mette34

Hvilke jern piller tager i?

16 indlæg i dette emne

Hvilke jern piller tager i, når i skal ta dem efter uge 10 ?

Jeg har taget gravijern i de sidste 2 uger, men jeg føler ik helt at jeg kan tåle dem... Jeg har i hvert fald bøvl med fordøjelsen... Jeg har i dag købt nogle Hemojern, som skulle være mere milde for maven... Men er de gode nok??? Dvs. Får jeg jern nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager ferrodurettet - har jeg gjort i mange år og har aldrig haft problemer med dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager ferrodurettet - har jeg gjort i mange år og har aldrig haft problemer med dem :)

Samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager hemojern og får nok, når jeg tager de tre piller som der står på pakken.

Før tog jeg gravijern, men det satte min mave fuldstændig i stå. Det problem har jeg ikke med hemojern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager også hemojern. Som regel 2 tbl dagligt - når jeg altså husker det. Nogen gange bliver det kun til en enkelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager Aminojern, som er let for kroppen at optage og er ikke haarde ved maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager GraviJern - havde lidt fordøjelsesproblemer i starten, men efter en uges tid var de væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser også gravijern. Svigermor bager så boller med HUSK i til mig, for at holde gang i fordøjelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager bare de der fra apoteket. Kan ikke huske hvad de hedder :-)

Men jeg har ingen problemer med fordøjelse, eller forstoppelse - Nærmere lidt den anden vej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min sidste graviditet havde jeg maveproblemer gennem næsten hele graviditeten. Så denne gang har jeg besluttet ikke at ta jern tabletter, fordi det havde en del af skylden. Jeg spiser krauterblut i stedet, som er flydende urte jern. Det er en del dyrere og det smager altså lidt bittert, men det optages rigtig godt og gir slet ingen vrøvl med maven. En flaske til 199,- varer 5-6 uger. Men jeg syns det er det værd at slippe for lav blod procent og maveproblemer. Tager det hver eftermiddag og skyller efter med appelsinjuice eller ribena saftevand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager gravijern :)

Og har aldrig haft maveproblemer over dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager også aminojern, min mave kan slet ikke klare andre slags og går helt i stå så.. Nu fungerer den helt som den skal (for det meste) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger hemo jern og har efterhånden gjort det i flere år uden problemer, så jeg kan kun anbefale dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager gravijern, jeg tog på apoteket og spurgte om de havde noget mildere for maven fordi jeg fik så ondt i livet pga forstoppelse og de sagde at gravijern er det mildeste de havde, så det må siges at være dårlig rådgivning hvis hemojern er mildere!

Jeg er så begyndt kun at tage dem hver anden aften (hvis jeg husker det) det hjælper og min mave opfører sig fint, spørgsmålet er om blod procenten er god så.

Min søster fik at vide for en måneds tid siden at der ingen grund var til at hun tog jern, hendes blodprocent var helt fin og hun glemmer dem. Hun fortalte at lægen havde sagt at det langt fra er alle der har brug for det og at i mange lande bliver testet om man skal tage det. Hvis det er rigtigt er jeg ikke så bange for at glemme, men spørger alligevel lægen når jeg skal derind næste torsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster fik at vide for en måneds tid siden at der ingen grund var til at hun tog jern, hendes blodprocent var helt fin og hun glemmer dem. Hun fortalte at lægen havde sagt at det langt fra er alle der har brug for det og at i mange lande bliver testet om man skal tage det. Hvis det er rigtigt er jeg ikke så bange for at glemme, men spørger alligevel lægen når jeg skal derind næste torsdag :)

Jeg har hentet en graviditets-app til min tlf. som er på norsk eller svensk, og v/uge 20 står der at nu skal du begynde at tage jern, så det må være anbefalingen der, men det undrede mig faktisk lidt, at der er så forholdsvis stor forskel på 2 så "ens" lande som DK og Norge/Sverige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager GraviJern og har ikke problemer med forstoppelse...nærmere dårlig mave <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER