HenrietteBuchvaldt

Skal hun ha ble på igen? #23 JUBIII

25 indlæg i dette emne

Vi startede projekt blefri i torsdags og jeg synes faktisk det er gået ret godt :)

Selvfølgelig har der været uheld, men sådan er det jo, det højeste har været 3 uheld på en dag.. Hun siger ikke selv til hver gang, men det er vel naturligt i starten, vi tilbyder potte jævnligt og hun er selv rendt ud flere gange og leveret både stort og småt, hun smider det selv i toilettet og trækker ud.

G virker meget interesseret og er rigtig stolt over sine trusser, hun er nærmest vokset 3 cm over at være en stor pige og roser sig selv i stor stil :lol

I går havde hun kun et uheld i dp og et uheld derhjemme hvor hun ikke nåde potten :)

Men i dag da vi henter G, får vi beskeden "hun skal have ble på igen, det er gået rigtig dårligt i dag" vi bliver helt paf og spørg til hvor mange uheld. Det handler om et tisseuheld udenfor og et afføringsuheld.. Så hun havde fået ble på i formiddags af den årsag.. Dpen mener ikke G er klar, selvom hun i går gav hende ros.. Hun mener vejret skal være bedre, hun tror årsagen er kulden og G der ikke kan kontrollere det, jeg spurgte om en ble udenfor så ikke var en ide, men det virkede ikke som om, hun synes, det var nogen løsning.

Efter vi er kommet hjem har hun både tisset og skidt på potten, vi har ingen uheld haft :)

Hvad tænker I??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er hun? For mig er tre uheld på en dag mange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også lidt, at tre uheld er mange på én dag. Måske kan I blive ved med at undvære bleven hjemme, og vente med at undvære bleven i så til hun er blevet mere fortrolig med det. Men nu ved jeg heller ikke hvor gammel hun er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hun? For mig er tre uheld på en dag mange...

Hun er 2 år og 8 1/2 mdr

Det er kun en dag hun har haft 3 uheld..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at ble i DP er helt fint. Det kan måske også være mere pinligt for hende at have uheld når hun er blandt venner i dagplejen istedet for hjemme i trygge rammer, og måske kan man også lettere glemme potten når man liiiiiiiige er igang med at lege med de andre. ;)

Og hun er jo slet ikke så gammel, at man sådan kunne snakke om at "nu burde hun snart lære det", så for mig virker det meget fornuftigt at træne og "hygge" med det hjemme, hvor hun har ro til det og kan rose sig selv, og så lade det komme i dagplejen når hun har mere styr på det hjemme. Måske først når hun slet ikke har uheld hjemme. :)

Er hun ked af at have bleen på DP?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at ble i DP er helt fint. Det kan måske også være mere pinligt for hende at have uheld når hun er blandt venner i dagplejen istedet for hjemme i trygge rammer, og måske kan man også lettere glemme potten når man liiiiiiiige er igang med at lege med de andre. ;)

Og hun er jo slet ikke så gammel, at man sådan kunne snakke om at "nu burde hun snart lære det", så for mig virker det meget fornuftigt at træne og "hygge" med det hjemme, hvor hun har ro til det og kan rose sig selv, og så lade det komme i dagplejen når hun har helt styr på det hjemme. Måske først når hun slet ikke har uheld hjemme. :)

Er hun ked af at have bleen på DP?

Det ved jeg ikke, hun vil bare ikke høre tale om bleen til nat herhjemme. Ideen om bleen af var dagplejens.

Hun har efter, hun er kommet i seng, kommet 2 gange den ene gang for at tisse og den anden gang for at lave stort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke, hun vil bare ikke høre tale om bleen til nat herhjemme. Ideen om bleen af var dagplejens.

Hun har efter, hun er kommet i seng, kommet 2 gange den ene gang for at tisse og den anden gang for at lave stort :)

Okay, det kan jo være at DP'en var lidt "overmodig" fordi det gik så godt derhjemme. :) Og hvis G ikke er ked af at have bleen på i DP, så tror jeg bare at jeg ville lade hende beholde den på dér lidt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac var 2 år og 10 måneder da han smed bleen, men i starten havde han den på engang i mellem når de skulle på legepladsen i børnehaven og det fungerede rigtig godt. Nu er han 3½ og helt blefri. Men det korte af det lange er at jeg ville give hende en ble på, når de skulle ud. På trods af at I prøver det på opfordring af jeres dp mor, kan hun ikke hele tiden have øje for hvornår hun skal på toilettet, når hun ikke selv endnu siger til.

Så jeg er tilhænger af mere øvetid hjemme og ble i dp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det kan jo være at DP'en var lidt "overmodig" fordi det gik så godt derhjemme. :) Og hvis G ikke er ked af at have bleen på i DP, så tror jeg bare at jeg ville lade hende beholde den på dér lidt endnu :)

Det komiske er vi ikke øvede, det gjorde dp, men g vidste ingen interesse hjemme, det kom først da vi købte trusser :)

Men vi må sende bleer med i morgen, vi kan jo desværre ikke betemme, også må vi foresætte hjemme.. Overvejer lidt om hun skal holde ferie, S har fri de næste 2 1/2 mdr så

kunne vi få bedre styr på det :) jeg frygter bare Gabris behov endnu en gang bliver overset og G bliver ked af den mistillid der stilles, må indrømme jeg er dybt chokeret over hun på baggrund af 2 uheld, mener så er det på med bleen igen.. Mit indtryk er, at det er fordi det er det nemmeste for dp, selvom det er hende der har pottetrænet med hende et år og gået længe og sagt det er utroligt så langsom hun er :( føler bare tit Gabri bliver glemt dernede, fordi hun ikke er et mønster dp barn, som taler flydende og er blefri inden hun er 2..

Jeg er bare så frustreret over, vi følger hendes ide/råd også bakker hun ud, fordi det ikke lykkes på få dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac var 2 år og 10 måneder da han smed bleen, men i starten havde han den på engang i mellem når de skulle på legepladsen i børnehaven og det fungerede rigtig godt. Nu er han 3½ og helt blefri. Men det korte af det lange er at jeg ville give hende en ble på, når de skulle ud. På trods af at I prøver det på opfordring af jeres dp mor, kan hun ikke hele tiden have øje for hvornår hun skal på toilettet, når hun ikke selv endnu siger til.

Så jeg er tilhænger af mere øvetid hjemme og ble i dp

Det har jeg fuld forståelse for, for hun kan ikke give den samme opmærksomhed som vi kan. Jeg er bare frustreret, fordi jeg ser hvor glad G er for at være fri for bleen og hvor stolt det gør hende, jeg frygter G bliver rigtig ked af det og føler det som nederlag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det komiske er vi ikke øvede, det gjorde dp, men g vidste ingen interesse hjemme, det kom først da vi købte trusser :)

Men vi må sende bleer med i morgen, vi kan jo desværre ikke betemme, også må vi foresætte hjemme.. Overvejer lidt om hun skal holde ferie, S har fri de næste 2 1/2 mdr så

kunne vi få bedre styr på det :) jeg frygter bare Gabris behov endnu en gang bliver overset og G bliver ked af den mistillid der stilles, må indrømme jeg er dybt chokeret over hun på baggrund af 2 uheld, mener så er det på med bleen igen.. Mit indtryk er, at det er fordi det er det nemmeste for dp, selvom det er hende der har pottetrænet med hende et år og gået længe og sagt det er utroligt så langsom hun er :( føler bare tit Gabri bliver glemt dernede, fordi hun ikke er et mønster dp barn, som taler flydende og er blefri inden hun er 2..

Jeg er bare så frustreret over, vi følger hendes ide/råd også bakker hun ud, fordi det ikke lykkes på få dage..

Ej, det lyder da også som en rigtig træls oplevelse af dagplejen! :o Og vildt krav, at hun skulle være blefri inden hun blev 2, de fleste børn, jeg kender blev ikke blefri før EFTER at de var fyldt 3! :huh Og jeg mener egentlig heller ikke, at de børn, som jeg kender har kunnet tale rent, da de var 2, undtagen en, som bare er ENORMT dygtig sprogligt...

Jeg tænker lidt i forhold til bleerne, om det ikke er noget med at "skabe en stemning af" at det ikke handler om mistillid, men om at det er heeeeeeeeeelt okay at bruge ble endnu, og at man stadig kan være SUPERdygtig og sige til når man skal på potte, men at det også er meget rart at være sikret, hvis man ikke får det sagt. Jeg synes det er lidt hårdt at kalde det mistillid, og det ville da være synd hvis G opfattede det sådan :unsure Så hellere vende tilbage til ble i dp NU, og prøve at give G et indtryk af at blefri i DP er "noget vi prøver engang imellem" og at det derfor slet ikke er et nederlag, når bleen kommer på igen - agtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det lyder da også som en rigtig træls oplevelse af dagplejen! :o Og vildt krav, at hun skulle være blefri inden hun blev 2, de fleste børn, jeg kender blev ikke blefri før EFTER at de var fyldt 3! :huh Og jeg mener egentlig heller ikke, at de børn, som jeg kender har kunnet tale rent, da de var 2, undtagen en, som bare er ENORMT dygtig sprogligt...

Jeg tænker lidt i forhold til bleerne, om det ikke er noget med at "skabe en stemning af" at det ikke handler om mistillid, men om at det er heeeeeeeeeelt okay at bruge ble endnu, og at man stadig kan være SUPERdygtig og sige til når man skal på potte, men at det også er meget rart at være sikret, hvis man ikke får det sagt. Jeg synes det er lidt hårdt at kalde det mistillid, og det ville da være synd hvis G opfattede det sådan :unsure Så hellere vende tilbage til ble i dp NU, og prøve at give G et indtryk af at blefri i DP er "noget vi prøver engang imellem" og at det derfor slet ikke er et nederlag, når bleen kommer på igen - agtigt :)

Det er nok mine hormoner der driller :blush

Men ja du har nok ret i, at det er nok en god ide, at vise hende at det er helt okay, at man stadig kan ha ble på

og være dygtig.. Det er nu ikke fordi vi vil sige, ej nu er du ikke stor pige mere.. Vi er enige om at bleen ikke er på herhjemme, så længe at det fungere for os ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok mine hormoner der driller :blush

Men ja du har nok ret i, at det er nok en god ide, at vise hende at det er helt okay, at man stadig kan ha ble på

og være dygtig.. Det er nu ikke fordi vi vil sige, ej nu er du ikke stor pige mere.. Vi er enige om at bleen ikke er på herhjemme, så længe at det fungere for os ;)

Hehe, jeg kender alt for godt det med hormonerne :kram2

Og jeg synes da bestemt at I skal fortsætte med at være blefri derhjemme, hvis det fungerer :yay Så kan G også træne, og samtidig "holde fri fra træningen" når hun er i DP, så det bliver små skridt ad gangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Mikkel begyndte allerede at ville på toilettet da han var 2 år og 7 mdr. Men i stedt for at fjerne bleen helt med det samme, begynde vi at bruge up&go bleer, for så fik han øvelsen med at skulle trække bukserne op og ned når han skulle på potten og hvis der skete uheld var det jo bare i bleen.. Det fungerede rigtig godt her hjemme. Og han er nu helt blefri både dag og nat og han er 2 år og 10 mdr.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at i skal stå fast.

Hvis hun selv er motiveret for at gå uden ble, så synes jeg ikke at hun skal. Jeg synes at det er synd at give hende den på igen, og jeg synes at det er dårligt af DP at hun ikke vil støtte op omkring det.

Jeg tror heller ikke at det er nogen god ide at lade hende gå uden ble hjemme, og med ble i DP. Jeg er bange for at det kan forvirre hende. :(

Jeg synes ikke at tre uheld på en dag er meget. Min yngste er lige blevet tre, og smed bleen for 2 måneder siden. I starten var hun meget opmærksom og bevidst omkring at hun nu var uden ble, og der skete overhovedet ingen uheld.Vi havde så også påskeferie og var herhjemme, så vi kunne være OBS på det hele tiden. :) Men efter den første uge, havde hun et-tre uheld i børnehaven hver dag i ca. 14 dage. Og pædagogerne tog det med et smil, og sagde, at det var helt normalt, og at det var sjældent at børn ingen uheld havde når de smed bleen. De sagde også, at det ville stoppe hurtigt igen.

Nu har hun været uden ble i to måneder, og den sidste måned har hun kun haft et enkelt eller to uheld. Men selvom hun havde haft flere, så kunne jeg ikke drømme om at give hende ble på igen, hvis ikke hun selv ønskede det, bare fordi det er besværligt med alt det vasketøj. Det synes jeg er vildt synd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok forarget!

DU bestemmer over DIT barn, du kan foreslå DP at bleen kan bruges udendørs og når hun sover - ellers IKKE!

Jeg ville gå helt amok hvis en eller anden fremmed K****** forhindrede mig og mit barn i projekt blefri, det er ikke en beslutning der er op til hende!

Og synes det lyder sent først at skulle rode med at blive blefri efter 3 år - det vil uden tvivl være at foretrække, at børnene er ble- og sutfrie..

- efter min mening - hvilket jeg også selv vil gå efter hvis min datter er klar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok forarget!

DU bestemmer over DIT barn, du kan foreslå DP at bleen kan bruges udendørs og når hun sover - ellers IKKE!

Jeg ville gå helt amok hvis en eller anden fremmed K****** forhindrede mig og mit barn i projekt blefri, det er ikke en beslutning der er op til hende!

Og synes det lyder sent først at skulle rode med at blive blefri efter 3 år - det vil uden tvivl være at foretrække, at børnene er ble- og sutfrie..

- efter min mening - hvilket jeg også selv vil gå efter hvis min datter er klar..

Nu ved jeg ikke lige, om der er konkrete regler for bleordninger i dagplejen, men DP'en er jo OGSÅ nødt til at tænke på sin daglige dag med de andre børn, så jeg tror ikke at man 100% kan bestemme alt. :) Man afleverer jo ikke sit barn til en robot eller tjener, der bare gør som man befaler - man afleverer sit barn til et menneske, der skal forsøge at få en god hverdag med både ens eget barn og nogle andre små poder. :)

I øvrigt er der MANGE børn, der først bliver blefri efter de er 3...

---

Henriette, hvad endte du med at vælge at gøre? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke lige, om der er konkrete regler for bleordninger i dagplejen, men DP'en er jo OGSÅ nødt til at tænke på sin daglige dag med de andre børn, så jeg tror ikke at man 100% kan bestemme alt. :) Man afleverer jo ikke sit barn til en robot eller tjener, der bare gør som man befaler - man afleverer sit barn til et menneske, der skal forsøge at få en god hverdag med både ens eget barn og nogle andre små poder. :)

I øvrigt er der MANGE børn, der først bliver blefri efter de er 3...

---

Henriette, hvad endte du med at vælge at gøre? :balloons

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det er alle steder, men her i Aalborg kommune har dagplejen en politik om at børn skal støttes i at blive blefri når de viser interesse for det. :)

Selvfølgelig skal en DP'er dagligdag hænge sammen, men fordi et barn har et uheld eller to i løbet af en dag, kan jeg da ikke se skulle være et problem. Det tager to minutter at skifte et par bukser, det kan da ikke være til gene for hverken dagplejeren eller de andre børn. Det er jo ikke værre, end at nogle børn skal have en masse hjælp til fx jakker og sko, mens andre kan klare sig selv :)

Det er også rigtigt, at mange børn stadig bruger ble når de er blevet tre, og det er da også helt ok hvis de ikke er klar til at stoppe.

Men hvis de er klar og gerne selv vil, så synes jeg at det er rigtig synd at holde deres udvikling tilbage ved at "tvinge" dem til at bruge ble :(

Min datter, som lige er blevet tre for 14 dage siden, ville i hvert fald blive dybt ulykkelig, hvis hun blev tvunget til at bruge ble.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det er alle steder, men her i Aalborg kommune har dagplejen en politik om at børn skal støttes i at blive blefri når de viser interesse for det. :)

Selvfølgelig skal en DP'er dagligdag hænge sammen, men fordi et barn har et uheld eller to i løbet af en dag, kan jeg da ikke se skulle være et problem. Det tager to minutter at skifte et par bukser, det kan da ikke være til gene for hverken dagplejeren eller de andre børn. Det er jo ikke værre, end at nogle børn skal have en masse hjælp til fx jakker og sko, mens andre kan klare sig selv :)

Det er også rigtigt, at mange børn stadig bruger ble når de er blevet tre, og det er da også helt ok hvis de ikke er klar til at stoppe.

Men hvis de er klar og gerne selv vil, så synes jeg at det er rigtig synd at holde deres udvikling tilbage ved at "tvinge" dem til at bruge ble :(

Min datter, som lige er blevet tre for 14 dage siden, ville i hvert fald blive dybt ulykkelig, hvis hun blev tvunget til at bruge ble.

Uh, det lyder godt med politikken i Aalborg (jeg er selv fra Aalborg, så det fryder mig da at høre :D)

Og jeg er ret enig i det andet, du skriver. Det var mest fordi jeg synes det virkede til at CNN reagerede ret voldsomt, og lød lidt - for mig i hvert fald - som om at DP'en bare INTET havde at skulle have sagt, og så synes jeg der var en pointe i at dagplejeren jo ikke bare altid gør som moderen siger. :)

Jeg synes det må være lidt en vurderingssag, om barnet skal beholde bleen på. På den ene side synes jeg BESTEMT at de skal støttes, hvis de gerne vil være blefri, og på den anden side, så kan jeg personligt godt forstå, hvis en dagplejer synes det er træls og besværligt hvis det kræver en periode med 1-2-3 uheld om dagen. Det er nemt nok derhjemme, men hvis man er på tur er det måske ikke sådan liiiiiiiige at få vasket barnet, hvis der er uheld udover det hele... Og jeg synes heller ikke at barnet skal have lov at smide bleen alene fordi de gerne vil, de får jo heller ikke nødvendigvis deres vilje med alt muligt andet, fordi de ville blive kede af det ellers. :) Men jeg er omvendt helt enig i at de ikke skal holdes tilbage i deres udvikling!

Nu kender jeg hverken dig eller Henriette, men personligt kunne jeg godt forestille mig at JEG ville kunne komme til at "tro" at mit barn var længere fremme i udviklingen at han måske var. Man synes jo altid at ens lille guldklump er et mirakel, tænker jeg ;) Og der tænker jeg at lige så lidt, som det må handle om DP'ens behov for nem pottetræning, så må det heller ikke handle om forælderens eventuelle behov for at have et blefrit barn (og her tænker jeg ikke kun på praktisk behov, men også behovet for at være stolt og for at have et dygtigt barn). Og jeg siger slet ikke, at du eller Henriette tænker sådan, det har jeg ikke belæg for. :balloons Men det var derfor jeg i starten spurgte Henriette om G var ked af at have ble på i DP. Fordi jeg overvejede om G egentlig havde et "behov" for at være blefri på nuværende tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.... I øvrigt tror jeg desværre at det er en del af dagpleje (og livet generelt egentlig) at man ikke altid har optimale betingelser for at udvikle sig... Selvfølgelig skal tingene gøres så godt som muligt, men jeg tror det er realistisk at indstille sig på at ens barn muligvis kunne udvikle sig hurtigere (med bleer og med alt muligt andet) hvis situationen ikke lige var "sådan og sådan" i dagpleje, vuggestue, børnehave osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået læst alle de andre svar så måske gentager jeg noget...

Da jeg arbejdede i børnehave så måtte bleen ikke komme på igen hvis den først var taget af. Og 3 uheld om dagen blev regnet for lidt og ikke mange, men det er jo også fordi at det er sværere at huske at komme på wc i institution end hjemme (og især om vinteren hvor det tager tid at få flyverdragten af).

Der var flere hvor vi snakkede om at de ikke havde været parate, men at give dem ble på igen var at give deres tro på at det nok skal lykkes et knæk.

Dog var der nogen vi lavede aftale om at de havde ble på på legepladsen, netop fordi det er svært at nå at få overtøjet af. Lige som langt de fleste også brugte natble, fordi de ikke kunne nå at vågne og komme på wc. Og i den alder kunne vi snakke med dem om hvorfor de skulle have ble på netop der.

Jeg ville tage en snak med DP om at din datter skal have ble på når de er ude men ikke når de er inde. At lave faste tissetider hvor din datter lige skal ud og se om hun kan og ellers selvfølgelig efter behov (når hun selv siger det eller begynder 'tissedans' som er den måde langt de fleste børn begynder at bevæge sig på når de skal tisse men ikke selv registrerer det fordi de er for optagede af at lege).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået læst alle de andre svar så måske gentager jeg noget...

Da jeg arbejdede i børnehave så måtte bleen ikke komme på igen hvis den først var taget af. Og 3 uheld om dagen blev regnet for lidt og ikke mange, men det er jo også fordi at det er sværere at huske at komme på wc i institution end hjemme (og især om vinteren hvor det tager tid at få flyverdragten af).

Der var flere hvor vi snakkede om at de ikke havde været parate, men at give dem ble på igen var at give deres tro på at det nok skal lykkes et knæk.

Dog var der nogen vi lavede aftale om at de havde ble på på legepladsen, netop fordi det er svært at nå at få overtøjet af. Lige som langt de fleste også brugte natble, fordi de ikke kunne nå at vågne og komme på wc. Og i den alder kunne vi snakke med dem om hvorfor de skulle have ble på netop der.

Jeg ville tage en snak med DP om at din datter skal have ble på når de er ude men ikke når de er inde. At lave faste tissetider hvor din datter lige skal ud og se om hun kan og ellers selvfølgelig efter behov (når hun selv siger det eller begynder 'tissedans' som er den måde langt de fleste børn begynder at bevæge sig på når de skal tisse men ikke selv registrerer det fordi de er for optagede af at lege).

Det synes jeg faktisk lyder rigtig fornuftigt! :super :sc (Du er altid så klog, Stikan! :respekt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tid til en opdatering, beklager jeg har glemt tråden, men synes det hele var lidt træls :

MEN nu tør jeg SIGE :

at Gabriella er BLEFRI :yay :wee :loveshower Om dagen i hver fald

Vi startede projektet op torsdag før pinse, her var der stadig en del uheld, hun skulle mindes om potten, derfor besluttede dp (imod vores vilje) at G skulle ha ble på igen dernede, det betød G lige pludselig IKKE ville ha trusser på, hun ville ha ble på :gal men hun benyttede stadig potten en hel del.. Synes dog det gik en del tilbage nogle dage, hvor hun bare lavede ALT i bleen, var ret skuffet og ked af det, det gik lige så godt :(

Men så i torsdags lød de gyldne ord "mig har lilla trusser på" fra Gabriellas mund og så skal jeg love for jeg skyndte mig at finde et par lilla trusser til hende :glad ugen op til lavede hun 80-90% på potten

Siden da har uheldene været få, nogle dage ingen og andre dage et enkelt.. Lørdag havde vi to uheld, men det var vidst mere farmor og farfars skyld, første uheld snakkede farmor i telefon og reagerede ikke på G der sagde "mig tis NU" og andet uheld tænkte farfar ikke på G nok skulle ha hjælp til at få strømpebukserne af.. Han glemte så også at tjekke potten og om hun havde fået trusser på igen, så da vi kom kørte G rundt på sin cykel, med rumpen beskidt af lort :fnis: farfar var lidt flov, han havde vidst været for optaget af computeren :P

De sidste par dage, har hun også været tør efter sin middagslur, hun passer selv sine pottebesøg, så det er bare nemt, udover hun ikke er god til, at bede om at blive tørret = hun pludselig er andre steder, uden man ved det :whistling Hun sover stadig med ble om natten, jeg tænker, vi prøver at fjerne den, når G selv siger til, men det er ikke et behov vi har endnu..

Det er bare så fedt, at vi nu har et blefri barn om dagen og kun skal have et fuldtids blebarn til august :yay

Håber virkelig ikke denne tråd bider mig selv i r***n :ba men efter som hun styrer det selv så godt og ikke har uheld hver dag, så tror jeg godt jeg tør råbe det :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn update, tillykke med det!!! :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, min datter er nu 19 måneder, da hendes urin / afføring, da hun ville fortælle os ^_^ Canada Goose

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER