21 indlæg i dette emne

Altså, vi fik et indgraveret sølv-plekter (til at hænge i en halskæde) til Marlon i dåbsgave, af hans farbror som stod fadder..... Og det er vi meget glade for :)

Han havde så været hos en guldsmed med et alm. plekter og ville have den forsølvet, men guldsmeden sagde det var nemmere at skære en ud i sølv efter formen af plekteret :)

Måske man kunne gøre noget lignende med noget der "passer" til den familie, hvis det skal være sådan meget personligt.....

Og ellers synes jeg nu også det er en god idé med hundetegnet..... Det ville vi også være glade for at få :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes at sådan nogle halskæder er SÅ grimme. Jeg bryder mig simpelthen ikke om dem hverken til drenge eller voksne mænd.

Idéen er rigtig sød, men så ville jeg personligt hellere foretrække en af de ting som allerede står på ønskesedlen. Hvis det skal være noget i den stil selvfølgelig :)

Hvis det må være en personlig ting i en anden stil kunne du f.eks også vælge:

- badehåndklæde med navnebroderi eller

- bamse med dato og andre oplysninger om baby fra fødslen. Se Minegenverden.dk

- en navneplakat fra navneplakaten.dk

Jeg har brugt alle tre ting med stor succes hos gavemodtageren.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok blive lidt unsure.gif over at faa et hundetegn til min dreng... Ogsaa selvom det er indgraveret... Men vi har jo ogsaa hund med hundetegn allerede laugh.gif

Men min far har et vedhaeng i guld, hvor hans navn staar paa (hvor der saa staar diabetes Mellitus bagpaa, hvis nu han havner i vanskeligheder i den forbindelse). Det er saadan en fin plade, faktisk, som jeg ikke ville blive maerkelig over at faa i gave til vores soen. Maaske du kan finde noget i den dur hos en guldsmed, som er taenkt til mennesker? Jeg synes tanken om et indgraveret smykke er alletiders!

Men kan jo vaere mit indre billede af hundetegn er forkert i forhold til det, du forestiller dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok blive lidt unsure.gif over at faa et hundetegn til min dreng... Ogsaa selvom det er indgraveret... Men vi har jo ogsaa hund med hundetegn allerede laugh.gif

Men min far har et vedhaeng i guld, hvor hans navn staar paa (hvor der saa staar diabetes Mellitus bagpaa, hvis nu han havner i vanskeligheder i den forbindelse). Det er saadan en fin plade, faktisk, som jeg ikke ville blive maerkelig over at faa i gave til vores soen. Maaske du kan finde noget i den dur hos en guldsmed, som er taenkt til mennesker? Jeg synes tanken om et indgraveret smykke er alletiders!

Men kan jo vaere mit indre billede af hundetegn er forkert i forhold til det, du forestiller dig.

Gætter på det er et "dog tag" hun tænker på..... Som disse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gætter på det er et "dog tag" hun tænker på..... Som disse :)

Tak :) Jeg tænkte nok, det var dem, men forestillede mig også først sådan et, der er formet som et kødben :lol

Personligt er jeg heller ikke så meget til dem. Nu er jeg ikke sådan helt med på moden, men synes det er lidt gammeldags på en måde? Jeg kan huske et par drenge gik med den, da jeg gik i folkeskole, men jeg synes ikke, jeg har set dem siden - slet ikke på unge/yngre drenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænkte slet ikke hundetegn som i dem man giver hundene på - Gik bare ud fra det var "soldater navneskiltet".

Alt efter familien, så ville jeg synes det var en fantastisk ide.

PERSONLIGT ville JEG ikke synes den var vildt fantastisk: Men min kæreste ville ELSKER det!

Jeg går ikke så meget ind for soldater og krig, og det synes jeg lidt de symbolisere; På trods af dette, går jeg også med et armbånd der symbolisere noget soldat noget (og det gør kæresten også)

Derfor; Hvis de har "noget" med det at gøre, så synes jeg det er en genial ide.. Ellers, skal man lige tjekke om de sådan, er "anti-krigs" mennesker, tænker jeg eller at de måske har en "anti" holdning :)

Men ellers sød ide.. Min kæreste ville blive glad (Selv til vores pige tror jeg <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gætter på det er et "dog tag" hun tænker på..... Som disse :)

Det er som det foerste, det min far gaar med... Det kan jeg maaske godt gaa med til, bare ikke for stort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryder mig ikke rigtigt om dem, da deres funktion jo er at man kan identificere dem selvom kroppen bliver lemlæstet i krig :( (Men på den anden side har jeg intet imod at mine unger har armyfarvede bukser på eller legepistoler... whistling.gif)

Frida fik et blommetræ i dåbsgave og det er vi super glade for. Det er først nu hun er begyndt at forstå betydningen af det, men at se hende gå og vande SIT træ og nusse om det er bare så dejligt :)

(det kræver selvfølgelig at de har en have)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida fik et blommetræ i dåbsgave og det er vi super glade for. Det er først nu hun er begyndt at forstå betydningen af det, men at se hende gå og vande SIT træ og nusse om det er bare så dejligt :)

(det kræver selvfølgelig at de har en have)

det er en super gave. Vi fik et kirsebærtræ i bryllupsgave og det er et rigtig dejligt mine. Og nu sad jeg logr og fik en ide til ronjas 1 års fødselsdag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik et aebletrae i bryllupsgave og det er vi rigtig glade for - ogsaa en soed ide til smaa stoerrelser, synes jegloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en god idé, Isaac fik et kors af én af hans faddere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver lige nødt til at byde ind her, ved ikke om du har købt gave.. Men jeg arb i smykkebutik og ID plader/dog tag/kadaver tegn er stadig meget brugt til drenge i alle aldre.

Du kunne også finde et armbånd med en plade på du kan indgraverer. Nu når han skal døbes kunne et sølvkors med has navn og dato på bagsiden også være en ide.

Jeg kan god følge dig i du ikke vil købe de ting der står på ønskelisten. Ellers ville jeg have foreslået et flag med navn og dato.

Den meste personlige gave jeg har givet var til min bedstefar da han blev 80 år. Jeg havde lånt et videokamera og filmede festen som han fik på en DVD bagefter. Han snakker stadig om hvor fantastisk en gave der var/er. Ved dog ikke om det vil have den samme effekt til en barnedåb??

Ellers synes jeg iden med et træ er en vild fed ide, hvis man selvfølgelig har en have ;) Majkat forslår håndklæder o.lign. med broderet navn på. Noget i den stil ville også være en god ide. Jeg vil nok få lavet noget med alle fødsels date på. vægt længde tid og dato evt også dåbsdato? jeg har selv en barselskrukke med mine data på, som min mor har haft stående hele min barndom og som jeg så fik for nogen år siden (den er dog langt fra min stil, så den står ikke fremme :( den er lavet i ler..) men jeg har altid synes det var en sjov ting at have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en sød tanke, men er personligt SLET SLET ikke til de der hundetegn. Jeg tænker ligesom Stikan på krig og lemlæstelse. :( Tilgengæld kan jeg godt lide tanken om et indgraveret kors og alle de andre fine ting, der er forslået :) Håber du finder noget, de bliver glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du kommet nærmere en beslutning? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om du har besluttet dig for en gave, men jeg vil lige komme med en ide, som min veninde, der netop har fået tvillinger, ønsker sig i dåbsgave. En oplevelse til børnene, når de er blevet lidt større. Jeg forestiller mig, at vi allesammen kunne tage en tur i Knuthenborg dyrepark eller sådan noget. Det kunne også være en tur i build-a-bear shop, eller hvad man nu synes er hyggeligt og sjovt. Det har i hvert fald den fordel, at man ikke skal til lommerne lige nu! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke til alt det dér smykke halløj hverken til piger eller drenge. Jeg har aldrig brugt noget af det jeg fik i dåbsgave og syntes det er spild af penge når nu barnet ikke selv kan give udtryk for sin smag. Dér vil alligevel gå år inden jeg ville give mit barn et smykke på og så syntes jeg de selv kan være med til at vælge.

Jeg gav en dreng jeg stod falder for et maleri. Hans fulde navn, fødselsdato, vægt, længde osv stod på. Hans kinesiske stjernetegn var tiger så maleriet var sort med et tiger hoved i sølv samt alle data var skrevet i sølv. Bag på stod der noget om "tigeren" som person, limet fast. De blev meget glade for gaven, og siger selv at det jo er én der kan følge ham, for den er slet ikke "baby" i farverne. Og så er den bare lidt sjov mht det kinesiske stjernetegn.

Den kræver selvfølgelig at man er lidt kreativ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :) Det vil nemlig snakkede om herhjemme var, hvordan man ville opfatte et "dog tag" ;) Vi tænker nemlig ikke på krig herhjemme, men var lidt bange for, at der nok var en del der ville det. Ideen er sløjfet og jeg tænker videre :D

Vi er allerede med i en anden gave, hvor han får et legetårn til haven - selvom der lige går lidt før han kan bruge det :rolleyes Det er mig der vil give ham en gave, som kun er fra mig og én han altid kan have :) Så bamser o.s.v duer ikke for mig ;) Men tusind tak for alle jeres foreslag - der er lidt at tænke over :lovebk Det er bare svært, når hun er så traditionel og jeg ikke er :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke til alt det dér smykke halløj hverken til piger eller drenge. Jeg har aldrig brugt noget af det jeg fik i dåbsgave og syntes det er spild af penge når nu barnet ikke selv kan give udtryk for sin smag. Dér vil alligevel gå år inden jeg ville give mit barn et smykke på og så syntes jeg de selv kan være med til at vælge.

Jeg gav en dreng jeg stod falder for et maleri. Hans fulde navn, fødselsdato, vægt, længde osv stod på. Hans kinesiske stjernetegn var tiger så maleriet var sort med et tiger hoved i sølv samt alle data var skrevet i sølv. Bag på stod der noget om "tigeren" som person, limet fast. De blev meget glade for gaven, og siger selv at det jo er én der kan følge ham, for den er slet ikke "baby" i farverne. Og så er den bare lidt sjov mht det kinesiske stjernetegn.

Den kræver selvfølgelig at man er lidt kreativ.

Han får allerede et billede med hans data på :) Jeg gav min niece et, da hun blev født, og min svigerinde spurgte om jeg ikke ville give et til min nevø også (så de begge har et og de begge er fra mig) :) Det betød meget for hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig give noget med gravering, så hellere få gravering på et gavekort ved siden af. For man skal huske at der ikke kan byttes hvis der er graveret på, og så hænger forældrene på noget der måske er flere af eller ikke kan lide.

Synes ideen er egentlig ok, men måske mener forældrene at smykker til drenge er knap så godt.

Så hvis der er noget der skal graveres, så giv det på et gavekort ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig give noget med gravering, så hellere få gravering på et gavekort ved siden af. For man skal huske at der ikke kan byttes hvis der er graveret på, og så hænger forældrene på noget der måske er flere af eller ikke kan lide.

Synes ideen er egentlig ok, men måske mener forældrene at smykker til drenge er knap så godt.

Så hvis der er noget der skal graveres, så giv det på et gavekort ved siden af :)

Sådan har jeg det egentlig også med, at få graveret noget netop fordi, man så ikke kan bytte det og så skal være temmelig sikker på, at man har ramt plet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER