SarahDK

Hvad har i fået/får I af nye ting?

11 indlæg i dette emne

Jeg er jo på det nærmeste ved at besvime over alt det jeg skal købe til vores lille datter. Jeg synes det er super hyggeligt og nyder det i høj grad også, men synes også det godt kan løbe lidt op.

Ved godt mange af os arver nogle ting, men nyt skal der jo også til.

Vi har været så heldige at min far har betalt barnevognen (som vi dog har købt brugt) ellers har vi faktisk betalt alt selv. Forventer ikke at der kommer så mange andre tilskud andre steder fra, nok mest gaver når den lille er født.

Køber I og betaler i det hele selv eller har i været heldige at der er gavmilde folk i familien? :glad

Her tænker jeg på nye eller større ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine forældre gav 6000 til en barnevogn, og da vi købte hos den babysam jeg får har arbejdet i, var chefen også lige en god fe, og gav en fin rabat.. :balloon

Men nøj, man skal købe meget! Hurra for alt der hedder feriepenge og penge tilbage i SKAT - de har virkelig hjulpet :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her har alle besteforældre givet et tilskud til barnevogn...og derfor har vi valgt at købe en ny... men alt andet er faktisk købt brugt eller så muligt bliver købt brugt.... jeg ser ingen grund til at købe en masse nyt nå jeg kan få/finde det brugt til den halve pris.... dog går jeg stadigvæk meget op i det skal være pænt brugt...der er dog grænser for galskaben.. :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er svine heldige på den front!

Svigerforældrene har købt og betalt drømme barnevognen fra ny med lift, sele, regnslag og hele udstyrspakken.

Svigermor har lavet en "nedtællingskalender" til den lille og der er alt muligt i. fx sengetøj, babyolie, vaskepulver, legetøj og tøj. Den skal åbnes hver søndag.

Familie vuggen fra 1946 bliver babys første seng så den skal heller ikke ud og købes.

Derudover drysser hun også lige et sæt tøj af til os i ny og næ, i tirsdags kom hun med en dukke til den lille, og manden har lige fået at vide at de har købt en gyngehest til hende. MEN de har mistet den ene af deres 2 sønner og de eneste børnebørn der bliver "leveret" er vores børn. Som min mand siger så er det lang tid siden hun har været så glad så at begynde at sige nej tak til ting vil faktisk gøre hende utrolig ked af det, så vi udviser STOR taknemmelighed og inddrager hende så meget vi kan i graviditeten, også selvom jeg er ved at få FNIDDER af hende en gang imellem.

Mine forældre har købt Autostolen, de har nu også 4 piger så der er nogle flere at dele ressourcerne ud på, og Autostolen skal arves af de andre hvis de får brug for den. Men så ved jeg også at "mormor" bliver den bedste i verden der forkæler og køber legetøj og leger og gider hende og bruger 2 timer på legepladsen.

Børnesengen er lånt på ubestemt tid af mine bedsteforældres ven.

Så alt i alt er vi godt dækket ind!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine svigerforældre er jo mildest talt gået amok, og det startede ret tidligt med at jeg var i Holland en uge, med fly billet betalt, så de ku ta mig ud og babyshoppe da jeg var i uge 17. Faktisk lidt overvældende og grænseoverskridende, men utrolig sødt ment og de var virkelig gavmilde, jeg sku bare sige hvad vi ønskede os! Regnede ud da vi kom hjem at de havde brugt omkring 6000,- dkr på ting, bla: babybadekar + stativ, kravlegård, tripptrapp høj stol m indsats, ammepude, puslepude, tekstiler og lidt babytøj og ventetøj. Siden har de sendt ca 3000,- dkr til køb af nye hjul til barnevognen, nye madrasser og en klapvogn (som vi dog ikke har købt endnu).

Barnevogn og tremmeseng havde jeg stadig i kælderen, plus en del tøj, hvor jeg dog har givet det meste til mødrehjælpen, for jeg vil gerne ha noget nyt også. Selv har vi købt et billigt puslebord i IKEA og en vugge, så vi kan vente med at bruge tremmesengen da vi bor lidt trangt lige nu. Og så satser jeg på at købe lidt mere babytøj selv, bare fordi det har jeg så ustyrlig lyst til, selv om min kæreste ikke syns det kan være så nødvendigt. :whistling

Mine forældre har ikke rigtig meldt sig rent økonomisk, men det skyldes måske også at vi har og har fået så meget at vi stort set ikke mangler noget. Sidst jeg var gravid var jeg alene og mine forældre gav mig en vaskemaskine i barselsgave, så jeg føler bestemt ikke at jeg "skal" ha noget nu. Til gengæld er min mor kreativ med sin symaskine og har omsyet sengetøj til baby str, har syet vente leggings mm til mig, lavet sengerand og legetæppe til kravlegården mm. Det er jo også utrolig dejlige ting at få.

:7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det meste fra sidst, men har fået 2000 kr af min mor og stedfar til det vi mangler.. Her er der tale om en vugge, pusletaske, nye hjul til barnevogn og lidt mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med gaver og tilskud diverse steder fra. Det er jo bare skønt! :7himmel

Jeg har meget stor respekt for andres penge. Jeg kan godt lide mit arbejde, men synes også at jeg har arbejdet for de penge jeg tjener og dem render jeg ikke og giver til andre i tide og utide (ihvertfald ikke i større mængder). Derfor var jeg virkelig taknemlig og glad da min far ville betale barnevognen. Vi er virkelig ikke vant til at få andet end "normale" gaver til jul og fødselsdage og forventer det heller ikke i dette tilfælde.

Begejstringen alle steder fra har ikke fejlet noget og det er for mig det vigtigste. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selv betalt ALT det store halløj... og jeg forventer ikke tilskud fra nogen af sidernewhistling.gif min mor har købt et par bodyer på tilbud, og strikket et par bluser, til bebs... og så har hun givet min lidt tilbuds ventetøj, og det er jeg meget glad for.... min mor plejer ikke at være nærrig, så jeg er sikker på at hun kommer til at gå amok i babytøj, når bebs først kommer ud, og vi kender kønnetloveshower.gif

mine svigerforældre, forventer jeg kun en helt almindelig barselsgave af, i form af et sæt tøj, højst... de vil helst bruge deres penge på dem selv og blomster til deres blomster overfyldte stue. sådan er de, så det respektere jeg jo.. og glæder mig over at min egen mor ikke er så stram i betrækket og sagtens under sine børn og børnebørn lidt godtcheerleader3.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er mega forkælede på dét punkt. Vi har fået barnevognen af mine svigerforældre, vi har fået en ny sofa af mine forældre (ikke babyrelateret men meget meget dejligt og de foreslog os det i stedet for at give os et engangsbeløb). Derudover har vi fået 10.000 kr af min mands farmor og farfar.

Udover alt dette har vi kunne låne og få enormt meget tøj fra mine niecer, lift, ammepude, brystpumpe, slynge. Og så har vi min families arvevugge + min mands gamle Junoseng. Så. Vi er MEGET heldige men også sindssygt taknemmelige. 2 gange dagpenge får hurtigt ben at gå på, og fordi vi har fået så meget hjælp har vi ikke skulle gå på kompromis med nogle af de vigtige ting. Og det er vi bare så glade for! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er mega forkælede på dét punkt. Vi har fået barnevognen af mine svigerforældre, vi har fået en ny sofa af mine forældre (ikke babyrelateret men meget meget dejligt og de foreslog os det i stedet for at give os et engangsbeløb). Derudover har vi fået 10.000 kr af min mands farmor og farfar.

Udover alt dette har vi kunne låne og få enormt meget tøj fra mine niecer, lift, ammepude, brystpumpe, slynge. Og så har vi min families arvevugge + min mands gamle Junoseng. Så. Vi er MEGET heldige men også sindssygt taknemmelige. 2 gange dagpenge får hurtigt ben at gå på, og fordi vi har fået så meget hjælp har vi ikke skulle gå på kompromis med nogle af de vigtige ting. Og det er vi bare så glade for! :loveshower

Super skønt med gaver og tilskud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige fra juni - for synes budget er vigtigt ;)

Vi har faaet barnevognen med tilbehoerspakke af mine foraeldre, og vi koebte paa tilbud. Saa har vi faaet 500 euro til Noah af oldeforaeldrene. Vi har faaet skraastol, kravlegaard og den stoerre autostol, plus lidt legetoej og en gyngehest af min veninde. Saa har vi faaet en del body'er i koensneutralt, lift, haandklaeder med haette, hoved-hale-fad, soveposer, lagener, lidt sparkedragter og stroemper af min soester. Det er af kaempe betydning for os med hver en haandsraekning, ogsaa fordi det tillader at vi har koebt en god autostol, at jeg kan vaere oekofreak mht. babytoej og mig selv(bind, ammeindlaeg osv) og stofbleer(dem til numsen, som er en ret stor udskrivning, som dog tjener sig ind i en bleperiode). Vi har netop koebt en klapvogn brugt og jeg vil ikke have problemer med at koebe brugte ting, hvis de bare er i en god stand, og hvor jeg ikke behoever stille spoergsmaalstegn ved hygiejne og sikkerhed(madrasser, autostol osv).

Jeg tror prioritering er key - og at det kan betale sig at undersoege markedet og evt. koebe paa nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER