Natascha Arnvig Nielsen

Igangsættelse

6 indlæg i dette emne

Hvis lillepigen ikke havde tænkt sig at komme ud af sig har jeg fået en tid til igansættelse på onsdag.

Hun sagde at de til at starte med ville se om de ikke kunne prikke hul på vandet, hviket hun sagde ville være nemmere når man havde født før.

Har så lige nogen spørgesmål..

Gør det ondt at få prikket hul på vandet??

Til dem der har prøvet, virkdede det, og hvor længe gik der fra veer til baby??

Hvordan forgår det?? prikker de og venter og ser hvad der sker, ellere vil jeg blive sendt hjem med det samme??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør ikke ondt som sådan. Der er ingen følesans i fosterhinden, men det kan dog være ubehageligt, da jordemoderen skal op omkring livmodermunden, og den kan være øm, men det er ikke selve det, at vandet bliver taget, som man kan mærke, det er mere selve proceduren med at få det gjort... men en del kvinder mærker ikke noget til det.

Det er nok lidt forskelligt fra sted til sted, men tror bestemt ikke du bliver sendt hjem. Vil tro, at de venter et par timer og ser om der ikke kommer veer af sig selv, og gør det ikke, så vil de stimulere til veer med et drop.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør det ondt at få prikket hul på vandet?? Nej, det gjorde ikke ondt

Til dem der har prøvet, virkdede det, og hvor længe gik der fra veer til baby?? Jeg fik veer ret hurtigt efter vandet var taget. Der gik lidt over 20 timer fra de tog vandet til Sebastian kom ved akut kejsersnit. (Var i uge 39)

Hvordan forgår det?? prikker de og venter og ser hvad der sker, ellere vil jeg blive sendt hjem med det samme??

Efter de havde tahet vandet blev jeg på hospitalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik taget vandet, fordi mine veer ikke gjorde noget. Fra de tog vandet til Liva er født gik der ca 45 min. Herunder 5 cm udvidelse

Det var ubehageligt da de skulle tage vandet, men ved ikke om det har noget at sige at min livmoder er bagudvendt og lidt svær at få fat i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde ikke ondt at få taget vandet synes jeg .

Der gik ca 2 timer fra de prak hul til han var ude. Veerne kom dog først efter klyx som jeg først fik efter vandet var taget.

Jeg blev ikke sendt hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft det til fødselsforberedelse i dag :)

Der sagde jordemoderen at det IKKE gjorde ondt, men at det jo er klart at man måske synes det er lidt ubehageligt.

Hun sagde at man blev overvåget når det var ved i gangsættelse, og at der kunne gå MANGE timer før der skete mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER