Guest

At føle sig sexet

11 indlæg i dette emne

Jeg har brug for at føle mig lidt mere tilpas i min krop - vil gerne være en lidt mere "hot mama" - hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det hjælper meget at gøre noget lækkert for mig selv først. Et laaaangt varmt bad, smørre hele kroppen ind i en god creme, tage noget velsiddende undertøj på mm. Hvis jeg har en lækker følelse i min krop, vil min mand ofte synes, at jeg er lækker. Make-up og at gøre noget ud af mit hår giver mig også en følelse af at være mere sexet end hvis jeg ikke har gjort noget ud af mig selv.

Synes også, at det rigtige ventetøj kan gøre en forskel på om man er flommet eller flot rund. Jeg har et støttebælte af en art, som egentlig bare er et stykke elastik, der dækker hele maven og støtter den. Men det virker også lidt lige som det der slankende undertøj, som jo strammer deller væk. Maven bliver rundere at se på, og det ser bare bedre ud med en fin rund mave end en dellet stor en. Synes i hvert fald jeg ser lidt flottere gravid ud med det på end uden.

Men når alt kommer til alt handler det nok også meget om at hvile nok i sig selv til at sige "skide vær med min ladeport af en r*v, og at strækmærkerne vrimler frem over min udspillede mave! Jeg vil have dig, og det skal være nu!" Min mand synes i hvert fald, at jeg er mest sexet, når jeg ikke står og retter på tøjet og kigger mig i spejlet, men når jeg bare vil HA ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg soerger for at holde min hud, mit haar og mine negle ved lige med plejerutiner og selvforkaelelse. Jeg iklaeder mig toej, jeg foeler mig laekker i, som jeg ved passer til min kropstype. Det betyder altsaa meget, for et par lavtaljede jeans kan virkelig faa ellers saa slanke mig ned med moralen, naar der begynder at haenge deller ud over buksekanten. Jeg er paenest i bukser, som har en vis hoejde i taljen, mens de ikke skal vaere for hoeje, saa faar jeg nemlig laaaaange baller! Jeg har paent og velsiddende undertoej/lingeri(hvis ikke jeg lige har klippet i trusserne, saa de passer med gravid figur...). Jeg har altid make up paa om dagen og haaret er sat op eller paent friseret. Det er min en base og jeg tror min mand saetter pris paa det, men ikke mindst jeg selv saetter pris paa det.

Saa har jeg et stort spejl, som jeg faktisk spejler min noegne krop i - lyder maaske maerkeligt, men altsaa... jeg kan godt lide at anerkende min krop som den er og se paa de steder, jeg bedst kan lide. Det kan vaere en fordel at haar og make up er paa plads - saa er resten ligesom ogsaa paenere.

Hvad med at roere ved sig selv - jeg nyder at maerke min krop, naar jeg smoerer den ind i en laekker kropsolie efter et varmt bad. Toerboerster min hud, saa den faar godt blodomloeb og ser bedre ud. Det hjaelper ogsaa paa kropsbevidstheden.

Elsk dig selv og med dig selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig mest sexet, feminin og godt tilpas i mit eget skind når jeg:

- Motionerer mindst hver 2. dag (og iøvrigt er aktiv i mit hverdagsliv)

- Spiser rigtig sund mad og små portioner ad gangen (frugt, smoothies, havregryn og lette måltider)

Det er faktisk nok det vigtigste! For min krop forandre sig ikke.. det er "følelsen" af at være sexet der forandre sig.. Der er ikke noget der får mig til at føle mig mere Usexet end fed mad, slik og inaktivitet.. Så er jeg bare tung og træt og synes alting slasker fordi jeg ikke kan mærke mine muskler..

Så ud og løb :loveshower og hæld noget sundt og lækkert indenbords :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah nu er løb ikke en mulighed for mig, men kan godt se din pointe.

Jeg svømmer og går til fødselsforberedelse med mavedans. Jeg har måttet opgive mine gåture pga hævede og smertefulde ben samt søvnløse nætter, cykling var jeg begyndt på men tør ikke rigtig blive ved pga blodtrykket.

Jeg er meget, nok for meget, påvirket af folks ubetænksomme kommentarer om min krop, jeg er ikke fed og har aldrig været det, men kan give et eksempel på hvor idiotiske folk kan være: søndag til konfirmation i mandens familie, jeg tager jakken af og begynder at sige goddag til folk, nr 2 person siger "hej tykke". Inden der er gået 10 min efter ankomst spørger svigermor "hvorfor har du ikke den sorte kjole med blomsterne på?" Jeg svarer "fordi min mormor siger min røv ser bred ud i den" svigermor svarer "det gør den også i den der" - vi placerer os ved bordet og mandens tante siger "har du meget vand i kroppen? Du er jo meget lille normalt" og inden dagen er omme har jeg fået at vide at vi skal have en pige, fordi maven ikke sidder så lige på som ved en dreng...

Og det var ikke en ekstraordinær dårlig dag, men bare endnu en dag hvor min krop er offentlig samtale emne. Har fået værre ting at vide, så det er måske ikke så underligt at jeg har det skidt med mig selv. Jeg er gravid, man bliver bare mere formet end ellers, man har bare vand i kroppen og man er ikke glad for det i forvejen så man behøver ikke få det tværet ud i hovedet flere gange om dagen. Jeg HAR et spejl jeg kan godt selv se det. Jeg fortæller heller ikke folk at de godt nok er ved at blive rynkede eller at deres hår er blevet grå og jeg siger heller ikke til folk at de har taget på, på deres ferie eller hvad det nu må være. Jeg holder min kæft for det ved de nok godt selv. Jeg GIDER bare heller ikke bide hovedet af folk der siger noget til mig, selvom jeg nok burde, men kampen er bare ikke altid værd at tage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig mest sexet, når jeg har tøj på som fremhæver de gode sider af min krop, og skjuler det dårlige.

Når jeg har barberet ben, smurt hele kroppen ind i lækker creme og lagt en pæn makeup. Til hverdag behøver det ikke være andet end en tynd sort streg over de øverste øjenvipper, og så mascara. Og så som andre nævner.. når håret sidder pænt,når neglene er pæne og nylarkerede.

Jeg har hadet min krop i ÅREVIS.. Om jeg så har været slank og trænnet.. eller som nu.. godt buttet. EN ting der har hjulpet mig meget er at stå nøgen foran spejlet og betragte min krop, og sige noget godt om den. I starten var det svært, og det bedste jeg kunne finde på at sige "De er da ikke så galt".. Nu kan jeg godt stå og sige - OG mene det - at jeg synes jeg har en dejlig krop, og at jeg er glad for den.. Dét har også fået mig til at føle mig meget mere sexy.

Man kan starte med bare at se på sit ansigt.. Hvad kan du lide ved det? Kommentér og bekræft det overfor dig selv. Det du ikke kan lide tænker du slet ikke på, og nævner det OVERHOVEDET ikke.. KUN det gode :) Det er en RET god øvelse.. selvom man føler sig snot dum de første mange gange :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah nu er løb ikke en mulighed for mig, men kan godt se din pointe. Jeg er meget, nok for meget, påvirket af folks ubetænksomme kommentarer om min krop, jeg er ikke fed og har aldrig været det, men kan give et eksempel på hvor idiotiske folk kan være: søndag konfirmation i mandens familie, jeg tager jakken af og begynder at sige goddag til folk, nr 2 person siger "hej tykke". Inden der er gået 10 min efter ankomst spørger svigermor "hvorfor har du ikke den sorte kjole med blomsterne på?" Jeg svarer "fordi min mormor siger min røv ser bred ud i den" svigermor svarer "det gør den også i den der" - vi placerer os ved bordet og mandens tante siger "har du meget vand i kroppen? Du er jo meget lille normalt" og inden dagen er omme har jeg fået at vide at vi skal have en pige, fordi maven ikke sidder så lige på som ved en dreng...

Og det var ikke en ekstraordinær dårlig dag, men bare endnu en dag hvor min krop er offentlig samtale emne. Har fået værre ting at vide, så det er måske ikke så underligt at jeg har det skidt med mig selv. Jeg er gravid, man bliver bare mere formet end ellers, man har bare vand i kroppen og man er ikke glad for det i forvejen så man behøver ikke få det tværet ud i hovedet flere gange om dagen. Jeg HAR et spejl jeg kan godt selv se det. Jeg fortæller heller ikke folk at de godt nok er ved at blive rynkede, at deres hår er blevet grå

Meh folk er så ubetænksomme nogle gange - Især kvinderne burde da vide hvor følsom man er når man er gravid :prik. Der var også mange dumme kommentarer til mig da jeg var gravid, mig til sidst blev det ALT for meget for mig, at jeg slyngede Agnes´kommentar ud, fra Matador:" Ja, men på mig forsvinder det i det mindste igen, det er straks værre med dig! :sm " OKAY jeg var hormonella. Men for FILAN da.. at folk ikke har mere pli i livet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil dog lige tilføje at der efter episoden ikke kom flere kommentare om min krop :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt på om jeg kan lade manden tage den med sin mor. Min egen mor har jeg sat på plads efter hun kaldte mig fed til en anden fest (jeps jeg bør undgå fester) vil bare ikke risikere at gå hormonella på svigermor der bare er ren og skær dum når det kommer til kommentarer - sådan helt generelt så forstår hun bare ikke hvornår hun skal holde sin kæft. Normalt vender folk bare lidt øjne, for hun er god nok, og intet ondt skabt i hende, men det her er bare sårende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt på om jeg kan lade manden tage den med sin mor. Min egen mor har jeg sat på plads efter hun kaldte mig fed til en anden fest (jeps jeg bør undgå fester) vil bare ikke risikere at gå hormonella på svigermor der bare er ren og skær dum når det kommer til kommentarer - sådan helt generelt så forstår hun bare ikke hvornår hun skal holde sin kæft. Normalt vender folk bare lidt øjne, for hun er god nok, og intet ondt skabt i hende, men det her er bare sårende.

Snakkede faktisk med manden i går da vi gik i seng om det, og han syntes også det vil være den bedste løsning at han altså lige lader en kommentar falde om at hun skal lade være med at kommentere min krop, for det går mig på.

Han syntes nu jeg har været god til at hentyde at jeg ikke bryder mig om det, men som han siger, så opfatter hun ikke sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da dejligt at du så har en så forstående mand :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER