Guest Amina

Vask af ny babydyne?

13 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, vasker i så jeres nye babydyne inden jeres barn får lov til at bruge den?

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal vaske vores inden, jeg vasker jo alt tøjet, men hmm :rolleyes Håber nogen kan hjælpe her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vasker altid alt inden brug, både dyner, tæpper, bamser m.m. for, at vaske rester af kemi og andet skidt ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ogsaa lige have vasket vores - synes den havde en lugt af "ny" i starten, som jeg ikke bryder mig om. Har ogsaa vasket alt aftageligt paa barnevognen, betraek paa samtlige madrasser etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så tror jeg at jeg vasker den :) Så er alt støv osv som den har nået at samle sig, også ude inden bebs kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vaske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så tror jeg at jeg vasker den :) Så er alt støv osv som den har nået at samle sig, også ude inden bebs kommer :)

Husk at den gerne skal toerretumbles bagefter, saa den ikke danner grat indeni af fugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede ikke Annas dyne... For har ingen adgang til tørretumbler og så er det altså noget rod.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede heller ikke Lises af samme grund som Susanne. Men hvis jeg havde tørretumbler viller jeg helt klart gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vasket babydynen, vasker også alt for at få kemien ud. Vi har ikke nogen tørretumbler heller, men den bliver bare centrifugeret et par ekstra gange - no probs!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tørretumbler i gårdens vaskeri, så trisser bare derned når det bliver tid :)

Skal der ligges en boldt eller lign ind sammen med den, eller kan jeg godt bare smide dynen derind? Så den ikke klumper sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tørretumbler i gårdens vaskeri, så trisser bare derned når det bliver tid :)

Skal der ligges en boldt eller lign ind sammen med den, eller kan jeg godt bare smide dynen derind? Så den ikke klumper sammen.

jeg lægger altid et par bolde ind, når jeg tørretumbler dyner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når du vasker dynen er det vigtigt at du vasker med dun vaskemiddel hvis dynen er lavet af dun(kan købes i fx jysk til omkring en tyver), ellers så kan du risikere at ødelægge den og som de andre siger så er det også vigtigt at tørrtumple med tennisbolde af den grund at den kan risikere at mugne og klumpe hvis den ikke bliver ordenlig tør og husk den skal tumples længe :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede ikke Annas dyne... For har ingen adgang til tørretumbler og så er det altså noget rod.

Skal heeeelt ned i haven og ind i vaskekaelder, saa derfor har jeg ikke vasket den endnu laugh.gifwink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER