Joxi

Hjælp til navn på blog

15 indlæg i dette emne

Jeg fik for noget tid siden lavet en hjemmeside, som var ment til brug for min udvikling som forfatter.

Den har jeg imidlertid lavet om til at være en personlig hjemmeside, mest for familie og venner.

(har dog købt domænenavnet)

Nå men.. Der er virkelig begyndt at komme fart på i forhold til mit spirende forfatterskab.

Jeg bliver altså lige nød til at dele :blush

-Jeg har bestillinger på noveller, et stk. julebog i 24 afsnit, og så er der desuden nogle der ønsker at se en roman fra min hånd.

-Jeg er med i konkurrencer - Lige nu står den på romankonkurrence med deadline i januar 2013.

-Jeg er blevet kontaktet af nogle andre forfatterspirer.. på facebook faktisk.. Som er ved at etablere sig som krimiforfattere, de tilbyder hjælp og vejledning .- Og i dag fik jeg besked om at de gerne vil læse korrektur for mig også :o

- Jeg er lige nu i gang, med ansøgning om forfatterprofil i det forfatternetværk jeg er med i.

- Jeg er blevet tilbudt plads i en forening.

- Jeg går og overvejer at prøve at skrive en kærligheds roman - På opfordring af jer herinde.

Altså.. Jeg har fandeme set megen modgang i mit liv. Men med dette her, har jeg den vildeste medvind, og det går altså hurtigere end jeg kan følge med :wacko . Jeg er beæret og har maven fuld af sommerfugle, for det gør bare at det føles ENDNU mere, som den rigtige vej for mig ( selvom man nok ikke kan leve af at være forfatter)

NÅ - Men set i lyset af alt dette vil jeg så gerne starte en blog, som udelukkende handler om mit forfatterskab.

Men jeg skal bruge et navn, og jeg er helt blank :P

Vil i ikke hjælpe med at finde på et godt navn? Det skal smage af noget der kan relateres til det at være forfatter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke en ide - endnu i hvert fald - men tillykke med at du er i flow og formaar at svaeve med 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke en ide - endnu i hvert fald - men tillykke med at du er i flow og formaar at svaeve med 7himmel.gif

Taark :kiss

Jeg er så lykkelig over det! Jeg brænder usigeligt meget for det, så det betyder ekstremt meget for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det spændende alt sammen!

Nu kender jeg dig jo ikke, men jeg tænker på, har du en yndlingsbog, hvor man kan dreje titlen henimod et blog-navn? Eller et ordspil på et ordsprog, der handler om at skrive - f.eks. pennen er mægtigere end sværdet-agtigt.

Kom gerne med nogle flere hints til, hvad du forestiller dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har MANGE yndlingsbøger. Jeg er kæmpefan af Stephen King, men har også yndlingsbøger - f.eks. Ringenes Herre triologien.. Jordens Børn serien. "juveler" og "Vinger" af Danielle Steel.. Og jeg Elsker Dan Turells farverige og finurligt skrevet bøger - den mand er VIRKELIG excentrisk! Mine yndlingsbøger er i vidt forskellige genre, og det er jo det der er så svært.. For jeg har slet ikke fundet min egen genre endnu. Jeg har et stort hjerte for fantasy - Men vil også gerne prøve Krimi Og ikke mindst Romantik.

Det skal være sådan en lidt allaround. Synes det er LIDT kedeligt hvis jeg bare kalder bloggen ved mit navn, eller min forfatter blog.

Synes det er enormt svært. Og man kan jo ikke ændre blognavnet undervejs - Kan man?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det kan godt være, det er en virkelig rådden ide, men altså. Min tankerække var først at vælge et "sted" fra en Stephen King roman, og det første der poppede op var "Sematary", meeeeeen hvis du ikke ligefrem skriver gysere, så.. ;) Så tænkte jeg, han har skrevet den der "On writing" og tænkte, at der var en god titel på et kapitel, men sådan er bogen ikke delt op. Og så kom jeg op med Joxis Historie...eller måske historier..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det kan godt være, det er en virkelig rådden ide, men altså. Min tankerække var først at vælge et "sted" fra en Stephen King roman, og det første der poppede op var "Sematary", meeeeeen hvis du ikke ligefrem skriver gysere, så.. ;) Så tænkte jeg, han har skrevet den der "On writing" og tænkte, at der var en god titel på et kapitel, men sådan er bogen ikke delt op. Og så kom jeg op med Joxis Historie...eller måske historier..

Åh dejligt med en kender af SK :loveshower

Det i rødt: Ikke dårligt, ikke dårligt! Kom til at tænke.. Hmm "Désireé Højriis on Writing" - arj måske lidt for lamt?

Joxi´s Historie/r, ville fungere fint - Men med det "rigtige" forfatternavn jeg har, bliver det måske lidt.. ehm langt?

Dejligt at du er så frisk på at hjælpe! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske bare "on writing" uden navn? synes en titek

l med både navn og noget kreativt bliver lidt for ... sammenrodet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske bare "on writing" uden navn? synes en titek

l med både navn og noget kreativt bliver lidt for ... sammenrodet?

Ja ikk.

Men er "On Writing" fangende nok? Vil jo gerne læses :blush

Men kunne man lave navnet om senere hvis det var?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ikk.

Men er "On Writing" fangende nok? Vil jo gerne læses :blush

Men kunne man lave navnet om senere hvis det var?

Fandt ud af det selv alligevel :blush Man kan godt ændre navnet.

Har nu oprettet en blog under navnet "on Writing"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde skrevet et svar i går aftes fra min tlf, som åbenbart er for dum til at poste! Nu kan jeg se, du har oprettet en blog. Tillykke! :) Det jeg ville sige var, at man godt kan ændre navn (som du ved), men at man måske skal brande rigtigt fra starten også så du bliver nem at finde. Jeg synes jo godt om On writing ;) Men ellers havde jeg en inspiration fra "From a Buick 8": Fra mit skrivebord - Desiree Højriis fortæller.." Det sidste som en undertitel. Bare mit forslag fra i går aftes, som aldrig nåede frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde skrevet et svar i går aftes fra min tlf, som åbenbart er for dum til at poste! Nu kan jeg se, du har oprettet en blog. Tillykke! :) Det jeg ville sige var, at man godt kan ændre navn (som du ved), men at man måske skal brande rigtigt fra starten også så du bliver nem at finde. Jeg synes jo godt om On writing ;) Men ellers havde jeg en inspiration fra "From a Buick 8": Fra mit skrivebord - Desiree Højriis fortæller.." Det sidste som en undertitel. Bare mit forslag fra i går aftes, som aldrig nåede frem :)

Det var lige det med at brande rigtigt fra starten, jeg gerne ville.

Min blog kommer dog til at være noget tynd i starten, jeg er jo kun LIGE ved at gå i gang med min skrive karriere.. Med alle de afslag og nedture der jo kommer med :rolleyes - men man kan jo vente med at udgive.

"Fra mit skrivebord - Desiree Højriis fortæller"

Den kan jeg faktisk rigtig godt lide - Den er måske endnu bedre end "On Writing"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil, må du godt se min spæde start på min blog. Der står ikke så meget på den endnu :blush

Og jeg skal lige ind i, hvordan man får den til at se spændende og indbydende ud Min blog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil, må du godt se min spæde start på min blog. Der står ikke så meget på den endnu :blush

Og jeg skal lige ind i, hvordan man får den til at se spændende og indbydende ud Min blog

Såhar jeg lige kigget :) Det skal altså nok gå hen og blive rigtig, rigtig godt! Genial titel, i øvrigt, hvordan kom du dog på den?! :D Nej pjat, jeg synes, det ser godt ud og er sikker på, at der er masser af spændende læsning at hente hos dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såhar jeg lige kigget :) Det skal altså nok gå hen og blive rigtig, rigtig godt! Genial titel, i øvrigt, hvordan kom du dog på den?! :D Nej pjat, jeg synes, det ser godt ud og er sikker på, at der er masser af spændende læsning at hente hos dig!

Det var bare noed ja´lige fandt på ser du :whistling

EJ - Jeg er SUPER glad for den tittel, tusinde tak for idéen :kiss :kram

Nu skal der jo så bare fyldes på, men det må jo komme efterhånden som jeg får skrevet noget.

Hvad med jer derude - opdatere i jeres dagligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER