Thess

Et forsigtigt hej...

18 indlæg i dette emne

Hej Piger!!

Jeg bevæger mig forsigtigt ned i denne gruppe nu, efter at have holdt til i den oven for, "ønsker graviditet", i et halvt år..

I fredags for 5 dage siden, tog jeg en test om morgenen, egentlig bare for at få bekræftet at jeg kunne drikke til om lørdagen hvor den stod på "Herning Rocker" koncert...var jo efterhånden vandt til at se den negative test foran mig, og syntes ingen symptomer jeg havde haft på noget..

Det viste sig så at drikke kunne jeg IKKE! Testen blev tydeligt positiv på under 1 min, og jeg viste stort set ikke hvilket ben jeg skulle stå på, og blev grebet af en vild lykkefølelse :loveshower og samtidig en mega frygt - en frygt for at dette ikke ville vare ved.. :unsure

Nu er det jo så 5 dage siden jeg tog denne positive test, og jeg har nærmest holdt vejret siden..! Her til morgen tog jeg igen en test, med stor frygt for at der ingen streg nr. 2 ville komme eller den var blevet svagere, men den test så sådan ud på under 2 min. (se billede)

Så det gør jo så at jeg nu tør tro lidt mere på det, og jeg ringede derfor til lægen for at få en tid, som jeg jo har hørt at man gør for at få det bekræftet. Her fik jeg så beskeden at de IKKE ville se mig nu! Fik beskeden at deres teste var præcis lige så gode som dem man kunne købe på apoteket, så det var ikke nødvendigt for mig at komme ind, og hvis jeg kendte den første dag hvor min sidste mens startede, så sku jeg bare komme når der var gået 8 uger. Her ville de så lave den 1. graviditets undersøgelse, tage blodprøve, og jeg skulle medbringe en urinprøve..hvad den mere består af ved jeg jo så ikke rigtigt..så skal først derind d. 22. juni.

Men er det virkelig bare det?? syntes altid jeg har hørt og læst herinde at folk tager til lægen når de har testet positiv for at få det bekræftet, men det skulle jeg ikke... :huh Var nogen af jer heller ikke hos lægen lige da I havde testet positiv??

Samtidig kunne jeg godt bruge lidt ekspert hjælp for jeg kan ike finde ud af at regne ud hvor langt jeg er henne.. :( den første dag hvor min sidste mens startede var d. 18. april.

Håber I kan hjælpe mig piger, og give mig lidt ro, for er lidt skuffet over ikke at skulle ind til lægen nu, kan ikke finde ud af at regne ud hvor langt jeg er henne, og er generelt bare mega bange for at dette ikke vare ved og jeg mister, for vi har som sagt prøvet i et halvt år nu..

:kram fra en nygravid som ikke tør tro på det!

post-4094-044252400 1338366913_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med II :)

Mht hvor langt du er henne, siger graviditetsberegneren herinde, at du er 6+0 i dag, og at du har termin den 22. januar. Du kan selv prøve at lege med tallene oppe under fanen Graviditet øverst.

Nu kan du nok ikke bruge mit eksempelt til ret meget, for første gang jeg var gravid, var jeg også ved læge selvom jeg selv havde konstateret det ved en hjemmetest. Det er så også snart 20 år siden.

Anden gang blev jeg gravid vha TESA modellen (dvs kunstig befrugtning hvor både æg og sædceller er blevet taget ud, ægget befrugtet og herefter lagt tilbage igen). Her blev jeg kontrolleret rimelig meget, og lægen var ikke inde omkring før jeg var 9+5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke det er bare skønt for jer at det nu er lykkedes :knus . Jeg havde det præcis som dig, skyndte mig at ringe til lægen som ikke ville se mig og jeg kom først til læge i uge 9+ (dvs uge 10) og der blev jeg ikke undersøgt andet end blod- og urin prøve. Og til den første jordemoder kon. Er det heller ikke alle der lytter hjertelyd.

Tro på testen og nyd det. Jeg blødte en del gange i starten og var frygtelig nervøs for at miste, men til august kan jeg suge hej til vores lille pige der lige nu tæsker løs på mine indre organer :D

Jeg kan regne mig frem til at hvis du havde sidste mens 18 april er du 6+0 i dag (påbegynder uge 7 i dag) - prøv at Google termins beregner så kan du hurtigt finde en ca. Termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak piger!! :loveshower Vil os gøre alt jeg kan nu for at prøve at nyde det og tro på det nok skal gå.. :goodluck

Har prøvet at bruge flere termins beregnere, men syntes de siger noget lidt forskelligt alle sammen (!!)

Ved ikke om det kan have noget at gøre med at der nogle steder skal indtastes cyklus længde, og her har mine været lidt utilregnelige, med et gennemsnit på 38 dage..

(de har været på mellem 37 og 40 dage)

kan det være derfor de siger noget forskelligt??

Men ved at d. 18. april var første blødningsdag ved sidste mens, og at min cyklus er på ca 38 dage i gennemsnit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med de 2 streger :glad

Jeg var heller ikke ved lægen og få det bekræftet. Men jeg bedte nu heller ikke om det. Mine tests var bevis nok for mig og jeg var først ved lægen i uge 8. Der skal man jo have en urinprøve med, så der tog hun lige en test for god ordens skyld. Men der var jo ingen tvivl. Men hun gjorde ikke så meget ud af det, da jeg skulle scannes dagen efter, da vi har været igennem noget behandling. Jeg viste dog min test til en sygeplejerske dernede på et tidspunkt og hun sprang mig om halsen. Så var den jo nok god nok :D

Anslået termin 23. januar 2013 forudsat du har en regelmæssig cyklus på 28 dage.

:goodluck med graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svingede også rigtig meget og lå mellem 10 og 12 august, men efter scanning endte den på 7 august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Terminberegneren er ca indtil du kommer til NF hvor de langt mere præcist kan beregne dintermin ud fra fosters størrelse. Forsøg at nyd det selvom det er svært. Stort stort tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten. Kan godt forstå det er overvældende lige først, men vil bare sige at den test du der flasher er der da ikke noget at ta fejl af, og din læge vil ikke kunne fortælle dig andet på nuværende tidspunkt. Man skal være 8 uger henne før blodprøverne der bruges sammen med nf scanningen skal tages, derfor samler de fleste læger det første besøg der, så du kan få taget div blodprøver og få startet din vandrejournal der.

Endnu engang tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! Den test er da i hvert fald overordentlig positiv :loveshower Der er nogen læger, der godt vil tage imod de nygravide og lave en test. Men som din egen læge sagde, vil det som regel bare være med en lignende test. Om et par uger kan du komme til din første lægetid og så skal du aflevere urinprøve, som de jo så tjekker.

Men med to positive tests: you're so pregnant :balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

balloons.gifstort tillykke med de II

jeg var først ved lægen da jeg var 8+0 (1. lægeundersøgelse) og har ikke fået bekræftet graviditeten med test, udover herhjemme! så du er ikke den eneste!

husk en urin-prøve til dit første besøg.... eller skal du bare tisse i en kop når du kommer derned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten :) Jeg kan godt følge dig i at det er svært at tro på det ud fra et par tests derhjemme, men den er altså god nok :balloons Jeg var også først hos lægen i uge 9 og der blev jeg ikke testet igen, men fik bare taget blodtryk, blev vejret og fik lavet vandrejournal - så testen derhjemme er altså god nok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :loveshower

Mine læger ville heller ikke se mig før 8 uger.. - så det er vist ret normalt, men de beregnede dog hvor langt jeg var henne, da jeg ringede og bestilte tid.. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke med II... Det er bare et smukt syn :) Hvis jeg var dig ville jeg ringe til min lægen igen og bede om en termins regning da du har uregelmæssig cyklus, der giver de dig en ca termin, for selv om du har lang cyklus kan du jo godt have tidlig ægløsning og omvendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke med de to II :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER