Nitzen1987

3. jordemoderbesøg overstået - med lidt for højt blodtryk

4 indlæg i dette emne

Så har jeg været af sted til mit 3. jordemoderbesøg :) Igen var det en rigtig positiv oplevelse :loveshower Hun komplimenterede min mave :gravid og spurgte ind til, hvordan jeg har det, hvor til jeg kunne svare, at jeg har det rigtig godt :) Hun spurgte ind til om jeg mærkede liv, hvilket jeg kunne bekræfte :) Min urin blev tjekket - den var helt som den skulle være :) Herefter kom jeg op at ligge på briksen, hvor hun målte symfysefundus til 34 cm og skønnede spiren til at veje 2700 gram - så den er ved at have en ordentlig størrelse, men hun sgade nu at det var let at skønne vægten til for meget, når moderkagen ligger ud mod maven :)Jordemoderen spurgte efter om jeg havde bemærket, om min mave var sunket, hvilket jeg kunne bekræfte, at jeg mente den var, hvilket hun også kunne konkludere... Den lille står fast og venter bare på at blive færdigbagt nu :) Jordemoderen satte doptonen på og fandt hurtigt spirens fine og hjertelyd :wub det var helt som det skulle være... Vi sluttede af med måling af blodtryk - det var dog en anelse høj, men ikke alarmerende og da der ikke er noget at spore i urinen og jeg ikke døjer med hovedpine og væske i kroppen, så mente hun ikke at det var alarmerende i forhold til svangerskabsforgiftning, men hun ville gerne, at jeg lige smuttede forbi min læge på mandag for at få målt mit blodtryk, så det har jeg bestilt tid til... Og så beordrede hun mig til at begynde at tage den lidt med ro for at undgå forhøjet blodtryk, men hun mente nu, at det ville komme helt af sig selv, når jeg går fra på barsel i morgen :)

Mit næste jordemoderbesøg skulle have været om 2 uger, hvor jeg er 37+5, men der ville sundhedscentret være lukket hele dagen, fordi Kronprins Frederik kommer og forestår den officielle indvielse af stedet... så i stedet fik jeg en tid ved en anden jordemoder om mandagen, hvor jeg er 37+3...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at hører alt gik godt og I har det dejligt....

Tænk engang nu kan du sige der er under en måned til termin :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da skønt at den lille ligger klar:) Så er det bare om at vente og lade op inden fødslen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var åbenbart en én gangs forestilling med det forhøjede blodtryk :yay Lægen målte mit blodtryk til 125/70 i dag, så det var rigtig fint :yay min urinprøve viste dog lidt bakterier, så den er sendt til dyrkning til i morgen for at finde ud af om det er blærebetændelse så jeg skal have penicillin for det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER