Barbamama

Er I ved at lave forråd til fryseren?

8 indlæg i dette emne

Ja, nu hvor jeg er igang med at snage i, hvor langt I andre er, så vil jeg da også gerne lige vide, om I andre er gået igang med at fylde fryseren med nem mad til efter fødslen?

Vi er ikke begyndt, men har snakket om at vi i weekenden skal have fryseren tømt og afrimmet, så vi så småt kan komme i gang. Vi har snakket om at fylde den med følgende:

- Poser med æbletern, revne gulerødder og evt. forstegt kød (til en gryderet: Så skal det bare i en gryde sammen med lidt soya, vand, salt&peber og så simre en times tid for sig selv, og til sidst mixes med pastaskruer. Smager godt, billigt, nemt OG sundt! :) Men tager lang tid at lave, hvis man skal stå og rive gulerødder og skrælle og skære æbler først ;))

- Hjemmelavet pizza pakket i madfilm (evt. bare dejen?)

- Poser med boller og rundstykker (det er Brian så god til at bage, og det er så hyggeligt :loveshower )

- Poser med frikadeller (dem kunne jeg jo nemt stå og lave en million af, mens jeg venter på at gå i fødsel efter eksamen ;))

- Bøtter med lasagne (Ammenammenam! :mam)

- Kødsovs (jeg er lidt skeptisk overfor om det virkelig er nødvendigt at lave på forhånd, men Brian synes det var en god idé. Hvad siger I andre?)

- Pølsehorn (ikke det sundeste, men nemt på farten)

- Poser med kogt kyllling til salat og/eller karrysuppe

Hvad fylder I andre i fryseren, og hvordan pakker I det smartest? :) Kom med tips og tricks! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke lavet det mindste til fryseren :whistling

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde motivationen...... Man skal jo alligevel lave ris/pasta/kartofler til det meste.... Og så synes jeg faktisk ikke det er meget sværere at lave resten af maden når man alligevel står der :rolleyes :blush

På travle og hektiske dage, vil vi bare spise rugbrød el. lign. :)

Jeg vil måske gerne have lidt bagværk til barselsgæster..... Men det synes jeg nu ikke er en generel ting man bare SKAL.... For folk burde nærmere tage kage med til OS :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er heller ikke begyndt på noget her endnu. Men opskrifterne skal helt sikkert graves igennem og så må det på min to do det jeg gerne vil have lavet. Tror nu også mest det bliver bagværk til fryseren. Hvis det går helt galt med maden, så er jeg sikker på svigermor vil hjælpe til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner nu ikke med at lave det helt store... Vi har rigtig mange retter, der er ganske hutige at tilberede, og da min mand og jeg er lige gode til at lave mad, så er det ikke afgørende hvem der har overskud den enkelte dag.

Nu hader jeg også varmemad, og duer slet ikke til at spise det samme flere dage i streg, så vi er vant til at tilberede mad hver dag, og ofte får vi lækker, sund og veltilberedt mad på under en halv time, hvis vi er effektive :)

Satser kraftigt på, at have en god leverance af friske sødkírsebær fra mine forældres plantage, så jeg har noget at tilbyde gæster, så behøver vi ikke at tænke i bagværk...og ellers ligger der en ganske god bager et par km herfra så det går nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg påtænker først at begynde, når jeg er gået på barsel. Vi har ikke en giga fryser, men påtænker bestemt at udnytte al pladsen til mad :)

Jeg regner med at lave følgende:

Lasagne

Kødsovs (Tror jeg vil elske at kunne tage en pose/bøtte op på travle dage)

Boller/kylling i karry

Frikadeller

Thaimad

Suppe

Chili con carne

Fyldt mørbrad (med basilikum, soltørrede tomater, parmesan. Nam)

Og så evt. bare købe noget kød ind på tilbud, som man kan bygge måltidet op omkring. Det elsker jeg allerede nu, så kan kun forestille mig, at jeg vil elske det endnu mere til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver ikke det vilde.. Vi kører nok lidt på "junk-food" vognen den første tid, og det er så suppe, nudler og nogle enkelte færdigretter (biksemad osv).. Også spiser vi en del koldskål :)

Udover det, har vi altid en del kød til grillen, i fryseren - og da vi har købt en handy lille gasgrill, så tror jeg vi regner med at grille en del :)

Selvom jeg ved at overskuddet selvfølgelig er mindre med en baby, så kommer vi begge til at gå hjemme hele sommeren, så tror da på at medmindre vi får en virkelig krævende datter, så er der overskud til at lave god mad :)

Med hensyn til barselsgæster, så henter vi en masse sodavand hjem, også får folk at vide at de selv må tage kage/boller med hvis de vil have noget at spise her ;) Det har jeg det ikke dårligt med.. Jeg hader at bage, så det ville jeg aldrig gøre..

Overvejer dog at spørge min mor om hun gider bage et læs "spejder-kage" (En kage, som kan holde sig UENDELIGHEDER og kun bliver bedre med tiden... :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Det er heller ikke noget for mig :D

Idet jeg jo har mor+søster, samt to dejlige brødre der sikkert også gerne vil kokkere og hjælpe til, at det hele går lidt nemmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede en masse til fryseren, da jeg ventede Victoria.

Det røg ud efter noget tid, da vi slet ikke fik det spist...

Vi var dårlige til, at huske at tage maden op i ordenlig tid. :whistling

Så denne gang tror jeg kun, at det bliver enkelte retter, da lasagne, kødsovs o.l. er så enormt nemt at lave, at det laver vi bare på dagen :loveshower

Men laver nok nogle pizzasnegle, pølsehorn og lignende, da det kan være godt "på farten" hvis vi tager på tur. Dog knap så sundt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER