Tina80

Voldsomme jag ved buk m.v.

10 indlæg i dette emne

Når jeg bukker mig eller rækker mig frem får jeg sådan nogle voldsomme jag nederst i maven, så jeg må rette mig op med det samme!!

Er det normalt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg får det også i venstre side mest helt nede under maven. Min jm siger det er fordi man er ved at blødgøres så baby kan komme ud. Tænker at det er baby der presser på noget dernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min første tanke er ligament smerter - de kan være stride!

Jeg har dem ikke rigtig mere, men har hørt man kan have dem i lang tid helt op til fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.... Men jeg skal ikke føde før om 20-21 uger!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det oplevede jeg også, især omkrig uge 20.. Det gik dog væk igen, men er nu kommet igen..

Min jordemoder siger det er musklerne, som simpelthen giver sig fordi maven er vokset, og de "strammer", og man derfor får dem "strukket"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.... Men jeg skal ikke føde før om 20-21 uger!!

jeg havde mine i uge 8 og frem så tror det er lige meget, der er noget der skal gøres plads til derinde, nogen får dem tidligt, andre sent, andre har dem hele vejen igennem.

Men hvis du er urolig så kontakt læge eller jordmoder! De ved helt sikkert hvad det er - men i mine ører lyder det ganske naturligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dem også meget, min jordemoder sagde som de andre beskriver at det skyldes at det hele blødgøres og hvis baby står så den kan ramme mod bækkenbunden. Hun mente at mine skyldes at hun har vendt hovedet nedad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kom til at tænke på at da jeg var ca uge 26 og stadig arbejdede havde jeg en dag jeg kom hjem fra job ondt i den ene side af underlivet, i højre side omkring bikinistregen, og der ringede jeg til sygehuset da jeg var bange for det var veer. Måtte ligge ned fordi det gjorde ondt i perioder. Lægen sagde at det måske var lyskebrok. Så længe jeg ikke havde smerter hele vejen hen skulle jeg bare slappe af og det burde gå væk. Og det gjorde det også i løbet af et par timer. Syntes altså at du skal ringe til din læge jm eller sygehuset hvis du er nervøs for hvad det er. Det kan hjælpe at høre en professionel sige hvad det evt kan være og hvordan du skal reagere ved smerten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik opdaget min graviditet fordi jeg havde store smerterkramper i det nedeste af maven og hvis jeg længe sidder meget sammenkrøllet eller sådan så når jeg rejser mig giver det også et jag og jeg er ku 7+2 henne..

sndwxz5om6ap66hs.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe til min jordemoder eller læge for at være sikker på at følelsen er ok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER