Nica

Antistoffer og rhesusimmunisering

10 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Jeg er blevet informeret om at jeg har dannet antistoffer i mod mit barn pga. min blodtype (rhesus negativ). Normalt er det anti-D, det har jeg også dannet, men jeg har dannet et særligt antistof kaldet COB.

Det betyder at de antistoffer nedbryder barnets blodlegemer. Jeg skal til lægesamtale 7. maj hvor jeg får mere information. Jeg blev oplyst af jordemoderen at de ville kunne se om nedbrydningen er aggressiv og dermed skal forløses hurtigt eller om vi kan strejke gravidetens længde. Hun sagde at det var godt at jeg var "så langt henne". Jeg er 26+3.Men det vil jo ikke være uden konsekvenser hvis vi bliver forældre meget før tid. :o

Jeg har 1000-vis af spørgsmål.. så er der nogle der har prøvet det, eller kender det?

Derudover skal jeg følges tæt pga. tidligere meget svær svangerskabsforgiftning.. så jeg synes glæden ved graviditeten ligger på et meget lille sted.

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

som jeg skrev til dig igår har jeg ikke mange svar men sender dig mange :kram og :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som jeg skrev til dig igår har jeg ikke mange svar men sender dig mange :kram og :kiss

Tusind tak Little Miss. Det har jeg meget brug for.

Kan bare ikke lige rumme uoverskueligheden og uvisheden i det her. Jeg har det bedst når jeg ved ALT...og lige nu ved jeg ikke meget.

Vores lille familie har bare været så meget igennem, så jeg troede ærlig talt ikke at vi blev ramt mere... men men men.

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder ikke rart, det du oplevet pt. Håber at det ikke er for voldsomt og at du får lov til at holde på baby lang tid endnu.

Har ingen erfaringer men vil også bare sende :kram og :kram2 Håber det bedste!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sender masser af :kram

Har ingen vise ord desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan desværre ikke give dig nogle svar - men kram skal du have!

:kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en anden form for irregulære antistoffer, som også kan være aggressive. De hed FYa. Jeg var til scanning engang om måneden, hvor blodets flow blev målt. Jeg blev sat igang 39+4, så det behøves ikke at gå så galt! Jeg krydser fingre for dig og babyen :goodluck

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en anden form for irregulære antistoffer, som også kan være aggressive. De hed FYa. Jeg var til scanning engang om måneden, hvor blodets flow blev målt. Jeg blev sat igang 39+4, så det behøves ikke at gå så galt! Jeg krydser fingre for dig og babyen :goodluck

:kram :kram :kram

Ej det var da dejligt at høre. Min bekymring bunder også i et forholdsvis dårligt samarbejde med min læge - og i det her tilfælde overleverede hun bare svarerne og anede intet om det. Jeg har så talt med svangregangen som kunne fortælle mig noget udfra mine svar. Hun ville bare ikke fortælle mig hvor tallene lå. Det skulle lægen selv gøre. Og straks bliver jeg mistænksom. Men jeg har også erfaringer indenfor afgivelse af svar på prøver fra læger... og det har ikke været gode svar.

Jordemoderen mente at jeg skulle ind en gang om ugen - og samtidig med at jeg bliver ekstra fulgt pga. tidligere svær svangerskabsforgiftning, så bliver det et værre rend.

Jeg må bare vente tålmodigt til den 7. maj.. for at høre nærmere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det var da dejligt at høre. Min bekymring bunder også i et forholdsvis dårligt samarbejde med min læge - og i det her tilfælde overleverede hun bare svarerne og anede intet om det. Jeg har så talt med svangregangen som kunne fortælle mig noget udfra mine svar. Hun ville bare ikke fortælle mig hvor tallene lå. Det skulle lægen selv gøre. Og straks bliver jeg mistænksom. Men jeg har også erfaringer indenfor afgivelse af svar på prøver fra læger... og det har ikke været gode svar.

Jordemoderen mente at jeg skulle ind en gang om ugen - og samtidig med at jeg bliver ekstra fulgt pga. tidligere svær svangerskabsforgiftning, så bliver det et værre rend.

Jeg må bare vente tålmodigt til den 7. maj.. for at høre nærmere..

Ej for fanden en læge. Har du overvejet at skifte? Det ville jeg gøre :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for fanden en læge. Har du overvejet at skifte? Det ville jeg gøre :angry

Jo det har jeg.. og alligevel synes jeg det er svært at tage beslutningen.

Jeg har nu fundet ud af en del mere om rhesusimmunisering - hvilket lægen burde have oplyst mig om - og regner med at skifte læge her i weekenden.

Hun burde tage ansvar for ihvertfald at undersøge hvad det er, når hun ikke kunne sige noget om det..

Det er ca 100 der rammes årligt af det ud af ca. 65.000 fødsler.. Det kan være alvorligt, men det kommer an på nogle tal. Disse fik jeg ikke oplyst.

Så jeg er meget spændt, nervøs og bange for svaret, samtidig med at jeg vil vide alt om det så jeg kan forberede mig mentalt.

Som jeg har læst mig frem til kommer jeg ikke til at gå tiden ud.

Skulle der ved tilfældighed være mogle der har rhesusimmunisering - kunne det være rart at dele erfaringer og tanker..

Mange hilsner

Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER