Guest

Lige startet med stofbleer!

14 indlæg i dette emne

Jeg tænkte at jeg lige ville oprette en tråd med de oplevelser jeg har haft med at bruge stofbleer for første gang her i weekenden :7himmel

Min dejlige datter Lina er en måned idag, så det er vist ved at være på høje tid at komme igang med stofbleerne, selvom min mand ikke er begejstret, og synes det bliver for besværligt.

Desværre har Lina fået en meget slem rød mås, som hun har haft siden hospitalet, så selvom vi har smurt med zinksalve, brugt babypudder, kartoffelmel (gammelt husråd) og andre typer salve/creme mod rød mås, er det bare ikke gået væk... det er måske gået i bedring 1-2 dage og så blevet forværret igen...

Nu i fredags, da jeg var inde ved min søster for at hente min bunke stofbleer, spurgte hun om jeg da ikke ville igang med det samme, for så ville hun hjælpe, da jeg har købt den gamle version af inderbleerne uden trykknapper, der godt kan drille de første par gange.

Linas mås var MEGET rød da hun fik den første stofble på, men inden for 24 timer, var det kun de små blærer og sår der var røde. Det meste af numsen var fint hudfarvet og det var ikke så besværligt at skifte bleen.

Lina har jo haft ondt når vi vaskede og smurte hende, så det har været en hylende baby, som bestemt ikke ville ligge stille ved hvert bleskift. :badgirl

Desværre løb vi tør for stofbleer, så hun måtte have alm engangsbleer på halvdelen af lørdagen indtil der var nogle klar, og straks var der forværring med måsen <_<

Så idag er jeg slet ikke i tvivl... stofbleer it is!

Manden er stadig lidt skeptisk, men han har da lagt den første stofble på, så det er forhåbentligt bare et spørgsmål om tid... han kan jo også se at Linas hud bliver irriteret af engangsbleerne.

Men man bliver jo bidt af det, så når postbudet har været her med min pakke imorgen, har jeg endnu flere bleer :whistling

46 onesize inderbleer og knap 20 newborn inderbleer... Heldigvis har jeg en søster der overtager nogle af de flonelbleer jeg havde købt i onesize, for Lina er en stortisser, så hun skal godt nok boostes med frotteindlæg, og kan ikke holde sig tør med en flonelble, når hun sover længe....

Men herfra kan det godt anbefales at bruge stofbleer, det er ikke så besværligt at skifte, og det er nemmere at tjekke om din baby skal skiftes, da du får en fugtfølelse, hvis du mærker uden på den gigantiske blemås :biglove

Eneste øv ved stofbleer er, at bleen fylder så meget, så du ikke kan bruge alt det søde tøj du har fået/købt, for noget tøj er altså ikke egnet til en stofble-booty :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for den erfaringsfortaelling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Skøn læsning :yay Og dejligt at den lille røde mås er i bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... ny erfaring.... når du har en baby der tisser helt vildt, er det vigtigt at have godt med blebukser og frottebleer, for nu er jeg løbet tør for blebukser indtil de er tørre, fordi hun tissede igennem den sidste rene under sin sidste lur med en flonelble... :prik

Så nu bliver jeg nødt til at lade hende gå i engangsbleer igen :gal

Det er da godt at jeg får 4 ekstra blebukser imorgen sammen med en stak frottebleer, så jeg kan få skiftet flonelbleerne ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, bare med at have nok bleer, kan jeg hoere.... Kan godt forstaa, du er traet af at skulle give hende engangs paa igenargh2.gif

Vi kommer til at koere med lommebleer med PUL, saa skal ikke taenke i blebukser. Det to-delte system vil manden ikke vaere med til, saa holder det simpelt. Men lur mig, om ikke det frister liiiige at koebe en 10-paks hos Popolini med ekstra blebukser whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tip til rød mås, har du prøvet med kold kamillete? :) det virkede suværent ved Maliva..

Lige en dupper og lidt zink salve på bagefter og hendes numse var fin.

Når du bruger en-gangs bleer, så vil jeg nok vælge at skifte til et andet mærke, hvis det kommer så hurtigt igen.

Men dejligt at det fungere med stofbleerne :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder voldsomt at hun bliver så rød af engangsbleerne..... Marlon har aldrig brugt andet, og vi har ikke oplevet rød numse én eneste gang..... Så ville bestemt også prøve et andet mærke :) (bruger selv Libero)

Selv om de kun bliver brugt i nødsituationer er det da vigtigt at hun ikke bliver mere generet end højst nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måsen er i bedring igen :loveshower

Jeg tror at det er selve engangsbleen der tricker det røde, for min mand har også meget sart hud. Hvis man fx nusser ham på armen begynder det at klø helt vildt på ham.

Vi har brugt Libero, dem fra Rema1000 og dem fra Aldi uden forskel på måsen; Pampers tisser hun lige igennem <_<

Men når der nu heldigvis er så mange stofbleer herhjemme, satser jeg på at hun aldrig mere skal have de ubehagelige engangsbleer på :7himmel

Kun det bedste er godt nok til min lille pige :baby3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kusine har haft glæde af at ligge et brev kamille the ned i bleen. Så forsvandt den røde mås :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh.... så skal vi til noget nyt... Nu skal Lina jo til at starte i vuggestue, så jeg har bestilt lommebleer med velcro, så de ikke kan brokke sig over at hun ikke bruger alm engangsbleer :-)

Jeg håber at Bum Deals bargain pack, som Camillat har skrevet positivt om, vil være god til en stortisser, når jeg får pakket dem med nogle gode sugende indlæg...

Det er lidt sjovt at være helt ny med stofbleer igen, fordi jeg ikke har brugt lommebleer før :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er lidt en stortisser og bliver jo leveret med et mikrofiber og et bambus indlaeg nu :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er lidt en stortisser og bliver jo leveret med et mikrofiber og et bambus indlaeg nu :yay

Ja, det bliver bonus at få på hende... Har bedt om ko-mønster og ellers bare til pige, men skrevet at hun som sådan kan gå i alle farver, så det er ikke vildt vigtigt hvad farve de er :-)

Mikrofiber og bambus, er det nok til nat hos jer?

Lina tisser stort set lige meget om dagen og natten - det er kun sent om eftermiddag og om aftenen at tissetårene ikke er så slemme, så spørgsmålet er om det er nok eller jeg skal booste med et frotteindlæg også :unsure

Anyway, forhåbentligt kommer de hurtigt, og så er der jo først indkøring, så jeg kan jo også selv teste herhjemme inden det bliver supervigtigt at de er pakkede 100% til en hel dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun plejer at sende ok hurtigt - og at opfylde oensker :)

Jeg elsker vores ko-bleer :loveshower Og de prikkede... :rolleyes Og den roede med hjerterne, som jeg har i tilfaelde af en lillesoester :D

Naa, men om dagen har jeg pakket to slags:

- morgenble med et Blueberry combo hamp/mikrofiber indlaeg

- dagsbleerne er med et mikrofiber og et bambus, maaske en Little Lamb til, hvis vi skal ud paa tur.

Begge holder ca 2,5-3,5 time

Nat er en helt anden historie, for Noah er virkelig hingstetisser om natten :o Jeg har baade deciderede natbleer, som vi bruger uld udover og saa pakker jeg lommebleerne med 6 lag bambus og 4-6 lag hamp! Mikrofiber kun, hvis jeg kun har flere lag hamp og ikke bambus, for hamp kan ikke suge hurtigt, men til gengaeld en hel del. Og det holder fra 19 til 7, maaske kun til 4-5 tiden.... Det varierer lidt for tiden, fordi han pt ikke ammer helt saa meget hver nat og er begyndt at tage 4-5 timers straek nogle gange - man har jo lov at haabe, det varer ved :7himmel

Ja, det bliver bonus at få på hende... Har bedt om ko-mønster og ellers bare til pige, men skrevet at hun som sådan kan gå i alle farver, så det er ikke vildt vigtigt hvad farve de er :-)

Mikrofiber og bambus, er det nok til nat hos jer?

Lina tisser stort set lige meget om dagen og natten - det er kun sent om eftermiddag og om aftenen at tissetårene ikke er så slemme, så spørgsmålet er om det er nok eller jeg skal booste med et frotteindlæg også :unsure

Anyway, forhåbentligt kommer de hurtigt, og så er der jo først indkøring, så jeg kan jo også selv teste herhjemme inden det bliver supervigtigt at de er pakkede 100% til en hel dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER