Guest Melas

Puha....det bliver dyrt

11 indlæg i dette emne

Fantastisk "planlægning" min kæreste og jeg har lavet med et julebarn. Det bliver en dyr omgang for mor at købe nyt tøj, jeg skal nemlig både have nyt sommertøj OG vintertøj. Har prøvet at se på Den blå avis efter brugt ventetøj, men meget af det er størrelse 38 og jeg er størrelse 42 OG har ret lange ben.

Dog er vi ret enige om at puslebord, seng og barnevogn/klapvogn ( og så meget andet) køber vi brugt. Har ikke noget imod der er lidt ridser i lakken eller en solblegning/skjold på kalechen

Go weekend til alle

Hilsen Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja kan godt se det løber opballoons.gif men tillykke med graviditetensmile.gif

Ventetøj i H og M er ikke særligt dyrt... Så hvis du kan finde noget der passer dig derinde, så er du godt hjulpet på vejwink.gif

man kan også sagtens købe brugt udstyr.... Vi har selv købt en brugt barnevogn, og den er altså rigtig fin på trods af den er brugt.... 00000858.gif

held og lykke med at få brugt pengene rigtigwhistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står jo selv i samme problem, men har ikke tænkt mig at gå ud og investere i den helt store garderobe.

Tænker at jeg køber et par bukser og en nederdel og selvfølgelig nogle bluser til. Men regner med at min sommer garderobe også kan bruges til vinter, bare med nogle cardigans til så jeg selvfølgelig kan holde varmen :-)

Og skal vi så ikke krydse finger for vi kan være i vores "normale" tøj længe :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et fif ;)

Køb lyse lange bukser som kan foldes op her til sommer - og være nede i vinteren.

Køb tank-tops (Fx i bilka, der har de to for 80kr - de er PERFEKTE, da de er LANGE!) Der kan man have sine almindelige cardigans udenover, når det bliver vinter (De kan dog ikke lukkes ;) )

Leggins, og nederdele er også fantastiske - og med uldstrømpebukser, kan nederdelen bruges hele året rundt :)

Nu har jeg jo haft det lige omvendt, da jeg brgyndte at vokse her i foråret, og nu også skal bruge sommertøj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle fif'sne :) . Har lige idag være ude at investere i 2 par lange bukser og 2 par shorts, mangler bare lige et par piratbukser. Er ikke så meget til nederdel, men gerne til lidt kjole om sommeren og de kan jo ofte bruges uden man er gravid, har heldigvis nogle stykker der kan bruges. Har købt et par af de lange bukser i H+M og de er liiige lange nok, men de sidder godt på numse og mave. Det andet par købte jeg hos Mummi og de er lange nok.Jeg er altså en langlemmet pige på 184 cm ;) . Men jeg finder jo nok ud af efterhånden, hvordan jeg til vinter kan kombinere mit tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shorts kan også bruges om vinteren - Men strømpebukser indenunder :)

Lyder lækkert med nyt tøj :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er med at finde få nogle fif så man ikke bliver runineret :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med at finde det. OG som de andre siger køb når du får brug for det. Jeg klarede mig igennem de kolde måneder sidst med en lidt åbentstående jakke og en meget tyk trøje men maven var nu også størst om sommeren.

Kan det ikke være I har en kommende bedsteforældre der vil spæde til barnevognen eller lignende? Vi fik vores barnevogn af farmor og farfar og det var jo mange penge vi sparede der :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde termin 24. december og klarede mig gennem efteråret og halvdelen af december med en tyk trøje og min regnjakke og jeg cyklede på arbejde hver dag indtil 1. november. Nu havde vi også et rigtig mildt efterår, men man kan altså komme langt med en vindtæt regnjakke!

Mht. overdele, så købte jeg nogen fine vente-toppe med korte ærmer i H&M - havde bare arme i sommermånederne og en cardigan udover da det blev køligere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal tage sorgene på forskud :) hos mig er det kun bukserne det er et problem indtil videre, så det er det jeg går efter når jeg køber tøj. Jeg kan være i alle min toppe og bluser indtil videre. men synes heller ikke mavsen er vokset så meget endnu..

Jeg var inde i vero moda på strøget forleden og shoppe lidt. der har de en mama licious på 1. salen. jeg fik to toppe, et par shorts, et par 3/4 hør lign bukser, et par leggings og en 'pæn' bluse i sort. Mener det var max 300,- pr del. og gav 950,- for det hele deres leggings kan virkelig anbefales! jeg har H&M' strømpebukser i 2 pak. og jeg syns ikke de sider så godt i skridtet, de falder ned :prik Men mama' sider så jeg næsten ikke kan mærke dem :7himmel

hvis du ikke er til nederdele, kan du jo også sagtens bruge leggings og strømpebukser under shorts og pirat bukser til efterår vinter. Og så igen carigans over toppe og sommerbluser. Men jeg ville tage den hen af vejen. der er jo ingen grund til at forkøbe sig - selvom nyt tøj er lækkert. Men med øje for alle de andre ting der skal bruges penge på og at det meste at ventetøjet er til en begrænset perioede, er de penge nok bede brugt et andet sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også finde meget på gul og gratis, til næsten ingen penge! Jeg har lige købt, 4 par bukser, 6 trøjer, 2 skjorter,1 kjole og 1 nederdel for 250kr og det er næsten ikke brugt! Det syntes jeg er billigt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER