor langt henne jeg var, da jeg ikke havde haft mens i 2,5 måned, men kun havde set min kæreste i 12 dage til jul og nytår, da jeg læste et semester i udlandet, så vi vidste med sikkerhed, at det var sket indenfor det interval. Da lægen mærkede mig indvendig tror jeg ligeså meget det var for at vurdere, hvor langt henne jeg ca. var - altså hvor stor livmoderen var blevet. Så måske det faktisk ikke er noget de allerede gør så tidligt..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først til lægen den 18. juni (har termin den 17. januar), og der vil hun lave vandrejournal og GU. Sidstnævnte fik jeg ikke i min sidste graviditet, så det er helt sikkert forskelligt fra læge til læge, hvordan de håndterer graviditetsundersøgelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge laver altid en GU til første undersøgelse. Jeg bryder mig ikke om det, men ville blive ked af hvis hun ikke gjorde det. Har brug for at vide at det hele sidder som det skal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene ...

På tirsdag napper jeg en drop-inn Scan til 300 kr hvor jeg lige kan se om der er liv i biksen osv ..... Glæææææder mig vildt meget :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene ...

På tirsdag napper jeg en drop-inn Scan til 300 kr hvor jeg lige kan se om der er liv i biksen osv ..... Glæææææder mig vildt meget :loveshower

Åhhhhhh det gad jeg godt :) her koster en scanning 1000 kr medmindre jeg vil køre 55 km så koster den 400 og i min sidste graviditet kunne hun ikke scanne så tidligt.

Jeg håber at min læge betaler en henvisning til min gynækolog så jeg slipper for de 1000 kr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene ...

På tirsdag napper jeg en drop-inn Scan til 300 kr hvor jeg lige kan se om der er liv i biksen osv ..... Glæææææder mig vildt meget :loveshower

Hvor kan man få det henne? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lillekbher - de har dropin Scan hvor man bare kommer. Scanner tager 10 minutter og det er bare det basale man lige kigger efter .... :loveshower

Www.lillekbher.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER