Camillat

En dansker i Italien

36 indlæg i dette emne

Nu ved jeg ikke helt hvad der er normalen i DK men det lyder da som en ordentlig omgang tests og så har du endda fravalgt nogle! :huh Kan især godt forstå at det er hårdt med blodprøverne. Som sagt er jeg også bange for nåle og skal bruge dage på at forberede mig på en vaccination. Så kan da fuldstændig godt forstå din modstand mod alle de mange test og prøver som ikke er absolut nødvendige.

Jeg vil ikke sige respekt for alle de test og prøver du har været til, men mere for dem du har sagt fra til! For det kræver altså din kvinde at sige imod sådan et pres og systemet som sådan. Det er jo ikke altid man ved om deres råd er de rigtige og så er det vigtigt at man lytter til sig selv og ikke lader sig skubbe. Selv er jeg ikke sikker på at jeg ville have kunnet sige fra så respekt for det :respekt

Og så tænker jeg, er der nogle af jer danske gravide som kan fortælle hvad normalen er her? Altså taget i betragtningen at intet er i vejen. Evt som quote til Camillas så man lettere kan sammenligne?

Bare fordi jeg er nysgerrig på hvad jeg selv kan forvente når jeg forhåbentlig inden alt for længe er gravid :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op en masse du har været igennem.

Så kunne det være jeg skulle holde op med at klage over "alle" de undersøgelser jeg skal have passet ind i mit arbejde :whistling Har trods alt kun (indtil videre 26+5) været til blodprøver x 1, læge x 2, skanning x 3 (1 NF og 2 MD), 1 jordemoderbesøg og 1 glucosebelastningstest. Og her er Hospitalet 10 km væk og læge/jordemoder 1 km væk.

Ak, det er jo et renderi uanset, men det er heller ikke saa meget min anke, som selve alle de test, som de foretager sig. Og jeg har svaert ved at gennemskue formaal og konsekvens. F.eks. Hep C, naar jeg paa ingen maade er i risikogruppe og hvad saa, hvis det skulle vise positivt - hvad goer man saa??

Jeg kunne jo ogsaa bare bo taettere paa laugh.gif

Nu ved jeg ikke helt hvad der er normalen i DK men det lyder da som en ordentlig omgang tests og så har du endda fravalgt nogle! :huh Kan især godt forstå at det er hårdt med blodprøverne. Som sagt er jeg også bange for nåle og skal bruge dage på at forberede mig på en vaccination. Så kan da fuldstændig godt forstå din modstand mod alle de mange test og prøver som ikke er absolut nødvendige.

Jeg vil ikke sige respekt for alle de test og prøver du har været til, men mere for dem du har sagt fra til! For det kræver altså din kvinde at sige imod sådan et pres og systemet som sådan. Det er jo ikke altid man ved om deres råd er de rigtige og så er det vigtigt at man lytter til sig selv og ikke lader sig skubbe. Selv er jeg ikke sikker på at jeg ville have kunnet sige fra så respekt for det :respekt

Og så tænker jeg, er der nogle af jer danske gravide som kan fortælle hvad normalen er her? Altså taget i betragtningen at intet er i vejen. Evt som quote til Camillas så man lettere kan sammenligne?

Bare fordi jeg er nysgerrig på hvad jeg selv kan forvente når jeg forhåbentlig inden alt for længe er gravid :blush

Tusind tak for din forstaaelse af dilemmaet...Kiss.gif Fravalg er jo netop ogsaa svaert, men svaert at acceptere formaalsloes kontrol. Saa er der min blodproeveangst - men den kender du jo alt til. Det er megastressende og nu taenker jeg over det til 1. juni, hvor jeg skal have sidsteblush.gif

I Danmark er man vist til(correct me, if I'm wrong):

3 laegebesoeg(1 blodproeve foerste gang)

3-7 jordemoderbesoeg

NF

MD

- Og kun mere, hvis der er tvivl eller komplikationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Danmark er man vist til(correct me, if I'm wrong):

3 laegebesoeg(1 blodproeve foerste gang)

3-7 jordemoderbesoeg

NF

MD

- Og kun mere, hvis der er tvivl eller komplikationer.

Det stemmer. 5 besøg ved JM her i Århus er standard, derefter et ekstra hvis man går over termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ekstra blodprøve ved 2. lægebesøg hvis man er O rhesus negativ + ekstra jordmoderbesøg + vaccine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa har jeg overstaaet den podning for streptokokker, sidste blodproevetagning og jordemoderbesoegetloveshower.gif

Jeg har endnu ingen resultater, men henter det streb. B imorgen eller paa mandag og blodproeven har de vel paa sygehuset, naar jeg skal derind til jordemodersamtale(ellers er de nok sure, ha ha). Uagtet at den ogsaa skal afhentes paa den officielle maade efter paa torsdag...dry.gif

Nu er det da til at se en ende paa, kan man sige og mangler naesten kun at foede cheerleader3.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa har jeg overstaaet den podning for streptokokker, sidste blodproevetagning og jordemoderbesoegetloveshower.gif

Jeg har endnu ingen resultater, men henter det streb. B imorgen eller paa mandag og blodproeven har de vel paa sygehuset, naar jeg skal derind til jordemodersamtale(ellers er de nok sure, ha ha). Uagtet at den ogsaa skal afhentes paa den officielle maade efter paa torsdag...dry.gif

Nu er det da til at se en ende paa, kan man sige og mangler naesten kun at foede cheerleader3.gif

Ska lige forstå det korrekt. Skal du selv hente resultaterne på dine prøver?

Kan de virklig ikk slå op på en computer og så tjekke resultaterne den vej som herhjemme i DK?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ska lige forstå det korrekt. Skal du selv hente resultaterne på dine prøver?

Kan de virklig ikk slå op på en computer og så tjekke resultaterne den vej som herhjemme i DK?

Jo jo, de kan sagtens slaa det hele op, men jeg skal ogsaa rent fysisk bevaege mig hen til et af de steder, hvor man afhenter resultater. Hvis ikke man faar det gjort indenfor en maaned, saa faar man ligefrem en boede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du vimmer for en sindsyg omgang. Kan dælme godt forstå du er brugt og kan sagtens forstå du bare har brug for at være i fred snart.... hvis man ikke i forvejen var nervøs for bebsen, så kunne man da hurtigt blive det med den stemning de pisker op med alle de tests og kontroller.... :rolleyes

Godt du har en stærk psyke (det lyder det til ihvertfald) og gudskelov er ventetiden ikke så lang mere inden jeres lille dreng kommer ud til jer og i (forhåbentligt) kan få lov at leve i fred og ro for et underigt system.... :loveshower

Held og lykke med fødslen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du vimmer for en sindsyg omgang. Kan dælme godt forstå du er brugt og kan sagtens forstå du bare har brug for at være i fred snart.... hvis man ikke i forvejen var nervøs for bebsen, så kunne man da hurtigt blive det med den stemning de pisker op med alle de tests og kontroller.... :rolleyes

Godt du har en stærk psyke (det lyder det til ihvertfald) og gudskelov er ventetiden ikke så lang mere inden jeres lille dreng kommer ud til jer og i (forhåbentligt) kan få lov at leve i fred og ro for et underigt system.... :loveshower

Held og lykke med fødslen :biglove

Tusind, tusind tak loveshower.gif

Jeg bliver uden tvivl en aegte dragemor(baade ham og jeg vil vaere foedt i det kinesiske stjernetegn Dragen, ha ah), saa jeg vil spy ild for at beskytte mit barn overfor den hysteriske, bekymrede og overbehandlende sundhedsmentalitet. Det skal skam nok gaa, men bliver uden tvivl ogsaa en udfordring, der starter ved at sige nej tak til antibiotikaoejendraaber i min lille nyfoedte soens smaa oejne rolleyes.gif

Jeg haaber paa en dejlig foedselsoplevelse 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er egentlig deres argumentation for øjendråberne - andet end sådan gør man bare... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man gjorde det i DK for 20 aar siden, men idag tjekker man istedet for syfilis og gonore i starten af graviditeten og behandler, hvis der viser sig symptomer. Smitte med koenssygdommen gonore kan medfoere blindhed hos baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER