Unknown

Tigerspring ?

9 indlæg i dette emne

Så er jeg på banen igen. Zoey er i dag 14 dage gammel, og jeg gik knap 14 dage over tid ( de er lidt uenige om min termin så måske 16 dage over tid) vi var egentlig kommet lidt ind i en rytme, hvor hun spiste godt og sov tungt når hun sov. Men så er vi pludselig kommet i helvede. Hun vil til brystet konstant, spiser 2 min og gider så ikke mere. Fjerner jeg hende blir hun dog sur. Så den kamp er list frem og tilbage indtil hun falder i dyb nok søvn. Når hun så sover så græder hun i søvne. Når vi kigger ned til hende så sover hun og stopper gråden hvis vi lige aer hende, dog for at starte igen 5 min efter. Hvis vi tager hende op så vågner hun og græder fordi vi vækker hende.

Når hun er vågen bliver hun meget hurtigt utilpas, begynder at kigge meget rundt på en masse ting for pludselig at græde. I dag gik det helt galt. Hun havde lige fået mad 3 kvarter før og blev pyller, så jeg tjekkede hendes blev ( bare en tisseble) som blev skiftet. Så tog jeg hende op og sad med hende, hvor hun igen begyndte at flakke rundt med hovedet og blive urolig. Jeg forsøgte at ændre måde jeg holdt hende på og gå lidt rundt, men det blev bare værre. Og nu begyndte hun at græde med tåre hvilket hun aldrig har gjort før. Så besluttede at ligge hende til brystet for at give hende lidt tryghed. Ligger hende i liften for at hente ammepude og gøre klar. Så blev hun helt mørkerød i hovedet og virkelig hysterisk og pludselig stopper hun med at trække vejret :-( Jeg får hende hevet op på min skylder og begynder at nusse hende på ryggen hvorefter hun trækker vejret igen. Ligger hende så til brystet hvor hun sutter i 5 min og derefter stopper og begynder at døse hen (hun gaber og flakker med øjnene men vil ikke rigtig overgive sig til søvnen. Efter 30 min overgiver hun sig og ligger nu i liften og sover.

Nå men til mine sp.

Kan det allerede være tigerspring ?

Er det normalt de kan blive så kede de holder vejret ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan godt lyder som 5-uger springet og det passer også meget godt hvis man regner fra din termin :) Så umiddelbart vil jeg sige tigerspring. Heldigvis for dig varer de ikke så lang tid til at starte med, men det er stadig hårdt :kram

Ronja kan også nærmest holde op med at trække vejret hvis hun bliver rigtig ked. Hun ligger med helt sammenknebe øjne og åben mund men der kommer ingen lyd. Det kommer så efter lidt tid fordi hun jo bliver nødt til at trække vejret for så ofte at give sig i kast med et nyt skrig <_< Jeg blev meget overrasket første gang hun gjorde det, men heldigvis er det kun hvis hun bliver rigtig hys at hun gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som et tigerspring.. Problemet ved at gå over tid er at det spring kommer så hurtigt (før man kender sit barn )

Frygtede at det var Siljes nye jeg, hun græd, ville kun ligge i arm, hvis vi kiggede på hende græd hun også.. Ville faktisk bare helst ligge i armene og stene/blunde, hun sov heller ikke godt.

Hos os varede det en enkelt dag for fuldt tryk og nogle enkelte dage optil med pyller... Så efter en god nats søvn var hun sig selv igen :)

Så håber det bare er det hos jer også, så r det lettere at overskue når man ved det bliver bedre på den anden side ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt lyder som 5-uger springet og det passer også meget godt hvis man regner fra din termin :) Så umiddelbart vil jeg sige tigerspring. Heldigvis for dig varer de ikke så lang tid til at starte med, men det er stadig hårdt :kramRonja kan også nærmest holde op med at trække vejret hvis hun bliver rigtig ked. Hun ligger med helt sammenknebe øjne og åben mund men der kommer ingen lyd. Det kommer så efter lidt tid fordi hun jo bliver nødt til at trække vejret for så ofte at give sig i kast med et nyt skrig <_< Jeg blev meget overrasket første gang hun gjorde det, men heldigvis er det kun hvis hun bliver rigtig hys at hun gør det.

Er glad for du tror det er tigerspring, da der så er en ende på det. Hun har været pyller de sidste 2 dage, men hendes "anfald" i dag skræmte mig rigtig meget. er det ikke noget med det kan vare fra 1-7 dage ca ? Hvad gør du når Ronja stopper med at trække vejret ? bliver man bare bedre til at håndtere det? Nu er det første gang og jeg blev virkelig skræmt, tårene trillede bare ned af kinderne på mig fordi jeg følte mig så magtesløs.

Det lyder som et tigerspring.. Problemet ved at gå over tid er at det spring kommer så hurtigt (før man kender sit barn )Frygtede at det var Siljes nye jeg, hun græd, ville kun ligge i arm, hvis vi kiggede på hende græd hun også.. Ville faktisk bare helst ligge i armene og stene/blunde, hun sov heller ikke godt.Hos os varede det en enkelt dag for fuldt tryk og nogle enkelte dage optil med pyller... Så efter en god nats søvn var hun sig selv igen :)Så håber det bare er det hos jer også, så r det lettere at overskue når man ved det bliver bedre på den anden side ;)

Pyha er glad for at du også tror det er tigerspring, for ja man frygter nemlig det er sådan hun bare er blevet til, da man jo ikke kender hende så godt endnu. De sidste 2 dage har været pyller og dårlig nattesøvn, men det flip hun fik i dag skræmte mig meget. Men er ved meget bedre mod ved tanken om tigerspring da det så går over (og der er en grund til det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for du tror det er tigerspring, da der så er en ende på det. Hun har været pyller de sidste 2 dage, men hendes "anfald" i dag skræmte mig rigtig meget. er det ikke noget med det kan vare fra 1-7 dage ca ? Hvad gør du når Ronja stopper med at trække vejret ? bliver man bare bedre til at håndtere det? Nu er det første gang og jeg blev virkelig skræmt, tårene trillede bare ned af kinderne på mig fordi jeg følte mig så magtesløs.

Jo de første er 1-7 dage, men de bliver længere og længere (desværre <_<)

Jeg tager hende op som du også gjorde og bevæger hende for ligesom at få gang i hende igen (håber det giver mening ;)). Jeg synes stadig ikke det er sjovt, men det bliver "nemmere". Heldigvis er det sjældent det sker. Tårene trillede også hos mig første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig man frygter at de er vågnet op til dåd efter fødslen og viser deres sande jeg.. Håber i kan nøjes med en enkelt dag, Men liget hvad ved du da at det varer kort tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo de første er 1-7 dage, men de bliver længere og længere (desværre <_<)

Jeg tager hende op som du også gjorde og bevæger hende for ligesom at få gang i hende igen (håber det giver mening ;)). Jeg synes stadig ikke det er sjovt, men det bliver "nemmere". Heldigvis er det sjældent det sker. Tårene trillede også hos mig første gang.

Enig! Når det er sådan et såkaldt hys-anfald, så kan man vist ikke gøre så meget andet end at være der. Og det er ikke sjovt, men jeg synes det bliver nemmere efterhånden som de vokser, både fordi man som forældre vokser med opgaven, men også fordi de jo bliver mere robuste og ikke virker så skrøbelige, som de gør i starten (synes jeg).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! Når det er sådan et såkaldt hys-anfald, så kan man vist ikke gøre så meget andet end at være der. Og det er ikke sjovt, men jeg synes det bliver nemmere efterhånden som de vokser, både fordi man som forældre vokser med opgaven, men også fordi de jo bliver mere robuste og ikke virker så skrøbelige, som de gør i starten (synes jeg).

Helt enig i det sidste med at man selv vokser med opgaven og at de ikke virker så skrøbelige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg syntes også det lyder som tigerspring elliots var også vildt forfærdelig, han græd og græd og ville også ligge ved brystet hele tiden... det med at stoppe med at trække vejret når de græder voldsomt, det gør elliot også jeg sørger bare for at snakke stille og roligt til ham og at han kan mærke og lugte at jeg er der... det med at græde i søvne der fik jeg et godt råd... prøv at mærke og hun har det varmt... jeg har flere gange med held taget lidt at tøjet af ham... ja nogen gange er han endt i kun bleen :rolleyes

du kan læse lidt mere om tigerspring her, den hjalp mig meget

Mit link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER