Økonom

Valg af babyalarm + autostol

27 indlæg i dette emne

Hvilken babyalarm har i valgt? Og hvorfor?

Nogle der har forstand på autostole? Har en transporter... og skal derfor monterebabystolen på midtersædet mellem føerer og passagerer... ved den skal vende baglæns, men er det ligegyldigt om det er med sele eller isofix den bliver monteret med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

er der ikke noget med at man ikke må montere bagudvendte autostole på forsæde..? eller er det kun hvis bilen har airbag (mener det kan give klip)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er korrekt, det må du kun hvis du tager til en autoriseret autoforhandler og får dem til at slå airbaggen fra ud for det sæde hvor den omvendte autostol skal stå.

I transporteren er der kun 3 sæder, så autostolen skal sidde imellem os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken babyalarm har i valgt? Og hvorfor?

Nogle der har forstand på autostole? Har en transporter... og skal derfor monterebabystolen på midtersædet mellem føerer og passagerer... ved den skal vende baglæns, men er det ligegyldigt om det er med sele eller isofix den bliver monteret med?

Jeg spurgte til valg af babyalarm, sidste gang jeg var i Babysam. og hun ville anbefale "superNova" D7. den har en rigtig fin og stor skærm, hvorpå man kan se bl.a. temperatur i barnevognen, batteri-niveau osv. der er lys i og så kan den være lydløs med vibration. den har rigtig mange gode ting.

så den er mor her blevet enig med sig selv om at det er den vi køber! ;)

mht. autotstol, så skal du jo være sikker på om bilen har ISO-fix beslag. ellers er det en selebase du skal kigge efter. men de kan stort set det samme og er sikre begge to. de siger jo at det er mere sikkert end hvis du spænder stolen fast med sele.

men forhør dig i den butik du regner med at handle stol i, de kan vejlede dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået anbefalet af etvennepar ikke at købe dyre babyalarmer. Harald Nyborg har nogle walkie talkies som fungere lige så godt så det kæber vi.

Ang autostol lejer vi det første stykke tid fordi de så hurtigt vokser ud af den :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejede at købe den første autostol brugt (0-13 kg.) og så købe en ny efterfølgende.

Kommer ikke til at bruge 1000 kr. på en babyalarm... men jeg vil gerne høre om andre har fået gode anbefalet, eller har barn nr. 2 og som kan fortælle hvad de brugte til barn nr 1 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner også med at købe den første autostol brugt! Men hvilken aner jeg ikke enig - er nok lidt som dig på det punkt Lene, lidt blank ;)

Vi har købt babyalarm, vi har købt Super Nova, har hørt godt om den plus vi havde den i en af de instit. jeg har arbejdet i, så kender lidt til en - og var altid tilfreds der. Vi har dog købt den brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har koebt en Cybex Aton med selebase paa mytoys.de. Havde ellers Roemer Babysafe i det naermeste udvalg, og havde fundet den paa amazon.de.

Det blev Cybex, fordi den var billigst af de to.

Babyalarmen koeber vi brugt, gerne en Padwico 938, som har lav straaling. Jeg vil undgaa DECT-teknologi og walkie talkie, som har hoej straaling.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stråling er altså endnu et parameter jeg slet ikke havde overvejet :)

Dejligt du vil dele den information :)

Aner ikke om min bil har isofix beslag i bilen, men jeg ender da nok med at skulle hive en ekspedient med ud i min bil... :)

Så lige at det kun koster 100 kr. at leje en autostol pr. måned, det var heller ikke galt..... Det må jeg lige overveje, kan nu bedst lide at have mit eget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke bil så autostol er ikke relevant lige nu..

Men vi har købt en super nova babyalarm da den var på tilbud, da vi har fået den anbefalet af mange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Mht. at leje autostolen, så virker 100 kr pr mdr ikke af meget, men når man skal bruge den i 10-14 mdr - så ender det med, at blive samme pris som at købe ny og hvis du så sælger autostolen bagefter, er det faktisk endnu billigere at købe nyt end det er at leje.

Kan godt være, at 10-14 mdr. ikke er "lang tid", men når det er billigere og sikrer, at købe en ny - er jeg ikke i tvivl om, hvad jeg ville vælge.

Alternativt kan man finde en autostol, som måske kun er brugt til et barn og hvor sælgeren virker ærlig og fortæller om autostolens historie.

Du kan se i bilens instruktionsbog om der er Isofix ellers er det 2 beslag, som sidder indemellem sæderne og det er normal kun på bagsædet, at man har Isofix, men ved faktisk ikke, hvordan det er i en transporter.

Ellers kan en selebase det samme og er næsten lige så sikker - hvis man monterer den korrekt.

Römer Baby Safe Plus og Cybex Aton med selebaser, er nok dem du bør se nærmere på. Römer Baby Safe Plus er en af de sikreste modeller på markedet og med selebase koster den 1560 kr. eller kun 160-560 kr mere end at leje (alt efter hvor lang tid barnet kan være i den) og du kan sælge den igen til 750 kr og så er det billigere med en helt ny.

Babyalarmer ved jeg ikke noget om, men hvis du har flere spørgsmål omkring autostole, skal du bare sige til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svaret Kristian. Jeg må kigge i instruktionsbogen :)

Manden vil også helst vi får vores egen, så det bliver nok enden af det :)

Römer har jeg også hørt rigtig meget godt om, så jeg tror allerede nu at mærket er besluttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge min mand har transporter ikke isofix - i hvert fald ikke de ældre modeller, som han har en af (fra 1994). Han ved dog ikke om de nye modeller har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt en Römer - brugt. 0-9 kg! Til 100kr :) Købte den af en gammel veninde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi købt en brugt autostol, så mangles der bare babyalarm :)

Tog ud i en butik og fik vejledning, gik hjem på nettet og fandt samme model 1000 kr. billigere i nabolaget. Den er så fin....

Der er ikke isofix i vores transporter fra 2006, så det gjorde jo kun valget nemmere.

_________________________

Jagten på babyalarm går ind......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi købt en brugt autostol, så mangles der bare babyalarm :)

Tog ud i en butik og fik vejledning, gik hjem på nettet og fandt samme model 1000 kr. billigere i nabolaget. Den er så fin....

Der er ikke isofix i vores transporter fra 2006, så det gjorde jo kun valget nemmere.

Hvilken model fik i købt? og købte i selebase?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fravalgte selebasen, men blev enige om at vi til hver en tid kunne køre ud og købe den i babysam, den koster 699 til römer stolen... hvis vi ikke synes det fungerer uden. Havde vi haft en almindelig bil, ville jeg have haft en selebase, men i transporteren, bliver stolen løftet for meget/ kommer til at sidde meget højt og lidt for tæt på gearskift som sidder i instrumentbrættet (efter min nuværende mening).... holdningen kan muligvis ændres når vi får den i brug :whistling Vi satte den i bilen igår for at se hvordan og hvorledes det bliver. Den sidder godt og stabilt. Nu skal jeg så forbi vw og have sikret mig at airbaggen er slået fra på midtersædet.

Det er en römer safty plus stol....i babysam inkl. selebasen ville det koste 2100. 1400 for stolen og 700 kr. for selebasen.

Jeg fik stolen til 400 kr... efter at have presset sælger ned fra 600 kr. Den er som ny og har ikke været med i uheld, helt ærligt tror jeg ikke de har brugt den mange gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købe en Rømer babysafe II og en selebase...

Selebasen koster mokring det halve af en isofix base, og det er den samme sikkerhed.. og princippet med basen er det samme... forskellen er bare hvordan basen sidder fast... smile.gif

Vi ved stadig ikke hvilken babyalarm vi skal ud og købe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cybex tror jeg mærket hedder har sele/kombi med isobase for 799 kr.... men så skal der selvfølgelig vælges en autostol af samme mærke.

Ekspedienten i babysam sagde at selebase kontra ingen selebase, kun var et spørgsmål om hvor nemt det var at få autostolen ud, sikkerheden skulle ikke være bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selebasen koster mokring det halve af en isofix base, og det er den samme sikkerhed.. og princippet med basen er det samme... forskellen er bare hvordan basen sidder fast...

Det er nu ikke helt korrekt. Test resultaterne siger noget andet - Isofix baser er sikrer end selebaser.

Ekspedienten i babysam sagde at selebase kontra ingen selebase, kun var et spørgsmål om hvor nemt det var at få autostolen ud, sikkerheden skulle ikke være bedre.

Lidt ala ovenstående - autostole i selebaser klarer sig altså bedre i tests.

Det der også er det gode ved selebase kontra inden selebase er, at man ikke skal monterer selen hver gang, hvilket mindsker risikoen for fejlmonteringer markant.

Undersøgelser viser fx. at det kun er 30% af de sele monteret autostole, der er monteret korrekt, mens det er 96% af de isofix monteret autostole, der er monteret korrekt og for, at autostolen virker optimalt, så skal den være monteret korrekt.

Kan godt se, at det kan give problemer med en base i en transporter og en korrekt monteret autostol, er stadig en sikker løsning. Ovenstående var blot for ikke, at andre blev vildledt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken babyalarm har i valgt? Og hvorfor?

Nogle der har forstand på autostole? Har en transporter... og skal derfor monterebabystolen på midtersædet mellem føerer og passagerer... ved den skal vende baglæns, men er det ligegyldigt om det er med sele eller isofix den bliver monteret med?

Vi har en Römer med ISOFIX, testvinderen. Det er klart mest sikkert med ISOFIX, men det dog også godkendt med alene brug af selen. Har du tjekket om din airback kan slået fra? Ellers må man ikke have en autostol på forsædet! Vi kan ikke slå den fra så han har siddet bag passagersædet hele tiden, og så har vi haft et spejl så vi kunne se ham når vi kørte - det kan købes for under 100,- på Amazon.co.uk :glad

Vi har en NeoNate babyalarm og er meget glade for den, så den kan vi klart anbefale. Begge enheder er meget små, så den nemt kan ligge i vognen hos baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fravalgte selebasen, men blev enige om at vi til hver en tid kunne køre ud og købe den i babysam, den koster 699 til römer stolen... hvis vi ikke synes det fungerer uden. Havde vi haft en almindelig bil, ville jeg have haft en selebase, men i transporteren, bliver stolen løftet for meget/ kommer til at sidde meget højt og lidt for tæt på gearskift som sidder i instrumentbrættet (efter min nuværende mening).... holdningen kan muligvis ændres når vi får den i brug :whistling Vi satte den i bilen igår for at se hvordan og hvorledes det bliver. Den sidder godt og stabilt. Nu skal jeg så forbi vw og have sikret mig at airbaggen er slået fra på midtersædet.

Det er en römer safty plus stol....i babysam inkl. selebasen ville det koste 2100. 1400 for stolen og 700 kr. for selebasen.

Jeg fik stolen til 400 kr... efter at have presset sælger ned fra 600 kr. Den er som ny og har ikke været med i uheld, helt ærligt tror jeg ikke de har brugt den mange gange.

YES, det bliver vw forhandleren der får ansvaret for den del :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mht baby alarm købte jeg padwico 926 på tilbud til 700 i babysam (førpris 1499) har hørt den havde lav stråling, temperatur måler, vuggeviser man kan aktivere fra afstand talk back funktion natlampe og andet "godt" læste rundt om den og super Nova og jeg tror det er ligesom barnevogn nogle kan bedst lide det ene mærke og vica verca (staves) men forstod det var "topmærkerne" padwico har lidt længere rækkeevne.. men en fra børnehaven foreslog alm walkie talkie men det ville jeg ikke pga stråling osv bruger min babyalarm meget ofte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg købte nogle phillips brugt for 150 kr. vi prøver os frem med dem, og er de for dårlige... hvilket jeg nu ikke tror... så ønsker vi os nogle dyre i dåbsgave :) Eneste ulempe jeg kan se er at de er lidt større end de andre der er på markedet.... Dem jeg gerne vil have koster 1000 kr. mere end disse... Lad os se om ikke vi kan nøjes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft de gule/hvide fra Phillips babydel kunne dog ikke holde strøm selv længere men det var de bedste til vores datter ( vi prøvede 3 slags, også en model til 1100) men kun Phillips duede her dengang. men så var der nogle der sagde at det var sket at babyselen før havde selvantændt ( ved ikke om det passer) og efter vores førstesal brændte er jeg lidt sart/panisk/kugleskør...!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER