SarahDK

Nu har graviditeten indhentet mig...

6 indlæg i dette emne

Har indtil videre været forskånet for større gener i denne (min første) graviditet. Træthed og træg mave har været de største problemer. Billigt sluppet.

Men gennem den sidste uge synes jeg at jeg begynder at mærke mere til at være gravid. Det er stadig småting må jeg sige og jeg nyder det stadig rigtig meget. Men nu synes jeg mine fødder og indimellem min fingre hæver en smule, ikke meget men nok til at det er rart at får benene op i slutningen af dagen og de aller strammeste sko er sorteret fra. Jeg havde også først på ugen smerter i skambenet (forreste del af bækkenet), det gjorde virkelig ondt at gå ned at trapper, det er dog blevet meget bedre her de sidste dage. Jeg har periodevis halsbrand/svien i maven, dog ikke haft behov for at behandle det endnu. Og så taber jeg luften fuldstændigt hver gang jeg går på trapper og cykler op ad bakker (og nogen gange bare jeg skal ordne ting i gulvhøje).

Er sgu godt nok spændt på hvad der er i vente de næste måneder, krydser virkelig fingrer for at generne fortsat bliver på et udholdeligt niveau.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

puha, det er da godt nok også meget, der lige pludseligt er kommet, hvis du ikke rigtig har haft gener før.

Jeg synes generelt, at varmen har gjort graviditetsgenerne værre. Vand i kroppen og sveden som en flodhest er bare ikke rart, og samtidigt ikke, nå man er tynget af graviditeten på andre måder. <_<

Jeg har selv ryket min vielsesring over på den anden hånd nu, og mit bækken er værre end nogensinde før, så det bliver ikke til det vilde "huhej, hvor er det fedt det her" indlæg fra mig. Ville bare sige, at du ikke er alene i dine pinsler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls at de gener så pludselig dukker op nu..

Efter et par måneder hvor jeg egentlig har haft det ret godt (bortset fra mange smerter i lænd og bækken), synes jeg også jeg er begyndt at få flere graviditets gener igen. Lægkrampe, halsbrand og kvalme <_< Jeg havde kvalme de første 4 måneder af graviditeten, og så forsvandt det heldigvis, men nu er det pludselig kommet tilbage <_< Jeg håber ikke jeg skal til at døje med kvalme resten af graviditeten, men jeg har på fornemmelsen at varmen gør det værre, så nu må vi se hvor varm en sommer vi får :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er billig sluppet, håber ikke det indhenter dig de sidste måneder. Jeg har ikke været hårdt ramt, men jeg syntes jeg har været ramt. Sygemeldingen har dog lettet mit liv utrolig meget med mulighed for 11-13 timers søvn og ro til at gøre tingene i mit tempo har nedbragt hormonelle anfald, træthed, stress, ømme/smertefulde ben, vand i kroppen og forhøjet blodtryk så modsat dig har den sidste uge - 14 dage været den bedste tid i graviditeten for mig... så er der kun varmen og mit store rumfang der besværliggør tingene, føler mig lidt som en flodhest men dét kan jeg leve med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes stadig jeg er sluppet billigt indtil videre, det er jo til at leve med uden problemer. Er måske lidt nervøs for det hele ramler for mig lige pludselig. Men der er jo ingen grund til at tage sorgerne på forskud.

Glæder mig til at jeg kan gå på barsel om 5 uger og tage tingene i mit eget tempo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ledig herhjemme, så jeg udnytter jo meget at kunne sove så meget jeg har brug for, og smide benene op så snart jeg mærker dem.... så jeg føler mig egentlig lidt heldig, over ikke at skulle passe et arbejde.. det var blevet nogle hårde måneder hvis jeg skulle arbejde.. jeg tror den eneste grund til jeg ikke mærker så meget til vand i benene er at jeg har muligheden for at slappe så meget af... whistling.gif

min værste gene, er at vægten begynder at få mine fødder til at gøre ondt... jeg har taget 13 kg på nu... og er lige rundet uge 30 idag.. så der kommer jo nok desværre lidt flere kg... bask.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER