MamatilJ&M

Kalkholdige madvarer

6 indlæg i dette emne

Jeg er blevet anbefalet at stoppe med mælkeprodukter i en 14 dages periode for at se om det hjælper på mine bækkensmerter. Og så erstatte min kalkbehov med grøntsager mv i stedet for mælk, yogurt, smør, ost mv... Men jeg er ikke typen der bare stopper. Skal vide hvad jeg skal have i stedet. Hvad jeg skal have til morgenmad, midt på dagen mv. Ved heller ikke med mig selv endnu om jeg har ondt nok til at kunne undværre det...

Så tænkte om der ikke var nogen der kunne hjælpe mig med hvilke madvarer der er rig på kalk. Ved selv følgende:

- Hvidkål

- Broccoli

- Mandler

- Spinat

Men der må være flere? Håber der er nogen der kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft stor glæde af at stoppe med mælkeprodukter i forbindelse med bækkenløsning tidligere. Derudover har jeg haft stor glæde af zoneterapi. Jeg tar dolomit kalk pulver, som jeg rører ½ tsk ud i lidt vand og drikker hver morgen. Det smager lidt af kalk, altså ikke af noget særligt.

Jeg fik faktisk en piece hvor der stod lidt om kalk indhold i forskellige ting, det var sådan en lille reklame sag fra lægen jeg fik ved første besøg men ih kan ikke lige finde den. Men husker at der fx er ca 1/10 del så meget kalk i et glas vand fra hanen som i et glas mælk. Måske du ku spørge på apoteket om de kender den lille piece?

:goodluck håber det hjælper dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil i øvrigt anbefale grød til morgenmad hvis du bryder dig om det. Jeg spiser som regel en grød af 5 korns gryn med frugt eller rørsukker på til morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Broccoli og groenne groentsager og havregryn har nok nogle af de stoerste kilder til kalk, men tjek her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode råd og linkene. Må hellere lige få mig fordybet i det i weekenden.

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER