Sarahb_dk

Hvilke produkter bruger I?

7 indlæg i dette emne

Emnet har vidst været oppe før i gravid-forummet, men synes det kunne være hyggeligt med vores egen lille debat :)

Så piger, hvad bruger I? Bruger i produkter med parfume og parabener, skal det være svanemærket og astma-allergi forbundets mærke eller?

Jeg kan starte med mine egne produkter;

Ansigt;

- Renseskum fra Beaute Pacifique. Uden parabener, men med lidt duft. Den fungerer super godt til min virkelig sære hud. Bruger den om morgenen i badet

- 3-i-1 rens fra vichy. Uden parabener. Bruges til øjnene og så hurtig rens om aftenen

- Serum og creme fra Nuxe. Uden parabener.

- Super booster 3 creme fra Beaute Pacifique. Uden parabener.

Krop;

- Badeolie fra La Roche-Posay. Uden parabener. Overvejer dog at skifte den ud med rensegeleen fra A-derma, der både er uden parfume og parabener.

- Baume AP creme fra La Roche-Posay. Uden parfume og parabener

Hår;

- Shampo fra schwarzkopf. Tror den er fyldt med parfume og parabener, så har købt en ny fra apoteket, der er uden parabener. Er lidt spændt på hvordan mit hår reagerer på den :)

- Arganolie fra Sard. Uden parfume og parabener. Kan også bruges på kroppen til at forebygge strækmærker, så satser på at bruge den på maven også :)

Make-up;

Mascara, concealer, rouge, eye-liner, øjenskygger fra Nilens Jord. Foundation fra La Roce-posay. Alt uden parfume og parabener

Jeg er ikke hysterisk med mine produkter, men forsøger at undgå parabener og for meget duft. Mange af de mærker jeg bruger er franske og derfor ikke svanemærkede. Er nok også lidt præget af at være ansat på apotek, så stort set alle mine produkter er derfra ;)

Nu mangler jeg at finde en hårspray, som ikke indeholder drivgas og andre skadelige ting, er der nogen af jer der har et godt tip?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja til hverdag bruger jeg faktisk ikke så meget... Har lige købt tin uden parabener osv... Til min krop bruger jeg A-derma og til ansigtet har jeg lige købt en ny creme ( kan ikke huske hvad den hedder, men skal nok kigge når jeg gider rejse mig)

I håret bruger jeg bare min normale shampoo (det er sikkert no go, men gider ikke skifte den)

Går slet ikke med make up til hverdag, men hvis jeg en dag skal ha makeup på, så bliver det bare det jeg hele tiden har brugt... tænker at når det er så sjældent som det er så er skaden nok ikke så stor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuxe hed den så... dag creme til en formue, men er jo ligesom også den lilles fremtid man skal passe på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da helt op, Sarah! Du er forbilledelig! Ville ønske at jeg var så fornuftig som dig! Jeg PRØVER at lade fornuften råde, men ved et blik på din liste kan jeg se, at der er produkter jeg slet ikke har skænket en tanke. Som f.eks shampoo.

Men altså jeg har valgt helt at undgå parfumer og deodoranter her i min graviditet. Jeg har aldrig døjet med at svede i løbet af dagen, så det var egentlig en unødvendig luksus jeg godt kunne undvære for en tid. ligesom jeg heller ikke bruger hverken neglelak og neglelak-fjerner. Creme er jeg nødt til at bruge på min meget kløende hud, og her bruger jeg en parfumefri udgave fra Matas.

Make-up bruger jeg dagligt men der er tale om så lidt at jeg ikke har tænkt mig at ændre vaner her. Det er mest mascara jeg bruger. Hårlakken har jeg skiftet ud med en astma og allergivenlig udgave. Også her bruger jeg meget lidt.

Jeg vil dog ikke være fanatisk og jeg tror man kommer langt med sund fornuft. Så længe jeg ikke smører mit ansigt ind i et tykt lag makeup dagligt, og ellers holder mig fra parfume og andre stærke produkter så ser jeg ikke noget i vejen for at fortsætte som jeg plejer. Egentlig har jeg heller ikke planer om at skifte min gode gamle shampoo ud! Men kan jo være jeg lige falder over en der kan erstatte den :)

Desuden tænker jeg i høj grad over at spise sundt, varieret og ikke mindst økologisk. Så jeg tror det er meget individuelt hvad vi vælger at "sætte ind" overfor. Men godt emne at bringe op :) Kan være det inspirerer folk til at gå toilet-skabet igennem!

God weekend :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuxe hed den så... dag creme til en formue, men er jo ligesom også den lilles fremtid man skal passe på :)

Ja Nuxe er et dyrt bekendtskab, pyha :) Jeg har haft købt nogle renseprodukter derfra, dem var jeg ikke vildt begejstret for i forhold til prisen, men åhhh deres serum og dagcreme kan jeg godt blive afhængig af ;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da helt op, Sarah! Du er forbilledelig! Ville ønske at jeg var så fornuftig som dig! Jeg PRØVER at lade fornuften råde, men ved et blik på din liste kan jeg se, at der er produkter jeg slet ikke har skænket en tanke. Som f.eks shampoo.

Men altså jeg har valgt helt at undgå parfumer og deodoranter her i min graviditet. Jeg har aldrig døjet med at svede i løbet af dagen, så det var egentlig en unødvendig luksus jeg godt kunne undvære for en tid. ligesom jeg heller ikke bruger hverken neglelak og neglelak-fjerner. Creme er jeg nødt til at bruge på min meget kløende hud, og her bruger jeg en parfumefri udgave fra Matas.

Make-up bruger jeg dagligt men der er tale om så lidt at jeg ikke har tænkt mig at ændre vaner her. Det er mest mascara jeg bruger. Hårlakken har jeg skiftet ud med en astma og allergivenlig udgave. Også her bruger jeg meget lidt.

Jeg vil dog ikke være fanatisk og jeg tror man kommer langt med sund fornuft. Så længe jeg ikke smører mit ansigt ind i et tykt lag makeup dagligt, og ellers holder mig fra parfume og andre stærke produkter så ser jeg ikke noget i vejen for at fortsætte som jeg plejer. Egentlig har jeg heller ikke planer om at skifte min gode gamle shampoo ud! Men kan jo være jeg lige falder over en der kan erstatte den :)

Desuden tænker jeg i høj grad over at spise sundt, varieret og ikke mindst økologisk. Så jeg tror det er meget individuelt hvad vi vælger at "sætte ind" overfor. Men godt emne at bringe op :) Kan være det inspirerer folk til at gå toilet-skabet igennem!

God weekend :o)

Tak for rosen, men altså mange af produkterne har jeg brugt inden jeg blev gravid så har altså ikke skiftet hele arsenalet ud op en gang, haha :)

Jeg tror, at sunde madvaner er vigtigere og det er et af de punkter jeg prøver at blive bedre til. Er ikke god til at spise grønt nok, så det er noget jeg skal holde mig selv i ørerne med :) Derudover tror jeg også, at sund fornuft er vejen frem. Jeg under mig selv et lille glas cola i ny og næ og andre ting, der nok ikke helt hører i den sunde kategori. Så længe det ikke er hver dag, så skal der være plads til at synde lidt og sådan tænker jeg også om skønhedsprodukter :)

Må jeg forresten spørge, hvilken hårlak du bruger? Er på jagt efter et lidt sundere alternativ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også sige at der altså ryger et par glas cola ned her engang imellem! Man skal altså også huske sig selv. Og tage det hele lidt med et gran salt!

Jeg bruger Änglamark hårspray som min svigermor har anbefalet. Hun er nemlig hardcore allergiker, og ved en del om hvilke produkter der er helt uden noget som helst skadeligt. Dog har jeg kun kunne finde den i Superbrugsen indtil videre. Men tænker næsten at det må kunne fåes andre steder også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER