Barbamama

Er I begyndt at pakke taske?

23 indlæg i dette emne

Nu så jeg lige at juni-gruppen er ved at snakke om at pakke tasker... Og min mand har faktisk også spurgt om vi snart skulle pakke taske. Og jeg plejer gerne at ville være i god tid. Men jeg har godt nok ikke sådan følt, at det var på tide at pakke taske endnu...

Er I andre begyndt at pakke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overhovedet ikke endnu. Mangler stadig at få vasket alt tøjet. Har fået gravet tøjet frem, men har ikke rigtig nogen steder at gemme det, sålænge værelset ikke er færdig og skabene står usamlet i stuen <_< Men har selv grebet mig i panik en enkelt gang, men det nytter jo ikke noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke pakket den endnu...

Regner med at pakke den, når vi skal på ferie i slutningen af juni.

Så den kan stå i bilen, bare for at jeg føler mig mere parat HVIS NU der skulle ske noget... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, min mand har været efter mig længe for at få pakket den taske :whistling

Jeg ER også kommet i gang, men indtil videre er jeg ikke kommet så langt :rolleyes

Kan lige smide en liste, og det overstregede er så det jeg har pakket....

+Rent tøj til mor (stroptrøje, bløde bukser, 2 par underbukser)

+Ren tshirt til far

+Tøj til lillebror (sættet, en varm trøje, kortærmet body)

+Toilettaske (børste, tandbørste/pasta, hårelastikker, make up) - køber nok et ekstra "sæt" af det hele, som kan ligge i tasken.....

+Drikkevarer (pepsi max) og lidt mad (evt. Druesukker)

+Kamera

+Læbepomade

+Vandrejournal

+Nusseklude

+Sut

+Flasker og mælk

+Blødt toiletpapir

+Babydyne

+Lift 

+Autostol

Listen er ikke så lang, da jeg håber jeg ikke skal være særlig mange timer på sygehuset efter fødslen her anden gang :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket pusletasken... Det er faktisk det eneste.. Tror der går lidt tid, før jeg pakker det andet: Min kæreste mener jo at hvis jeg TROR jeg snart føder, så er risikoen for at jeg føder tidligere stor (Må jo ikke føde før tidligst 3 dage før termin pga hans eksamner!).. Så han mener hvis jeg pakker tasken, så signalere jeg til min krop at baby gerne må komme, også er der en risiko for hun kommer for tidligt..

Har altså forsøgt at forklare ham, at hvis det hang sådan sammen, så tvivlede jeg altså stærkt på der var særlig mange som gik over tid - men han tror ikke på mig :biglove :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det kunne da godt lyde som om at jeg så småt snart skal til at igang også :unsure

Jeg har det nok bare lidt ligesom Mylionas kæreste (selvom jeg godt ved at det ikke er helt rationelt): Baby kommer ikke før tasken er pakket. Så ergo skal tasken ikke pakkes før efter eksamen! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det kunne da godt lyde som om at jeg så småt snart skal til at igang også :unsure

Jeg har det nok bare lidt ligesom Mylionas kæreste (selvom jeg godt ved at det ikke er helt rationelt): Baby kommer ikke før tasken er pakket. Så ergo skal tasken ikke pakkes før efter eksamen! :lolhit

Eller også kommer baby lige når det passer den, og så står man der og har ikke tingene parat :whistling

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også kommer baby lige når det passer den, og så står man der og har ikke tingene parat :whistling

;)

Se, den tror jeg også mere på :P

Jeg går helt og får dårlig samvittighed, hvis jeg nu føder før tid, så kan jeg ikke lade være at føle at det er min skyld :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også kommer baby lige når det passer den, og så står man der og har ikke tingene parat :whistling

;)

Jaaaaaaaaaaa, jeg ved det godt! :lolhit Måske pakker jeg i weekenden. :blush Mangler bare også stadig at vaske nogle ting endnu, og der er jo også den der eksamen, jeg burde læse til ( <_< <_< <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige gået op for mig, hvad jeg skal have ordnet inden. Så der skal laves to do seddel i dag (er opdraget med to do sedler på job) Og så må vi hellere i gang. Så må jeg lige finde ud af hvor tingene skal gemmes indtil værelset er klar. Vejret er jo perfekt til at hænge tøjet ud i. Har dog i weekenden fundet min pusletaske frem og tømt den for papir og plastik og står nu til udluftning i håb om at slippe af med noget af lugten den holder sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se, den tror jeg også mere på :P

Jeg går helt og får dårlig samvittighed, hvis jeg nu føder før tid, så kan jeg ikke lade være at føle at det er min skyld :badgirl

EJ hold så op!! :bask

BABY KOMMER NÅR BABY KOMMER, OG IKKE NÅR MAN PAKKER TASKEN!!! :kiss

Jeg pakkede tasken et par måneder før termin sidst..... Og fødte på terminsdatoen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er så småt begyndt .. har pakket det meste i pusletasken, men mangler alt til mig selv.. men har dog en nogenlunde plan i hovedet om hvad jeg skal have med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke i gang endnu. Vi har ikke engang bestemt, hvad den lille skal have på hjem fra sygehuset endnu :unsure

Nu skal vi til scanning i morgen, hvor det forhåbenligt bliver afgjort, hvorvidt det bliver et planlagt kejsersnit pga. at moderkagen ligger foran livmoderhalsen, eller ej.

Det afgør jo en del...

Håber at få en fornemmelse samtidigt af barnets størrelse, så vi kan købe et gå-hjem sæt i nogenlunde rigtig størrelse ;)

Men ellers regner jeg med at pakke taske, have værelset, pusleplads osv. parat ca. 4 uger før termin, dvs. midt i juni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke på plads hvad hun skal have på hjem.. Min kæreste var sådan helt.. "Er det ikke ligegyldigt" :blabla

Jeg pakker først mit tøj som det sidste, da jeg jo bruger det til hverdag.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niksen... I min verden er der nemlig 100 år til, så jeg pakker ikke før jeg synes jeg skal :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har planlagt at pakke min taske den dag jeg starter barsel, og da jeg jo er en af de sidste i denne gruppe så er det først om lidt over 5 uger, altså d. 1.juli :whistling

Tænker at 4 uger før termin er i rigelig tid til at få pakket :loveshower har dog nogle småting i min fine ByStroom takse :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand mente 'at det kunne være smart med sådan en taske, der stod klar og pakket i god tid inden'. Han er helt sikker på at det er hans helt egen geniale plan, så nænner slet ikke at fortælle, at det vist er ret normalt (og at ingen gravide med trang til planlægning og to-do lister kunne finde på ikke at gøre det). Så tror vores bliver pakket her i weekenden, vejret er jo rigtignok lige til at vaske små ting i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu er jeg sørme begyndt at tænke over det - Typisk.

Har I nogle smarte lister? For baby? For mor?

Kom hid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand mente 'at det kunne være smart med sådan en taske, der stod klar og pakket i god tid inden'. Han er helt sikker på at det er hans helt egen geniale plan, så nænner slet ikke at fortælle, at det vist er ret normalt (og at ingen gravide med trang til planlægning og to-do lister kunne finde på ikke at gøre det). Så tror vores bliver pakket her i weekenden, vejret er jo rigtignok lige til at vaske små ting i :)

Haha, hvor er han sød :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor er han sød :lol

Ja, kunne også kun smile og rose for den geniale idé!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu så jeg lige at juni-gruppen er ved at snakke om at pakke tasker... Og min mand har faktisk også spurgt om vi snart skulle pakke taske. Og jeg plejer gerne at ville være i god tid. Men jeg har godt nok ikke sådan følt, at det var på tide at pakke taske endnu...

Er I andre begyndt at pakke?

HI hi pas på ikke at lade den stå i for mange uger endnu - jeg måtte løbe op og ned af trapperne for at pakke den, da vandet pludselig gik 36+2!!! :goodluck :rolleyes :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke begyndt at tænke på at pakke. Sidst pakkede jeg vist først, da jeg begyndte at få veer, men har også haft laaaange opstartsforløb begge gange. Regner heller ikke med at skulle være på sygehuset så længe (sidst gik der 3 timer fra vi tog hjemmefra til vi var hjemme igen). Hvis det forløber anderledes er jeg sikker på at min mand eller andre vil hente hvad jeg evt. mangler. Bor også tæt på hospitalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror faktisk jeg pakker tasken i løbet af ugen.. bare lige med reservetingene.. En reserve tandbørste, mormortrusserne, nogle skjorter, noget creme osv... Det er faktisk kun bukser/nederdele som jeg må vente med at pakke, da jeg bruger dem til hverdag.. resten tager jeg bare reserve med :) Kan nok godt undvære den elektriske tandbørste de par dage, og nøjes med en almindelig - og det samme med hårbørsten, kan nok godt undvære den gode og bare tage den gamle med.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER