Mutti89

Cybex Pallas

7 indlæg i dette emne

Hej :)

Er på jagt efter en autostol fra 9 mdr.

Har kigget på Cybex Pallas 2-fix, grundet gode anmeldelser i forhold til sikkerhed. Efter at have set stolen er jeg dog meget i tvivl.

Den store bøjle der bruges til at fastsikre barnet med virker meget voldsom, og bliver bange for at den lille komme til at føle sig alt for fastklemt. Hertil tænker jeg at det hurtigt bliver for varmt at være pakket sådan ind?

Nogle med erfaringer der ude? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil anbefale du tager barnet med i en butik og tester stolen.. Vi havde også sat os på en Cybex Pallas indtil vi satte Silje i den.. Hun sad overhovedet ikke godt!

Så.. Vi er endt med at løbe Maxi Cosi Tobi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :)

Har faktisk været nede og se på den. Han sad som sådan fint, men var (i mine øjne) helt pacificeret. Tror det bliver for meget i længden :/

Kunne være jeg skulle prøve Tobi'en ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en - eller det vil sige, lillebror har en :)

Vi er rigtig godt tilfredse, javist sidder han fast - men synes ikke han er fastlåst på en træls måde (og han er ikke vant til andet, så han brokker ikke over at storesøster har mere fri rammer!)

Har endnu ikke oplevet at tage en våd/svedig dreng ud, han har altid været ligeså 'tempereret' som søster, der jo sidder i en almindelig... Vi elsker den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :)

Vi skal på bilferie til sommer, så derfor jeg er lidt bange for om det bliver for varmt. Men godt at høre at i ikke oplever problemer i den retning :)

Vil tage det med i overvejelserne når vi er nede og prøve autostole igen igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Cybex Pallas er en rigtig god stol, som mange er virkelig glade for.

Der er kommet en Cybex Pallas 2 udgaver, som er en smugle forbedre i forhold til den gamle model.

De fleste børn vender sig til at sidde med mavepuden og har de andre prøvet andet, plejer der ikke at være de store problemer med det.

Hvis i kender nogle, som har en stol, kan i jo prøve, at låne den i en uge eller sådan og se, hvordan han sidder i stolen.

Mavepuden skulle ikke blive for varm, at sidde med, da der kommer luft rundt om den.

Mht Maxi Cosi Tobi, så er det en virkelig populær stol og klare sig godt i tests.

Pallas er en 9-36 kg stol og når barnet vejer 15/18 kg, fjerner man mavepuden og i har en solution 15-36 kg stol. I har altså 2 stole i en.

Det har i ikke med Maxi Cosi Tobi, da den kun går fra 9mdr til 4år, så her skal i ud og købe en 15-36 kg stol efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Kristian

Tak for dit svar. Sikkerhed og det at Cybex Palas kunne bruges fra fra 9-36 kg var bestemt også det der var med til at gøre den interessant. Vi er dog endt med at købe en Maxi Cosi Tobi da vi efter at have prøvet begge stole (gentagende gange) fandt at det var den han sad best i :)

Endnu engang tak for hjælpen her inde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER